AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 mannen min skal sjekke sin sædkvalitet om to uker (laaang ventetid pga påske) og jeg er veldig veldig redd for at svarene skal være at hans sperm ikke er bra eller at han er steril eller noe slikt. han har klart å gjøre meg gravid to ganger på 2-3 år men nå er det over ett år siden sist han gjorde meg gravid. Vi har ingen barn og jeg har pco. Derfor sjekker vi han også nå, selvom ventetida er uutholdelig! Er det sjanse for at en mann på 40 kan ha fått minsket sin spermkvalitet på disse to årene? Frykten min er at han ikke lenger er fertil slik at vi aldri skal kunne få barn... Setter stor pris på alle svar. Takk. Anonymous poster hash: 22372...200
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Dersom han har gjort deg gravid to ganger allerede er sjansen for veldig dårlig sperm ganske lav. Spesielt dersom du har PCO og det også allerede setter en viss 'brems'. Når det gjelder kvaliteten, ja den går ned, men ikke drastisk fra 38 til 40. Anonymous poster hash: 1da85...02d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 hvis den er dårlig kan dere jo prøve dere på ivf eller icsi. alt håp er ikke ute Anonymous poster hash: a7ae2...8da
Biloba Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Han har sikkert ok sædkvalitet når han har forårsaket 2 graviditeter på 2-3 år hos en som har pco, utfordringen ligger mest sannsynlig hos deg. Og det lar seg nesten sikkert fikse med eggløsningsfremmende medikamenter, hormonstimulering eller ivf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå