Gå til innhold

Samboer lovte at vi ikke skulle omgås foreldrene hans mer enn nødvendig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

men nå som fødsel nærmer seg planlegger han allerede besøk. Flere og lenger frem i tid. Svigers er gale og har null respekt for meg. Jeg mener at samboer er en skikkelig idiot som lyver slik og nå bygger opp deres forventninger om besøk selv om vi hadde en avtale.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 64979...b09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal bli besteforeldre. Klart de vil komme å besøk. Og det er helt naturlig at din mann vil besteforeldrene skal få et forhold til sitt barnebarn

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det, og vi skal besøke dem.

Problemet er bare at nå lager han avtaler med dem og på mine vegne på tross av avtalen. Det er ikke uten grunn at vi ønsker å begrense kontakten. Jeg skulle helst sett at de var oppegående og ordentlige så vi kunne hatt et normalt forhold til dem.

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg vet det, og vi skal besøke dem.

Problemet er bare at nå lager han avtaler med dem og på mine vegne på tross av avtalen. Det er ikke uten grunn at vi ønsker å begrense kontakten. Jeg skulle helst sett at de var oppegående og ordentlige så vi kunne hatt et normalt forhold til dem.

Skal bare skrive av egen erfaring da jeg fødte for to dager siden. Jeg skulle ikke ha noe besøk av noen de første ukene, foreldrene mine er spesielle og mamma er veldig masete. Ungen ble tatt med hastesnitt etter 12 timer med intense og harde rier, fulk først se han etter 3 timer. Dagen ettet kunne jeg vandret igjennom byen her, uansett vondter. Jeg er så stolt av den lille gutten og vil vise han frem til hele verden! Så det jeg ville gjort og som jeg ikke angrer på at jeg gjorde er å forbedre på ingen besøk, men ikke bestem deg, det er så fantastisk å bli mamma, og du kommer sannsynligvis til å være så stolt at du kunne gått i to💙

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal bare skrive av egen erfaring da jeg fødte for to dager siden. Jeg skulle ikke ha noe besøk av noen de første ukene, foreldrene mine er spesielle og mamma er veldig masete. Ungen ble tatt med hastesnitt etter 12 timer med intense og harde rier, fulk først se han etter 3 timer. Dagen ettet kunne jeg vandret igjennom byen her, uansett vondter. Jeg er så stolt av den lille gutten og vil vise han frem til hele verden! Så det jeg ville gjort og som jeg ikke angrer på at jeg gjorde er å forbedre på ingen besøk, men ikke bestem deg, det er så fantastisk å bli mamma, og du kommer sannsynligvis til å være så stolt at du kunne gått i to💙

Å jeg var litt motsatt :) selvfølgelig superstolt, men var så sliten og redusert etter fødselen, at all besøk ble et sant hel...(fikk mye fysiske plager) Jeg bare gråt og gråt, ville ikke at noen skulle holde babyen og følte meg skikkelig på bunn... Så jeg angrer på at jeg fikk så mye besøk. Neste fødsel skal jeg kun ha besøk av pappa og bror til babyen :)

Anonymous poster hash: 610ca...a84

• Liker 5
Gjest Solstråla88
Skrevet

Å jeg var litt motsatt :) selvfølgelig superstolt, men var så sliten og redusert etter fødselen, at all besøk ble et sant hel...(fikk mye fysiske plager) Jeg bare gråt og gråt, ville ikke at noen skulle holde babyen og følte meg skikkelig på bunn... Så jeg angrer på at jeg fikk så mye besøk. Neste fødsel skal jeg kun ha besøk av pappa og bror til babyen :)

Anonymous poster hash: 610ca...a84

Det var nemmlig det jeg så for meg, så alle rundt oss ble positivt overrasket😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med dere gjorde den avtalen for en grunn, så da skjønner jeg godt det er kjipt at han går bak ryggen din og gjør dette. Du må snakke med ham!!

Anonymous poster hash: 95df9...3bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt riktig at det var av en god grunn. De sliter dessverre veldig med psyken og vil ikke utsette barnet for det. Han blir bare sur og vil plutselig ikke snakke om det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en uenige mellom dere hva som ligger i "nødvendig". Dere må definere det. Siden det er hans familie, synes vel han at noen pliktbesøk er innafor, mens du kanskje mente dåpen og litt skyping?

Anonymous poster hash: 8b5f3...c83

AnonymBruker
Skrevet

Avtalen var korte besøk på 2-3 timer der vi kunne dra hjem når det kom stygge kommentarer eller upassende oppførsel.

Nå mente han at vi skulle dra dit og bli der en dag uten bil slik at jeg ikke kan dra derfra. Det ligger to timer unna.

AnonymBruker
Skrevet

Skal bare skrive av egen erfaring da jeg fødte for to dager siden. Jeg skulle ikke ha noe besøk av noen de første ukene, foreldrene mine er spesielle og mamma er veldig masete. Ungen ble tatt med hastesnitt etter 12 timer med intense og harde rier, fulk først se han etter 3 timer. Dagen ettet kunne jeg vandret igjennom byen her, uansett vondter. Jeg er så stolt av den lille gutten og vil vise han frem til hele verden! Så det jeg ville gjort og som jeg ikke angrer på at jeg gjorde er å forbedre på ingen besøk, men ikke bestem deg, det er så fantastisk å bli mamma, og du kommer sannsynligvis til å være så stolt at du kunne gått i to

Hvordan har du tid til å være så mye på KG når du fødte for 2 dager siden?????

Anonymous poster hash: baf0d...dc4

• Liker 7
Gjest Solstråla88
Skrevet

Hvordan har du tid til å være så mye på KG når du fødte for 2 dager siden?????

Veldig enkelt når jeg er i strålende form og lillegutt stortsett vil kose med pappaen sin😉 han er hos meg ved amming, ellers koser han seg på pappas bryst og mammaen kjeder seg. Det ble hastesnitt på meg så jeg klarer ikke være så mye ute å gå, så da finner vi på andre ting. Ser ikke hva som er galt i det..

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt riktig at det var av en god grunn. De sliter dessverre veldig med psyken og vil ikke utsette barnet for det. Han blir bare sur og vil plutselig ikke snakke om det.

Det er jo helt tydelig at han vil ha kontakt med foreldrene sine og at det ikke er dere som har blitt enige om minimal kontakt, men du som har bestemt dere for det. Er en viss forskjell der.

Hva galt kan forresten psyken deres gjøre med barnet? Jeg regner med at barnet ikke skal være alene hos besteforeldrene.

Du er tydelig negativ til deres psyke, du er ikke redd for at det skal gå i arv da, sånn at du etterhvert har en mann som sliter med psyken, og etterhvert et eller flere barn også, så tilslutt er det bare du som er "normal"

Anonymous poster hash: 67e2c...00a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig enkelt når jeg er i strålende form og lillegutt stortsett vil kose med pappaen sin han er hos meg ved amming, ellers koser han seg på pappas bryst og mammaen kjeder seg. Det ble hastesnitt på meg så jeg klarer ikke være så mye ute å gå, så da finner vi på andre ting. Ser ikke hva som er galt i det..

Helt absurd for meg at noen kan bruke så mye tid på KG med en nyfødt, uansett. Man vil jo bli kjent med barnet.... Ikke bare ved amming...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt dumt at dette ikke ble skikkelig klargjort på forhånd. Evt så var mannen din uærlig med sine intensjoner. Du får sette hardt mot hardt; blir du tvunget til å være med dem går du. Dersom de er så galne som du mener, så hadde jeg kuttet all kontakt. Dersom de skulle hatt kontakt med barnet måtte de ha ventet til det var gammel nok til å reise alene med far.

Anonymous poster hash: 0c84f...edc
Gjest Solstråla88
Skrevet

Helt absurd for meg at noen kan bruke så mye tid på KG med en nyfødt, uansett. Man vil jo bli kjent med barnet.... Ikke bare ved amming...

Vel, når far og sønn koser seg ser jeg ikke hva som er galt i det. Han ammes jo en time i slengen flere ganget daglig. Og jeg elsker å se de to sammen, hvordan de koser seg og knytter bånd. Det er det som fungerer for oss.

• Liker 3
Skrevet

Ærlig talt, slutt nå å trakasser Solstråla da. Det må vel være opp til henne om hun vil prioritere litt tid på KG eller ikke.

Solstråla: Heldig du som er så ship shape etter fødsel; Nyt det!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For å forklare situasjonen: Samboer og jeg har forsøkt flere ganger å være sammen med dem i middager, selskap og sånn ellers, men det går aldri bra. Det ender alltid med at de gjør eller sier noe helt absurd og lager masse oppstyr. Etter siste gangen ble derfor samboer og jeg enig om at dette ikke lenger fungerer og at barnet vårt ikke skal utsettes for dette oppstyret (les: hyling, skriking og diverse fra svigerforeldre), men at vi ikke kan kutte dem helt så derfor skulle besøkene være slik at vi dro til dem med bil så vi kunne dra dersom de skulle lade opp til noe situasjon. Søsteren til min samboer gjør dette, nettopp fordi hun vet hvor ille det kan bli.

Men så har min samboer plutselig begynt å avtale lange besøk (les: over to dager) der jeg er fanget hos dem med babyen fordi jeg ikke har bil. Jeg sa det var uaktuelt. Babyen er knappe 6-8 uker når han planlegger besøket og det klarer jeg rett og slett ikke. Ikke vil jeg at babyen skal oppleve høylytt krangling og en superstressa mamma heller.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Helt absurd for meg at noen kan bruke så mye tid på KG med en nyfødt, uansett. Man vil jo bli kjent med barnet.... Ikke bare ved amming... Anonymous poster hash: baf0d...dc4

Typisk KG bruker som skal blande seg borti hva andre gjør som ikke har med temaet å gjøre. Jeg sklir også ut fra temaet nå, men klarer somregel ikke å la vær når folk er "bedrevitere".

Solstråla: Gratulerer så masse :) Og kos deg med både baby og kvinneguiden.

Anonymous poster hash: 50369...594

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Typisk KG bruker som skal blande seg borti hva andre gjør som ikke har med temaet å gjøre. Jeg sklir også ut fra temaet nå, men klarer somregel ikke å la vær når folk er "bedrevitere".

Solstråla: Gratulerer så masse :) Og kos deg med både baby og kvinneguiden.

Anonymous poster hash: 50369...594

Støtter denne :)

Anonymous poster hash: 67e2c...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...