Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor noen klager på været, hvorfor kan de ikke tenke annerledes, hvor heldig man er som bor i rike Norge, at man har mat på bordet og så videre.Vi skulle bare visst hvor heldig som er som bor i Norge, selv om det er et avgiftsland uten like.Så heldige vi er som kan spise oss mette, at vi har tak over hodet.Det er så mange i verden som har det skikkelig ille, så mange som sitter i fengsel som aldri slipper ut, folk som ligger for døden på et sykehus og ikke vet om de overlever dette året, som har fått kreft og så videre.Man bør minne seg selv på hver dag hvor heldige man er, sånn dagens utblåsning og tanker.

Anonymous poster hash: 06b58...ed4
Gjest The damned
Skrevet

Skjønner hva du mener, men noen ganger tror jeg folk bare gjør det for å ha noe å snakke om.

Blir litt lei av det selv når folk maser om det x antall ganger. "Huff, i dag var det kaldt. -10 hos meg".

"Herregud, så varmt det var i dag. 25 grader i skyggen!" Noen dager senere så regner det gjerne:"Regn? Det var jo nettopp så fint vær! Bare 15 grader i dag". (Ja, det er alltid viktig å få med temperaturen :) )

Forstår ikke helt poenget egentlig, siden man ikke kan gjøre noe med det, men folk får bare holde på. Folk elsker å ha noe å klage på.

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at man klager på været er jo fordi man har alle andre behov oppfylt. Dette er jo ikke noe nytt og er jo veldig karakteristisk for velferdsland som Norge? Slik er det jo med alt. Tror ikke mange sitter å priser seg lykkelig for at de får spise middag og tenker på hvordan barn i Afrika ikke får det. Sånn er det jo bare.

Anonymous poster hash: 6e11b...e12
  • Liker 1
Skrevet

Grunnen til at jeg klager på været er at jeg får seriøse hodepiner når gradestokken tipper minus 10. Jeg er som regel et sommer-menneske og når vi har hatt det fine vårværet, for å våkne opp til snøvær så syntes jeg det er lov til å slenge ut en kommentar eller to.

Skrevet (endret)

Hvor klager de? Til deg personlig eller på sosiale medier? Ingen bryr seg vel egentlig ikke så mye om været med mindre det er ekstremt. Værrapporter er vel fordi det er det første de ser, fordi de ikke har noe annet å snakke om eller ønsker å åpne en dialog.

Aldri hatt noen sterke følelser når det gjelder været :fnise: Tenker mer i banen "Huffda, jaja".

Endret av Evilposelos
Skrevet

Folk har, i uminnelige tider, diskutert, klaget, skrytt og pratet om været. I alle år. Skal vedde på at steinaldermannen satt vel der i hulen sin og sa "ugh, ugh" med en klagende tone mens han pekte ut på regndråpene som øste ned utenfor :-)

Like greit å bare godta det. Folk VIL prate om været, uansett hvor godt de har det eller hvor fælt de måtte ha det, alle disse andre folka som finnes rundt om.

Jeg bryr meg ikke om at folk prater om været, ikke noe jeg tenker over. Det går rett inn det ene øret og ut av det andre. Tomt, dagligdags prat :-) Det er mange som er flinke til det!

Skrevet

Mangel på fantasi! Når det regner og blåser passer det jo å kose seg innendørs med bøker, filmer, ekstra god mat og andre sysler. Skjønner ikke denne klagingen, men føles som om dette er folk som også klager på det meste.

Gjest Timber
Skrevet

Fordi folk klager, uansett. Det ligger i ryggmargen deres å klage.

Gjest The damned
Skrevet

På jobb er værklaging et populært tema :)

På flere steder jeg har jobbet skulle man omtrent konkurrere i hvem som hadde det kaldest eller varmest.

AnonymBruker
Skrevet

:fnise::laugh: TS her.Men uff så rar skrift, lurer på hvordan jeg får bort dette UTHEVEDE.Nei ser nok ut til at det ikke forsvinner hahaha :laugh: .Vel ja, jeg er et menneske som har opplevd ekstreme ting her i livet og skjønner at været i den store sammenhengen ikke betyr en nada.Jeg er glad jeg er et positivt menneske, og sprer sol på sosiale medier i stedet for klaging og syting på været, jeg er litt for "god" til det :laugh: .

AnonymBruker
Skrevet

hahaha!! dummeste jeg har lest. så bare fordi vi har tak over hodet og mat så skal vi ikke få lov til å klage på været? :skratte: annenhver tråd her inne er jo klaging! det gjelder jo faktisk ikke bare været! nei tenk å klage på ekteskapsproblemer når det finnes kvinner i andre land som blir tvangsgiftet. du ser hvor dumt det er å sammenligne sånt eller?

Anonymous poster hash: 46c11...5c5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klager på været fordi jeg blir alvorlig syk av det. Når jeg må tilbringe store deler av perioden mai til september husbunden og sengeliggende med utmattelse, sterke smerter, krampeanfall, feber, utslett, ekstremsvette, besvimelser og oppkast på grunn av varme og høy luftfuktighet, forbeholder jeg meg retten til å klage på det. Jeg vet det finnes mennesker som har det verre enn meg, men det gjør ikke mine opplevelser og følelser mindre verdt.

Anonymous poster hash: d7275...43f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klager på været fordi jeg blir alvorlig syk av det. Når jeg må tilbringe store deler av perioden mai til september husbunden og sengeliggende med utmattelse, sterke smerter, krampeanfall, feber, utslett, ekstremsvette, besvimelser og oppkast på grunn av varme og høy luftfuktighet, forbeholder jeg meg retten til å klage på det. Jeg vet det finnes mennesker som har det verre enn meg, men det gjør ikke mine opplevelser og følelser mindre verdt.

wow Oo jeg får feberaktig følelse og blir utmattet av sånn varme som var i oslo i sommer. men du er jo helt ekstrem. du skulle hatt din egen fryser å bo i stakar :(

AnonymBruker
Skrevet

wow Oo jeg får feberaktig følelse og blir utmattet av sånn varme som var i oslo i sommer. men du er jo helt ekstrem. du skulle hatt din egen fryser å bo i stakar :(

Der jeg bodde før, hadde vi jordkjeller. Satt mye nedi der om sommeren, men nå bor vi i blokkleilighet, så nå har jeg mista den muligheten. Så ja, fryser. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke like syk som deg, men jeg blir også fysisk syk av varme, og/eller rått vær, og ja, jeg klager!

Anonymous poster hash: 65bc5...64b

Annonse
Skrevet (endret)

:fnise::laugh: TS her.Men uff så rar skrift, lurer på hvordan jeg får bort dette UTHEVEDE.Nei ser nok ut til at det ikke forsvinner hahaha :laugh: .Vel ja, jeg er et menneske som har opplevd ekstreme ting her i livet og skjønner at været i den store sammenhengen ikke betyr en nada.Jeg er glad jeg er et positivt menneske, og sprer sol på sosiale medier i stedet for klaging og syting på været, jeg er litt for "god" til det :laugh: .

Jeg har opplevd mye negativt i livet jeg også, men det stopper ikke meg fra å snakke om været :wink:

Noen snakker om været selv om de ligger halvdøde i en sykeseng og venter på å dø, det har jeg vært vitne til. Det er nesten ingenting som stopper folk fra å snakke om været :fnise:

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...