Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med min far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20 år gammel og jeg sliter med mitt forhold til min far.

Han og min mor er ikke sammen og de er begge gift på hver sin kant.

Jeg bor hos min mor,

Det hele startet egentlig for litt over et år siden. De viste at jeg skulle komme til jul men i februar får jeg beskjed om at de (pappa, stemor og søsken) drar til syden sammen med en annen familie, avtalt og bestilt. Uten å si noe til meg, jeg fikk beskjed om at siden jeg ikke bodde der så kunne jeg betale selv (med en dårlig betalt servitørjobb), og de hadde ikke valgt noe billig.

Så har det vært flere episoder hvor jeg har følt meg veldig utelatt av familien, restaurantbesøk mens jeg har vært hjemme en helg (da igjen uten å si ifra), når jeg ringte for å etterlyse de fikk jeg beskjed om at jeg kunne lage kylling hjemme og at det var min feil at jeg ikke ble med fordi jeg ikke hadde ringt dem tidligere.

Jeg blir så fortvilet fordi jeg føler meg som det ekstra barnet som ikke var ønsket, jeg vet han er glad i meg, men nå har han fått en ny familie med en dame han ønsket å få barn med, og han behandler meg som om jeg er utenfor.

Har prøvd å prate med han om dette, men han nekter å innse dette.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: ed1fe...f0e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha sjeldnere kontakt med han. Du har jo sagt fra til han, og da har han fått en sjanse til å forbedre seg. Når han ikke er interessert i det, så får han bare ta konsekvensen.

Anonymous poster hash: d91a8...bcc
Skrevet

Helt ærlig, siden du allerede har prøvd å snakke med han, ville jeg bare ignorert han for en stund og sett hvordan han hadde reagert. Nå er det kjent at jeg er en bitch og kan dra ting langt dersom jeg blir langsur, men hadde han lurt på hvorfor hadde jeg simpelt bare svart: "Å, så nå er du interessert?"

AnonymBruker
Skrevet

TS

Nå bør det nevnes at han prøver noen ganger.

Han har for eksempel hjulpet meg veldig mye økonomisk og bestilt tur for meg og han til London i sommer, men det gjør jo ikke at jeg føler meg nærmere familien

Skrevet

Du er 20 år gammel.. Du er ikke et barn lenger. Ikke regn med å bli behandlet som et og dullet med. Og spesielt ikke bli spandert på ferieturer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du er 20 år gammel.. Du er ikke et barn lenger. Ikke regn med å bli behandlet som et og dullet med. Og spesielt ikke bli spandert på ferieturer.

Nå var det ikke dette det handlet om, det handlet om at hun/han ikke følte seg som en del av familien, da de ikke sa fra om endringer i planene som var avtalt, som jeg har forstått det.

Endret av Kinsu
AnonymBruker
Skrevet

Nå var det ikke dette det handlet om, det handlet om at hun/han ikke følte seg som en del av familien, da de ikke sa fra om endringer i planene som var avtalt, som jeg har forstått det.

TS

Nei, herregud. Jeg forventer jo ikke at jeg skal få spandert ferieturer i hytt å pine. Det som såret var å ikke bli inkludert, de skulle jo på "familieferie" uten meg, altså er jeg ikke en del av familien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...