Pip Skrevet 18. august 2004 #1 Del Skrevet 18. august 2004 Altså. Eg har hatt katt heile livet fram til for 4-5 år sidan (då eg flytta til byen). Men alle kattane har vore typiske utekattar, og aldri vorte frakta etter at dei vart vaksne (budde på bygda, der naboane tok seg av dei når me var vekke og sånn). Men no skal eg altså få katt igjen - frå omplassering. Ho må jo hentast, og dessutan ser me ikkje vekk frå at ho blir med på ei reise eller to i framtida. Altså må me ha noko å frakte ho i. Me må dessutan halde ho inne dei første vekene --> me må ha ein kattedo. Eg synst eg har høyrt/sett (evt. dikta opp) at det finst ei slags 'kombinasjonsløysing' av desse to - kan det stemme, eller er det berre tull? Og ellers - nokre anbefalingar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 18. august 2004 #2 Del Skrevet 18. august 2004 Har ikke hørt om noen kombinasjonsløsning. Klart man kan bruke reiseburet til kattedo, men det anbefales jo ikke. Det høres ikke noe særlig ut at katten må drite inni der den ligger liksom.. Ellers kjøpte jeg en kattedo jeg var svært fornøyd med da jeg hadde katt for noen år tilbake. Denne så ut som et slags reisebur med tak og hele pakka. Istedenfor døra på "buret" så var det en plastikkdør - sånn svingdør. Så når katten gikk inn på doen sin ble den lukket inn, og når den gikk ut ble den lukket ut. Dermed var det en tett do som ikke ga noe lukt ut i rommet ellers. Dermed fungerte det også perfekt å ha den stående på badgulvet enda det var varmekabler der. Den kostet sånn ca 4-500kr i en dyrebutikk. Bare viktig å huske at du rengjør doen hver dag så katten slipper å gå i sin egen møkk og tiss. Angående reisebur så er det vel egentlig ganske like de fleste, en "boks" med dør på hvor man kan låse. Det pleier vel også å være "hullete" dør - det er kanskje sannsynlig slik at katten får puste.. (jeg tenker ikke alltid like langt ) Fås også kjøpt i en dyrebutikk. Personlig synes jeg iallfall det er bedre å investere i skikkelige saker til pusen enn å kjøpe noe man blir misfornøyd med eller noe som ikke funker slik man vil. Siden du også skal ha katten din inne vil jeg anbefale at du får tak i klorematte eller klorebrett e.l. til pusen. Kjekt å lære pusen til å bruke den istedenfor sofaen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 18. august 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 18. august 2004 Siden du også skal ha katten din inne vil jeg anbefale at du får tak i klorematte eller klorebrett e.l. til pusen. Kjekt å lære pusen til å bruke den istedenfor sofaen din Takk for svar! Skal ikkje ha katten inne lenger enn me må - har flotte utemogelegheiter der me bur - skog like utfor døra nesten. Så det vert nok ein utekatt, men når ho flyttar må me jo halde ho inne i nokre veker, så stadsansen får 'justert seg'... Berre sånn at det var på det reine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 18. august 2004 #4 Del Skrevet 18. august 2004 Vel.. Man kan jo ta feil. Jeg har reisebur og kattedo i samme serie. De ser faktisk veldig like ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda84 Skrevet 18. august 2004 #5 Del Skrevet 18. august 2004 Men siden du skal bare ha katten din inne en liten stund før den så får vær uten.. Hvorfor bruker du ikke bare en vanlig papp eske? Mye billigere det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 18. august 2004 #6 Del Skrevet 18. august 2004 Fooordi pappesker trekker til seg fuktighet og stinker? æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 18. august 2004 #7 Del Skrevet 18. august 2004 Enig med Jordbær. Og om katten skulle få lyst til å komme inn igjen en gang så er det kjekt å ha en do. Jeg hadde utekatt. Men han var inne på natta. Kjekt å ha do da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 18. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 18. august 2004 Ja, pappkasse er kanskje ikkje så funksjonelt... Men Hedda har jo eit poeng - det er ikkje sikkert den doen vil bli så veldig mykje brukt... Hmmm... Men me har ikkje så stor leil. at me har eit eige rom der det berre kan lukte litt ekkelt, liksom - doen må stå gongen eller på badet, trur eg... Ellers - viss me hadde hatt kjellar eller noko - kunne me jo berre brukt ein liten stamp fylt med kattesand... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breece Skrevet 19. august 2004 #9 Del Skrevet 19. august 2004 Man får kjøpt en liten kattedo uten tak på dyreforretninger for under hundrelappen. Ypperlig for 2 ukers bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 19. august 2004 #10 Del Skrevet 19. august 2004 Hehe.. snart burde jeg få lønn for all reklameringen til zooper. Anyway.. Dyrebutikker tar seg overprist for varer. Derfor handler jeg sånne billige ting hos zooper.no i stedet for på dyrebutikk. Helt utrolige prisforskjeller. Jobbet selv i dyrebutikk en gang... Og husker noen av innkjøpsprisene. Vel.. Iallefall. Ikke la de tjene flere hundre kroner på en liten plastboks, når du kan kjøpe den til 29kr på nett. (NEI! Jeg jobber ikke for zooper, og jeg reklamerer ikke for dem på den måten. Jeg bare anbefaler.. gode erfaringer skal deles) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 19. august 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 19. august 2004 Takk for tips, Jordbær - diverse er no bestilt! (Ja, du kunne kanskje diskutere om du kunne få litt provisjon eller noko... God reklame i alle fall! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå