AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Jeg er ei jente på 21 år, som ønsker å bli i bedre fysisk form. Jeg er ikke i veldig dårlig form fra før av, pleier å ta noen joggeturer i uka og noen situps hjemme på stuegulvet. Men nå har jeg meldt meg inn i treningssenter, og målet mitt er å bli i god form til sommeren (skal på en laaang fjelltur over flere dager med den nye kjæresten min), og generelt være sunn og sprek. Slik ser en typisk treningsuke for meg ut (varierer selvfølgelig litt): Mandag: Jogge 40 minutter, styrketrening 30 minutter. Tirsdag: Jogge 30 minutter, bodypump gruppetime 45 minutter. Onsdag: Rolig gåtur 45 minutter. Torsdag: Jogge 60 minutter, styrketrening 20 minutter. Fredag: Jogge 30 minutter, ellipsemaskin 15 minutter, styrketrening 30 minutter. Lørdag: Rolig sykkeltur 60 minutter. Søndag: Rolig gåtur 45 minutter. Per dag ligger jeg på omtrent 2000-2500 kcal, kommer veldig an på. Er dette for lite trening? Burde jeg trent noe annerledes? Anonymous poster hash: 1b0d0...9f5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Jeg er ei jente på 21 år, som ønsker å bli i bedre fysisk form. Jeg er ikke i veldig dårlig form fra før av, pleier å ta noen joggeturer i uka og noen situps hjemme på stuegulvet. Men nå har jeg meldt meg inn i treningssenter, og målet mitt er å bli i god form til sommeren (skal på en laaang fjelltur over flere dager med den nye kjæresten min), og generelt være sunn og sprek. Slik ser en typisk treningsuke for meg ut (varierer selvfølgelig litt): Mandag: Jogge 40 minutter, styrketrening 30 minutter. Tirsdag: Jogge 30 minutter, bodypump gruppetime 45 minutter. Onsdag: Rolig gåtur 45 minutter. Torsdag: Jogge 60 minutter, styrketrening 20 minutter. Fredag: Jogge 30 minutter, ellipsemaskin 15 minutter, styrketrening 30 minutter. Lørdag: Rolig sykkeltur 60 minutter. Søndag: Rolig gåtur 45 minutter. Per dag ligger jeg på omtrent 2000-2500 kcal, kommer veldig an på. Er dette for lite trening? Burde jeg trent noe annerledes? Anonymous poster hash: 1b0d0...9f5 TS her igjen! Kan legge til at jeg ofte har en dag i uka hvor jeg har helt fri, og derfor kutter ut en treningsøkt eller en gå-/sykkeltur. Anonymous poster hash: 1b0d0...9f5
Ingvilddd Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Dette ser lovende ut! Tror nok du kommer til å klare en lengre fjelltur med glans Dette er mer enn nok trening for at du skal kalle deg sprek.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Dersom målet er lang fjelltur med sekk bør du etterhvert trene direkte mot dette. Du bør legge til en sekk på gåturene, og helst fylle denne gradvis så du blir vant til å gå med tung sekk. Du bør også prøve å få inn gåturer med sekk og fjellsko i ulendt terreng. Dette er viktig fordi det hjelper med å bygge de musklene du trenger for å stabilisere ankler, knær og hofte så du unngår skader. Dersom du skal kjøpe nye fjellsko bør du gjøre det så fort som mulig så du rekker å gå dem inn. Anonymous poster hash: 174c3...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Dersom målet er lang fjelltur med sekk bør du etterhvert trene direkte mot dette. Du bør legge til en sekk på gåturene, og helst fylle denne gradvis så du blir vant til å gå med tung sekk. Du bør også prøve å få inn gåturer med sekk og fjellsko i ulendt terreng. Dette er viktig fordi det hjelper med å bygge de musklene du trenger for å stabilisere ankler, knær og hofte så du unngår skader. Dersom du skal kjøpe nye fjellsko bør du gjøre det så fort som mulig så du rekker å gå dem inn. Anonymous poster hash: 174c3...b6e Tusen takk for tips! Skal få med kjæresten på noen kortere fjellturer utover våren, og kjøpe meg nye fjellsko i god tid Anonymous poster hash: 1b0d0...9f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå