AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Fikk akkurat vite at jeg har det. Gynekologen sa ikke annet enn at de ekstra eggposene på eggstokken min forårsaket uregelmessige menstruasjoner.. Men så sjekket jeg på nettet og da skjønte jeg jo fort at det faktisk er mer alvorlig enn det gynekologen ga uttrykk for.... kan man bli kvitt det? ved vektreduksjon eller andre måter? Anonymous poster hash: af120...51b
Lilla-dings Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Har ikke konstatert Pcos da jeg ikke har cyster på eggstokkene - men har konstatert hormonell ubalanse. Holder det hele i sjakk med lavkarbo - men dog uten vektreduksjon da jeg er normalvektig. Høyt-lavt-høyt blodsukker som ofte oppstår ved normalt, høykarbo er verste sort for pcos'ere og andre med hormonproblemer. Min syklus var tidligere på 40-50 dager (mulig uten eggløsning). På lavkarbo og i ketose ble de på 28 dager, med perfekt eggløsning på dag 14. Legen forklarte at hormoner er svært sensitive for ustabilt blodsukker, og for oss med problematiske hormoner vil høykarbo forverre alt
Gjest mammanicolene Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har hatt ustabile sykluser helt siden tenårene. Få menstruasjoner på et år. De to siste årene har det vært mer stabilt, men kunne gjerne hoppe over en måned nå og da. Var til utredning i fjor og fikk påvist pcos. Fikk metformin for 4-5 måneder siden og ble gravid kjapt. Nå er jeg 6-7 uker på vei og var på ul for en uke siden og så et knøttlite hjerte slå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå