Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har gjort det? Jeg har tenkt at jeg burde kjøpe meg et par ekstra briller, og tenkte at utenlandsferien min kunne være en bra anledning. Men går det an å få kjøpt og tilpasset briller på bare en uke i utlandet? Skal til Italia.

Anonymous poster hash: cfd52...255

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler, det tar tid å skjære og tilpasse glass

Anonymous poster hash: 74226...208
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort dette, på Kypros. Og gjør det ikke igjen.

Har spesialstyrke på glassene og den var ikke riktig.

ved reklamasjon på innfatning eller glass blir ting vanskelig.

Mister du ned og knuser (uflaksforsikring) eller får skadet blir det vanskeligere å få igjen noe på forsikring.

Min mening, andre kan mene noe annet.

Anonymous poster hash: 1b62e...582

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler, det tar tid å skjære og tilpasse glass Anonymous poster hash: 74226...208

spørs på glasstype og styrke. Alle glass bestilles elektronisk fra fabrikker i dag, ingen optikere har glass liggende på vent.

• Liker 2
Skrevet

Nå er jo ikke briller med vanlige styrker dyre i norge, ikke noe jeg hadde brydd meg med å ordne i ferien.

Skrevet

Mannen kjøpte briller på Tenerife. Superfornøyd!

AnonymBruker
Skrevet

spørs på glasstype og styrke. Alle glass bestilles elektronisk fra fabrikker i dag, ingen optikere har glass liggende på vent. Anonymous poster hash: 1b62e...582

Det er ikke helt riktig. Det stemmer at det er blitt mindre vanlig at optikere har glass på lager og sliper selv, men det er fremdeles mange som gjør det. Der jeg jobber så har vi et ganske stort lager med enstyrke-glass, og kan dermed slipe og gjøre brillen ferdig på en halvtime. Så at dette også kan gjøres i utlandet ser jeg ikke helt bort i fra, men jeg hadde vært litt skeptisk til glassa.

Anonymous poster hash: 1498f...ddb

Skrevet

Jeg kjøpte briller på Kypros for snart 6 år siden, og de har jeg ennå :sjokkert: Innfatningen er uten tvil den beste jeg har hatt, har ikke til nå trengt noen innstramming . Glassene begynner å bli litt slitt( bruker brillene nesten hver dag) og jeg trenger nok å justere styrken. I følge en optiker jeg kjenner måtte jeg ha betalt ca det dobbelte av det jeg betalte på Kypros hvis jeg hadde kjøpt brillene i Norge

Skrevet

Er det noen som har gjort det? Jeg har tenkt at jeg burde kjøpe meg et par ekstra briller, og tenkte at utenlandsferien min kunne være en bra anledning. Men går det an å få kjøpt og tilpasset briller på bare en uke i utlandet? Skal til Italia.

Hvorfor kan du ikke kjøpe det i Norge? Er vel ikke uten grunn at briller kan være dyre, men det kommer også litt an på hvor du kjøper dem og hvilken type glass. I tillegg koster det for arbeidet som gjøres på verkstedene hos optikerne. Jeg har kjøpt briller på Brilleland for 200 (to hundre) kroner, og jeg har kjøpt der for flere tusenlapper. Innfatning koster, glass koster, tilpasning koster...

Tviler, det tar tid å skjære og tilpasse glass

Anonymous poster hash: 74226...208

spørs på glasstype og styrke. Alle glass bestilles elektronisk fra fabrikker i dag, ingen optikere har glass liggende på vent.

Det tar tid å skjære og tilpasse, og det tar tid fra bestillinger til fabrikken er sendt, og til det kommer til optikeren... Og de har mange par briller å tilpasse

Skrevet

Kona mi kjøpte briller her på Rodos i oktober. De var ferdige etter to eller tre dager og kostet 180 euro, inkludert synstest (hun har overhodet ikke standardsyn og trenger to helt forskjellige brilleglass). Jeg kan ikke tenke meg at de er dårligere i Italia, men hvis det er som her, er det ikke alle optikere som foretar synstest, så det kan være en fordel å vite styrken og eventuelle andre spesifikasjoner på forhånd.

Skrevet

Vær oppmerksom på at der i noen land ikke er vanlig med antirefleks på glassene.

Skrevet

Fikser alltid briller i utlandet :) For en liten sum ekstra kan du hente ferdige briller dagen etter du har bestillt de - i hvertfall i Polen :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for svar! Var ikke for å nødvendigvis spare penger jeg lurte, mer at det kanskje var litt mer og annerledes utvalg osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...