Gå til innhold

Ribbebunn? Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En ribbebunn kan knirke enten ved at trekvaliteten er dårlig, eller ved at ribbene gnisser mot resten av senga. Førstnevnte er uvanlig. Sistnevnte løses ved å legge strimler av et tykt stoff (billig fleecepledd) mellom sengerammen og ribbene og feste ribbene med små spiker. Dersom det ikke virker er det enten andre deler av senga eller gulvet som knirker.

Den andre du linker til ser ut til å være veldig motstandsdyktig mot knirking, siden alle ribbene allerede har gummiholdere som holder dem på plass og demper bevegelse. Den første er mer tradisjonell enkel. Dersom du går for den første bør du passe på at alle ribbene er godt festet til båndene, for det er fryktelig plagsomt å våkne med rompa i en dyp grop fordi ribbene har flyttet fra hverandre i løpet av natten.

Anonymous poster hash: 44384...94e
AnonymBruker
Skrevet

Den andre typen du linker til er utrolig behagelig og knirker overhode ikke (jeg veier nesten 160 kg og den har aldri laget en eneste knirkelyd uansett hvor mye jeg snur meg), men vær obs på at den "bygger" mye i høyden. Dersom du har veldig tykk madrass, kan du fort få en veldig høy seng.

Anonymous poster hash: 2c09f...0ed
AnonymBruker
Skrevet

Vi har den med gummikottene. Meget fornøyd både med bunnen og madrassene vi valgte fra Ikea.

Anonymous poster hash: e1648...95b
Skrevet

Jeg anbefaler også link nr 2 (som de andre sier.)

Den øverste sklir fra hverandre etter en stund...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...