Gå til innhold

4700 mye for 2 personer? (Voksen + 1 barn)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette mye penger å bruke på matbutikk per mnd? Dette inkluderer da mat, drikkevarer, husholdningsartikler, bleier og ellers andre ting man kjøper på dagligvare.

Barnet er 17 mnd. Kjøper stort sett matvarer hvor jeg lager middager fra bunnen av.

Synes du dette er for mye?

Anonymous poster hash: 4b333...bc6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren og jeg syns vi bruker veldig lite og vi bruker rundt 3400 i mnd :) Aner ikke hvor mye en baby koster. Men tviler på at 4700 er spesielt mye.

• Liker 1
Skrevet

Det er ca det samme som vi bruker (2 voksne, 1 barn på 8 mnd)

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt ikke. Det er veldig bra. Vi er bare to og bruker vel rundt 8000,-. Vi hadde ikke behøvd å bruke så mye, men vi har råd til det.

Anonymous poster hash: 9b58c...fec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ganske greit ut. Vi er to voksne, en baby og en toåring, og vi bruker ca 8000 pr måned. Men vi "sløser" en del, og unner oss ofte ekstra dyre råvarer osv, kjøper stort sett det vi har lyst på uten tanke på pris.

Anonymous poster hash: 6024a...221

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på Sifo sitt standar budsjett, så ser du hvordan du ligger an. Dette er nøkternt og brukes for å beregne hva man som minimum skal va å leve for.

Anonymous poster hash: 17f87...aca

• Liker 1
Skrevet

Det blir jo 2350 per pers, og det er jo ikke mye per mnd. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi er to voksne med to små barn i barnehagealder, vi bruker ikke mer enn 2-3000,- i mnd på økologisk mat.

Mulig fordi vi kjøper enormt stort, og fordelt månedsvis blir det veldig billig.

Økologisk hele veien, synes folk generelt bruker mye penger på mat, men det kommer også an på hva man vil. Vi tillater oss å kjøpe det vi ønsker, og hadde vi plukket vilt og uhemmet ned fra hyllene og ikke tenkt næringsinnhold ville det nok vært dyrere.

Endret av duplexx
Skrevet

Vi er to voksne med to små barn i barnehagealder, vi bruker ikke mer enn 2-3000,- i mnd på økologisk mat.

Mulig fordi vi kjøper enormt stort, og fordelt månedsvis blir det veldig billig.

Økologisk hele veien, synes folk generelt bruker mye penger på mat, men det kommer også an på hva man vil. Vi tillater oss å kjøpe det vi ønsker, og hadde vi plukket vilt og uhemmet ned fra hyllene og ikke tenkt næringsinnhold ville det nok vært dyrere.

Kan du skrive litt mer om hva dere kjøper og hvor? Er all mat for en mnd regnet med i summen?

Vi bruker ca 6000 på mat, er en storspist familie på fire. Og vi kjøper ofte på tilbud, baker brødet selv etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to med ett barn på 6 år og bruker ca det samme

Anonymous poster hash: 277e9...52e

Skrevet (endret)

Det er jo normalt å spise for minst 2000 per pers per mnd, så om man er en familie på 3 så blir det jo fort 6000 i mat, noe som er normalt.

Noen er jo mer småspist enn andre, og jeg kjenner en jente som lever på 1200 i mnd, men hun spiser som en mus, noe hun sier selv også.

Selv spiser jeg fort for 3000 alene, og om jeg sløser og ikke tenker blir det opp mot 4000, men om jeg er mer forsiktig klarer jeg meg på 2500 kanskje.

Det værste tilfellet jeg har hørt om var noen jeg kjenner som levde for 800 kr i mnd.

Endret av Bølle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...