smofie Skrevet 18. august 2004 #1 Skrevet 18. august 2004 OK,jeg har allerede gjort det, men de ble veldig uklare, så tydeligvis gjør jeg noe galt. Så det jeg trenger å vite er 100% hvordan dere går frem; hvilket program dere bruker, hvilke funksjoner,hvordan dere krymper bildet osv. Fint hvis noen vet.. :-)
Crazee Skrevet 18. august 2004 #2 Skrevet 18. august 2004 Hmmm, det er nokre ting du bør passa på: I galleriet kan biletet vera max 500x500 pikslar stort. Det er difor ein fordel om du skalerer det ned til denne storleiken sjølv, slik at du har kontrollen. Du kan gjera det du treng i IrfanView - hent inn biletet, skaler til ønska storleik, og eventuelt kan du bruke sharpen etterpå for å få det klarare. Er biletet litt mørkt, kan du stilla inn kontrast, lysstyrke, gamma. Er i grunnen svært mykje du kan gjera - vil anbefala deg å lasta ned programmet og berre prøva litt først, for å sjå kva dei ulike funksjonane gjer. Så kan du heller spørja ette litt meir hjelp etterpå (om du treng det) for å finna ut korleis du gjer bestemte ting.
smofie Skrevet 18. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2004 thanks crazee!skal prøve meg litt frem.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå