Gå til innhold

Tilbehør hvalbiff

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å spise til hval? Vanligvis bruker jeg poteter og kål/gulrotstuing, men har lyst til å prøve noe nytt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ertestuing! :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Hvalbiff? Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: df030...e65
  • Liker 1
Skrevet

Stekt løk blant annet

Skrevet

Er ikke noe vi spiser ofte her hjemme hvertfall, men måtte slå til og kjøpe igår. Kjempegodt! Er ikke for hvaljakt men.

Skrevet

Takk for svar dere andre, pleier å steke med løk, men skal teste ertestuing og kanskje stekte sjampinjonger:)

Skrevet

Jeg har vært vant til å spise hval i brunsaus, med poteter, grønnsaker (gulrøtter, brokkoli, blomkål, ertestuing osv) og pasta (type makaroni eller noe annet "smått").

• Liker 2
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Bodd mange år i en hvalfangstby, og der blir hvalbiffer servert på restauranter, og mye mer vanlig å ha til middag

Skrevet

Det smaker kjempegodt OG kan med stort hell pakkes inn i folie og legges på grillen til sommeren. :jepp:

Skrevet

Pleier å ha potetmos,stek løk og champinjong,erter,tyttebærsyltetøy og sjysaus av stekeskyen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodd mange år i en hvalfangstby, og der blir hvalbiffer servert på restauranter, og mye mer vanlig å ha til middag

Interessant. Aldri smakt det før, og heller aldri hørt om noen som har spist det før nå.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Interessant. Aldri smakt det før, og heller aldri hørt om noen som har spist det før nå. Anonymous poster hash: df030...e65

Prøver du det en gag så tror jeg du vil bli gledelig overrasket. Det er veldig godt :)

AnonymBruker
Skrevet

bruner kjøttet i stekepanna med litt salt og pepper og koker det ferdig i brunsaus og har poteter og brokkoli og gulrøtter til, både hval og selkjøtt er veldig godt

Anonymous poster hash: bf246...a8c

Skrevet

Prøv å lage burger eller kebab med hvalbiff. Det er ganske bra hvis alle de andre råvarene er ok.

AnonymBruker
Skrevet

Rå i Tromsø serverer fritert hval, nydelig med bare litt limejuice på.

Jeg har og fått det servert som servert som peking and (det var egentlig mer som pulled hval) med pannekaker, agurk, vårløk og hoisinsaus. Det var fantastisk godt, hval og and er jo begge kjøtt med kraftig smak.

Hjemme bruker vi å lage chili con kval.

Vi har og grillet biffene og bare hatt en lett tomatsalat til eller en litt mer eksotisk mangosalat.

Anonymous poster hash: b6f19...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...