Gå til innhold

Hvorfor tror dere kvinner at en med liten status/lønn, for alltid vil ha det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å få han til å ta mer utdanning eller arbeide hardere? Om en bare presser på. På slike måter er jo forandring mulig og ikke gitt.

Anonymous poster hash: 2c10e...aab
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg bryr meg ikke om verken hvilken lønn han har eller hvilken jobb, så vil ikke presse ham til noen ting. :)

Endret av Rachelzane
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, here we go again...

Anonymous poster hash: 5ca02...ea1
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg bry meg med å gå å "presse på" til diverse menn rundt om?

Jeg antar at de fleste voksne mennesker, menn som kvinner, både klarer og helst vil ta slike valg selv.

Anonymous poster hash: 2329c...356

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å få han til å ta mer utdanning eller arbeide hardere? Om en bare presser på. På slike måter er jo forandring mulig og ikke gitt.

Nei, hvis vi gjør det er vi nemlig bitcher som prøver å forandre mannen og gjenskape ham slik vi vil ha ham, i stedet for å godta ham slik han er.

Anonymous poster hash: a8b60...66a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg bry meg med å gå å "presse på" til diverse menn rundt om?

Jeg antar at de fleste voksne mennesker, menn som kvinner, både klarer og helst vil ta slike valg selv.

Men hvorfor er da 60% av studenter jenter, det er tydelig at guttene trenger litt pushing.

Jentene blir jo pushet i form av egne jentedager og sånt.

Anonymous poster hash: 78f64...df5

Gjest Tassen10
Skrevet

Du kan jo prøve å få han til å ta mer utdanning eller arbeide hardere? Om en bare presser på. På slike måter er jo forandring mulig og ikke gitt. Anonymous poster hash: 2c10e...aab

Det er ikke gitt at en mann er dømt til å ha lav status/lønn for evig og alltid.

Men han er vel ikke mye til kar, om han er avhengig av at en annen person skal piske/oppmuntre ham til å gjøre noe med situasjonen sin?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke gitt at en mann er dømt til å ha lav status/lønn for evig og alltid.

Men han er vel ikke mye til kar, om han er avhengig av at en annen person skal piske/oppmuntre ham til å gjøre noe med situasjonen sin?

Det er vel det samme.

Skrevet

Det er vel det samme.

nei, hvis man skal gjøre noe stort/viktig så må man ville det selv. selvfølgelig kan par diskutere hva som er hensiktsmessig for fremtiden, men man skal ikke presse noen til noe som helst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er da 60% av studenter jenter, det er tydelig at guttene trenger litt pushing.

Jenterdager? Hva er det?

Jeg har selv tatt en lang utdannelse. Og det var overhodet ikke fordi noen presset meg. Jeg gjorde det ut i fra ønsket om en meningsfull arbeidshverdag og det å skape et godt liv for meg selv.

Jeg har ingen tro på press som motivasjon. For å oppnå ting o livet, trenger man en indre motivasjon. Man må selv ha drivkraften.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis vi gjør det er vi nemlig bitcher som prøver å forandre mannen og gjenskape ham slik vi vil ha ham, i stedet for å godta ham slik han er.

For å være litt mer seriøs: Jeg vil ha en mann som har det godt med seg selv, og trives der han er i livet. Så lenge han har lønn nok til å finansiere sin egen livsstil (inkl. å forsørge eventuelle barn han måtte ha), er status og penger ikke viktig for meg.

Gjest Tassen10
Skrevet

Det er vel det samme. Anonymous poster hash: 2c10e...aab

Nei, ikke det samme. For det sier mye om en persons karakter, og indre drivkraft om han skaffer seg disse tingene fordi han vil det selv, og ikke fordi noen andre tvinger ham til det.

AnonymBruker
Skrevet

Gutter har for lite angst, frykt for å misslykkes og være perfekt slik som jenter. Samtidig til at de ikke forstår konsekvensen av å ikke arbeide hardt og utvikler seg senere. Mange slike ting har ganske tragiske konsekvenser for dem. Å presse på dem som voksne vil bare være bra.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke det samme. For det sier mye om en persons karakter, og indre drivkraft om han skaffer seg disse tingene fordi han vil det selv, og ikke fordi noen andre tvinger ham til det.

Nei, det gjør egentlig ikke det. For slike grunnlag blir i dag skapt ved barndom og da er det verdiløst. Personlighet forandrer seg etterhvert som personen forstår nye ting, får andre filosofier osv.

AnonymBruker
Skrevet

kanskje alle damer med mann i lave yrker skal presse mannen til høyere utdanning, så kan de single mennene ta rørleggerjobbene, barn og u.arbeider, elektriker osv.

Anonymous poster hash: ecb8d...cac
AnonymBruker
Skrevet

kanskje alle damer med mann i lave yrker skal presse mannen til høyere utdanning, så kan de single mennene ta rørleggerjobbene, barn og u.arbeider, elektriker osv.

Anonymous poster hash: ecb8d...cac

Smart ... :)

Gjest Tassen10
Skrevet

Nei, det gjør egentlig ikke det. For slike grunnlag blir i dag skapt ved barndom og da er det verdiløst. Personlighet forandrer seg etterhvert som personen forstår nye ting, får andre filosofier osv. Anonymous poster hash: 2c10e...aab

Det skjønte jeg kke en dritt av :)

Hva mener du egentlig? At karakteren blir skapt i barndommen, og ikke kan forandres?

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig har jeg heller aldri tenkt verken det ene eller det andre om hvilken status eller lønn menn rundt omkring vil ha i fremtiden. Hvorfor skulle jeg gå rundt å tenke på det?

Skrevet

For det første kan man ikke tvinge noen til å ta utdannelse..

For det andre må man skille mellom menn som er lavtlønnede fordi de studerer eller har andre prosjekter eller ambisjoner "på si", og menn som er lavtlønnede og storfornøyde med det. Det er ganske enkelt å se forskjell på de to typene :plystre: Jeg personlig kunne aldri vært sammen med en lavtlønnet slask som ligger på sofaen og spiller playstation hele dagen, og det har faktisk ingenting med penger å gjøre. En ambisiøs fattiglus er noe helt annet

• Liker 1
Skrevet

Gutter har for lite angst, frykt for å misslykkes og være perfekt slik som jenter. Samtidig til at de ikke forstår konsekvensen av å ikke arbeide hardt og utvikler seg senere. Mange slike ting har ganske tragiske konsekvenser for dem. Å presse på dem som voksne vil bare være bra. Anonymous poster hash: 2c10e...aab

Tragiske konsekvenser som at de går videregående og "bare" blir f.eks telekommunikasjonsmontører med en snittlønn på ca 450 000, når de kunne ha blitt bioingeniører med en snittlønn på rundt 430 000?

Det er ikke alle som har lyst på, eller vil trives med,de jobbene du får med en universitetsgrad. Så lenge de i det hele tatt har en jobb, så går det bra med de aller fleste, enten det er kvinner eller menn.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...