Gå til innhold

Hva serverer dere i foreninger/venninnelag?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 32
Skrevet

Heisann jenter (og gutter)...

I mine foreninger går det mest på lasagne, pizza, gryteretter fra poser, mossaka, taco, pastaretter fra poser....osv....

Noen som har noen tips til noe nytt? Hva serverer dere?

Er veldig glad i kjøttdeig og kyllingfileter/grillet kylling, evnt. biffkjøtt, og massevis av krydder....

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... det varierer vel heilt etter humør/tid/kva eg har lyst på/lyst til å lage...

Har brukt wok ein del - enkelt, og lett å variere. Wok med kylling er for eksempel kjempegodt.

Lagar ellers ein del pai - også enkelt og med uendeleg mange variasjonsmogelegheiter.

Ei god suppe med godt brød til - gulasjosuppe, for eksempel.

...og så kom eg ikkje på meir i farten... :)

Skrevet

Anbefaler å bruke wok'en :Nikke:

Skrevet

Tunfisk salat med urte brød

Pastasalat med rundstykker og hvitløkssmør

Har en godt oppskrift med kyllling, papika og en del krydder. Og i dette blander en yourtnaturell og noe til som jeg ikke husker i farten, så serverer du dette med ris. Nachoes og guacamole ved siden av.

Gjest Jente 32
Skrevet

AM - om du klarer å huske etterhvert så vil jeg veldig gjerne ha oppskriften på kylling-retten din :-)

Skrevet

Salat, pai, taco, gryteretter, grillmat, pizza, lasagne og alt mulig annet rart.

Skrevet

I tillegg til en del av det som er nevnt ovenfor, serverer jeg noen ganger rett og slett smørbrød.

Skrevet

Pasta. Prøver å gjøre det litt mer morsomt med feks hjemmelaget pesto eller en ny saus. Valnøttpesto er godt. Eller lager jeg rett som det er aubergineruller fylt med mozzarella og gratinert med tomatsaus og parmesan. Det er godt, det!! Grønne blader til.

Skrevet

Forresten, har en oppskrift på en kjempegod smørbrødkake som er veldig fin til slikt. Det er rett og slett ½ grovbrødoppskrift som bakes i en springform. Den deles så i to og fylles med en blanding av hakket hardkokt egg, kokt skinke, revet ost, purre og majones. Drysser litt ekstra ost på lokket også og steker i ovnen 10-15 minutter til. Veldig godt!

Gjest Jenny1881
Skrevet

Hva med kveldsmat-bord?

Nystekte rundstykker, godt pålegg, hjemmelagede pålegg-salater...

Ostesuffle?

Reker, og andre skalldyr?

Skrevet

Feiret 30-årsdagen min i går, og serverte fingermat; en rekke småretter:

- gratinerte nachos

- ostepinner

- mini-quiche

- biffsamosa

- sesamkylling

- ostepiroger

-oliven

-fetaost

- dipper som guacamole, tzatziki, myntechutney etc.

+ fire forskjellige kaker, også i porsjonsformer (sachertorte, ostekake, muffins og amarettikjeks)

Ellers synes jeg vanlig pai (quiche lorraine) er veldig ok - enkelt å lage, har gjerne en salat til. Ost, vin og kjeks er også en klassiker..

Skrevet

Strimle biffkjøtt og stek med salt, pepper, hvitløk, litt chilli og evt. andre krydder. Kan evt. bruke tacokrydder pose.

Stek paprika, løk, minimais, bønneskudd og hvitløk sammen med kjøttet. Lag en salat med tomat og agurk ved siden av.

Serveres med pitabrød og div. gode dressinger, evt. salsasaus. (Rosè pepperdressing man får kjøpt i Sverige anbefales.)

Skrevet

Fajitas! Med kylling og masse grønnsaker +mexicansk krydder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...