Gå til innhold

Tanker om drap/mishandling med døden til følge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om saker der barn har dødd av skadene de fikk etter vold/drukningsforsøk/sult osv.?

Er jeg den eneste som sliter med å forstå hvordan det kan kalles mishandling med døden til følge, når en baby på 1,5 år får hodet sitt dyttet i en bøtte med vann to ganger og dør etterpå?

Jeg skjønner mishandling som begrep, og at man kan dø av indre blødning osv etter vold. Jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke kalles drap. Gjerningspersonen innrømmer å ha gjort det, men ikke at det var med vilje.

Hva var intensjonen bak å gjentatte ganger putte hodet til en baby under vann? Disiplinering? Få utløp for frustrasjon?

Uansett hva som ligger bak, av psykiske lidelser, utmattethet eller trøtthet av å høre en baby gråte, hvordan kan mennesker gjøre dette og få ca. 8 år fengsel?

De har tatt et liv. Uten deres handlinger ville barnet vært i live. De har stjålet et helt liv fra et menneske de selv skapte. Et liv med venner, egen familie, kollegaer og masse opplevelser.

Noen andre som tenker sånn?

Anonymous poster hash: 87491...0b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva det kalles har med lovparagrafer å gjøre. Forbrytelsen skal passe inn i straffeloven.

Anonymous poster hash: f3840...eba

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sant.

Er det ikke drap når man mishandler noen til døde?

Anonymous poster hash: 87491...0b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...