AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 på selvangivelsen.. Om en har jobbet i 15 dager og avstanden mellom plassen og bo stedet var 180 km... Hvordan gjør jeg da? Anonymous poster hash: 4db40...288
Gjest tuppesjura Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Du får ingenting igjen på skatten pga det. Altfor kort tidsrom til at du kommer over egenandelen.
petterm Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Har du reist 180 km hver vei hver gang du har jobba? Ser ut som de i så fall regner følgende reiseutgifter: 360 km x 15 dager x 1,5 kr/km = 8100 kr. Du får bare fradrag for utgifter over 15000 kr. Det betyr at du må ha andre reiseutgifter i tillegg for å få fradrag..
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Hvis jeg bor litt utafor for gjøvik feks! og skal til oslo, men litt utafor. må jeg ta avstand fra mitt hus til gjøvik sentrum ganger 2 og så til oslo ganger to og så fra oslo til der jeg skal ganger to? Eller kun gjøvik oslo ganger to? Anonymous poster hash: 4db40...288
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Hvis jeg bor litt utafor for gjøvik feks! og skal til oslo, men litt utafor. må jeg ta avstand fra mitt hus til gjøvik sentrum ganger 2 og så til oslo ganger to og så fra oslo til der jeg skal ganger to? Eller kun gjøvik oslo ganger to? Anonymous poster hash: 4db40...288 Det ligger en kalkulator inne hos skatteetaten.no hvor du legger inn din adr. og jobbadr. så ser du hva avstanden blir.Anonymous poster hash: d7fd2...23c 1
Gjest Wei Wei Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Hvis jeg bor litt utafor for gjøvik feks! og skal til oslo, men litt utafor. må jeg ta avstand fra mitt hus til gjøvik sentrum ganger 2 og så til oslo ganger to og så fra oslo til der jeg skal ganger to? Eller kun gjøvik oslo ganger to? Anonymous poster hash: 4db40...288 Bare bruk gulesiden (kart) og konkrette adresser for å se hvor lang du kjører en vei. Ganger du dette på 2 (tur+retur) og antall dager, så har du antall km du kjørte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå