Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nyutdannet og tjener 410 000 i året (fast jobb). Har 96 000 kr på BSU. 70 000 på sparekonto. (Fullt studielån etter 3 år studie)

Hva tror dere jeg kan få i boliglån alene? :/

Kjæresten min tjener det samme som meg (har ingen egenkapital). Hvis vi bestemmer oss for å kjøpe sammen, hva tror dere da vi kan vente oss i boliglån?

Anonymous poster hash: 2e3ff...1cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har dere/du kausjonister? Hvis ikke må dere ha 15% egenkapital. Med under 100.000 i egenkapital blir det lite, dere må også dekke omkostningene ved kjøpet, som er ganske mye om det er en selveierbolig.

Endret av Tvist
  • Liker 1
Skrevet

hvor mye kunne dere tenke dere å kjøpe for da? Dere har 160 000 til sammen om dere legger alt i bolig, skal dere kjøpe noe til rundt 2 mil. eller noe må dere dobble EK en....

AnonymBruker
Skrevet

Alene kan du få ca 1 million i lån. Nå tok jeg og ganget inntekten din med 3 og trakk fra litt pga studielånet ditt.

Da jeg tok opp lån hadde jeg en inntekt på 375k og fikk låne hele 1.3 selv med 250k i studelån, men den banken var veldig snill (lokalbanken hjemme).

Hvorvidt det er mulig å kjøpe seg en ok leilighet kommer helt an på hvor dere vil bo. Feks i Oslo er det kjempedyrt, mens det er billigere i feks Vardø :P

Anonymous poster hash: fea69...f73
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en ok leilighet.

Anonymous poster hash: 1dbcc...f88

• Liker 1
Skrevet

Lurer du på hvor stort lån du kan få, eller lurer du på hva en leilighet koster?

• Liker 1
Skrevet

De er vel ganske strenge i forhold til egenkapitalskravet på 15% nå? Jeg tjener ca det samme som deg, fikk lån på 1,6 mill alene. Men hadde 400000 i EK.

Skrevet

Jeg var i sammenlignbar situasjon som TS, akkurat ferdig utdannet. Har studielån på ca 500 000, hadde egenkapital på 300 000 og inntekt på 450 000 i året. Jeg fikk totalt 2 200 000 i lån av banken i desember 2014.

AnonymBruker
Skrevet

Dere må ha kausjonist eller bruke noen år på å spare opp egenkapital. Hvis dere ikke bor på et knøttlite sted hvor man får en leilighet til under 1 mill.

Anonymous poster hash: 74158...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...