Gå til innhold

Sen vielse, fotografering før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke kirken før kl 15.30 og lurer på om det kan være lurt å ta fotograferingen før selve vielsen. Vi skal ha barn til middag og er derfor litt stresset for at det blir aaaaltfor seint. Hva tenker dere, noen tips?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi tok bildene før vielsen. Funka bra det

Anonymous poster hash: 864d2...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen personlig erfaring, men man kan kanskje gå glipp av den ekstra lykken i øynene og smilene om man gjør det før vielsen? For alt jeg vet kan man føle seg lykkelig hele bryllupsdagen :)

Sånn rent praktisk er det jo mye bedre :)

Anonymous poster hash: f72e0...53c
Skrevet

Vi tok bilder før vielsen. Kjempepraktisk! Hele dagen ble kjempefin likevel!

Skrevet

Vi tok og bildene før vielsen. Etter vielsen var vi de første som ankom festlokalet, og tok imot gjestene når de kom :) gjestene slapp også å vente en-to timer på at vi skulle bli ferdig hos fotografen

Skrevet

Vi skal ta bilder før vielsen. Det tok litt tid før jeg var "komfortabel" med det, da jeg alltid har sett for meg at man tar bilder som nygifte. Men for oss er det mest praktisk å ta bildene på forhånd. Samtidig ser jeg for meg at vielsen blir mer avslappende også, når vi allerede har vært med hverandre en stund!

Skrevet

Takk for svar :). Jeg tenkte først at det ble "feil" siden det som regel blir gjort etter vielsen og fordi man da teknisk sett ikke vil være gift på bildene + at man også ikke får se hverandre for første gang i kriken. Men som du sier så vil vi jo kanskje ikke være like nervøse siden vi da allerede har "myket" hverandre litt opp :).

Skrevet

Vi tok det før vielsen, og anbefaler det virkelig! Under vielsen er det ikke like enkelt å få til et godt bilde der begge "ser" hverandre for første gang, fordi avstanden er for stor (begge kommer ikke med på samme bilde). Gjør man det derimot før vielsen er det mange kreative måter å fotografere dette "magiske" øyeblikket på (at man har bind for øynene for eksempel, eller begge står med ryggen mot hverandre og så snur seg, eller den ene gjemmer seg bak en dør/vegg...). Vi gjorde det slik at vi sto på hver vår side av en bred/tykk "vegg". Så før vi så hverandre holdt vi hverandre i hendene, før vi tittet på hverandre rundt veggen. Morsomme bilder!

Vi syns også det var fint å få denne stunden sammen før selve vielsen, og etter vielsen var det deilig å ikke skulle forlate gjestene. Gjestene syns også det var veldig greit at det ble kontinuitet i alt sammen, uten lange pauser.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Unnskyld avsporingen, og jeg forstår hva du mener, men :fnise:

Vi skal ha barn til middag

For øvrig synes jeg det er en god ide å ta bildene før vielsen. Da blir det mindre ventetid for gjestene, enten det er barn der eller ikke.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi tok bilder før vielsen. Super praktisk. Etter vielsen gikk vi opp en trapp og fikk champagne , og minglet før middag. Ingen venting.

Bildene ble flotte for det😀

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vet mange som tar bilder før vielsen, så gjorde også vi. Var hos profesjonell fotograf, og tok noen studiobilder. Vet også par som gifter seg sommerstid som tar bilder utendørs før vielsen.

Kan være fint å avtale med noen av gjestene å få tatt bilder etter vielsen også, trenger ikke profesjonell fotograf for alt. Kan være fint å ha bilder på kirketrappa hvis dere vies kirkelig da, og med foreldre/forlovere og alt sånt.

Her jeg bor var det i mange år kun en profesjonell fotograf, og han jobbet ikke overtid. Bryllup er gjerne lørdager, og da stengte butikken kl 14. Så man hadde i grunnen ikke så mye valg annet enn å ta bildene først og si "JA" etterpå.

Anonymous poster hash: db757...583
AnonymBruker
Skrevet

...har svart lengre opp her, men kom på en ting til. Var i et bryllup der vielsen var kl 15. Så brukte brudeparet lang tid hos fotograf, og hadde egentlig ikke ordnet noe velkomstdrink eller noe i festlokalet. Det var et ungdomshus. Så vi tråkket rundt der og småpratet aldri så lenge og var kjempesulten da brudeparet endelig ankom og selve "festen" kunne komme i gang. Nå var det også mange taler, men husker jeg var smådesperat pga sliten da bryllupskaken endelig ble skåret opp ved midnatt. Da hadde gjestene som hadde med seg barn stort sett bare måttet dra hjem uten å få med seg dette.

Det er enda en grunn til å ta fotograferingen først...

Anonymous poster hash: db757...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...