AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fikk akutt lyst på en rett jeg husker fra jeg var liten. Tror ikke jeg har spist det på minst 15 år. "Brennende kjærlighet". Mamma lagde det med potetmos, pølser, løk og bacon. Men blir det kanskje litt kjedelig smak nå som vi er kun voksne som skal spise? Så vidt jeg husker, var det ikke noe krydder i mammas versjon(?). Jeg har alle ingrediensene mamma brukte. Tips til hva jeg kan variere med som gir mer voksen smak? Krydder? Anonymous poster hash: 48ab3...8a4
Gjest Lille-pus Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Potetmos kan jo 'sprites opp' med f.eks. finkuttede biter av fersk chili og løk. Jeg blanker løk, hvitløk og eventuelt chili i en stekepanne før jeg har det i potetmosen, - og du kan jo blanke dem i baconfettet etter at baconet er stekt? - bare et forslag dette altså 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Jeg synes hvitløk i potetmosen kan løfte smaken tjue hakk. Og fløte, da. Anonymous poster hash: d016c...947 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Lager ofte mos av flere grønnsaker.. blomkål, brokkoli, kikerter osv som evt blandes med potet. Tilsett chilipepper, hvitløk og urter for mer smak. Steker løk, sopp, bacon, evt kjøttrester/pølser/chorizo og evt andre ting fra kjøleskapet og serverer med salat og evt brød ved siden av. Dette er restemat for meg, men veldig godt av og til. Anonymous poster hash: c39aa...3b1
Gjest Lille-pus Skrevet 21. mars 2015 #5 Skrevet 21. mars 2015 Jeg synes hvitløk i potetmosen kan løfte smaken tjue hakk. Og fløte, da. Anonymous poster hash: d016c...947 Ja, veldig godt poeng Og så går det jo an å velge pølser med 'sprett'. Da blir det fort en betraktelig mye mer voksen utgave. - beklager at jeg ikke tenkte på det før nå.....
Maleficenta Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fikk akutt lyst på en rett jeg husker fra jeg var liten. Tror ikke jeg har spist det på minst 15 år. "Brennende kjærlighet". Mamma lagde det med potetmos, pølser, løk og bacon. Men blir det kanskje litt kjedelig smak nå som vi er kun voksne som skal spise? Så vidt jeg husker, var det ikke noe krydder i mammas versjon(?). Jeg har alle ingrediensene mamma brukte. Tips til hva jeg kan variere med som gir mer voksen smak? Krydder? Anonymous poster hash: 48ab3...8a4 Piripiri
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fikk akutt lyst på en rett jeg husker fra jeg var liten. Tror ikke jeg har spist det på minst 15 år. "Brennende kjærlighet". Mamma lagde det med potetmos, pølser, løk og bacon. Men blir det kanskje litt kjedelig smak nå som vi er kun voksne som skal spise? Så vidt jeg husker, var det ikke noe krydder i mammas versjon(?). Jeg har alle ingrediensene mamma brukte. Tips til hva jeg kan variere med som gir mer voksen smak? Krydder? Anonymous poster hash: 48ab3...8a4 Jeg er vandt med å bruke kjøttdeig og den kan jo kryddres sånn at smaken blir litt mere "voksen"Anonymous poster hash: 6c941...d34
Poserose Skrevet 21. mars 2015 #8 Skrevet 21. mars 2015 Jeg liker røkt paprikakrydder veldig godt i denne retten. Har også hatt brokkoli i for mer grønnsaker. Det går an å ha mer spennende ost på toppen, som cheddar eller ridderost
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #9 Skrevet 21. mars 2015 Ah.. det glemte jeg... Grana Padano eller parmesan er faktisk veldig godt sammen med potetmos og bacon. Anonymous poster hash: c39aa...3b1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 TS her. Det ble kjempegodt. Jeg brukte 3 forskjellige typer gode pølser (røkte og urøkte), bacon og masse løk. På slutten av stekingen tilsatte jeg en kryddermiks (type middelhavs-krydder) Jeg blandet inn parmesan, hvitløk og tørket rosmarin i potetmosen. Nå sitter vi her og kan knapt røre oss, alldeles stappmette. Selv om det er noen timer siden vi spiste Anonymous poster hash: 789f1...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå