AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Jeg tror jeg har tuberøste bryst. De er ikke små, og ser OK ut i BH, men ser ut som jeg har ammet 4 barn og er 70 år uten. Har store komplekser, og går aldri i bikini forran venner. Har fått kommentarer på det i gymmen og siden det er selvtilitten knust. Hengpatt fikk jeg ofte slengt etter meg.. Har noe ala bilder nr 2: http://i.ytimg.com/vi/QMM67IumIFI/hqdefault.jpg Noen som vet om jeg kan få det dekket av staten? Har ikke råd til å gjøre det selv. Dette har ført til at jeg ikke har turt å være seksuell med noen. Har hadd god tone og flørtet med mange, men avbrutt det med en gang vi har holdt på å gå videre til sex.. Klarer bare ikke vise meg fram med disse brystene. Anonymous poster hash: 99a47...728
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Tuberøse bryster blir dekket ja. Du starter ved å oppsøke fastlegen din, som henviser deg videre. Du må belage deg på LANG ventetid, da det ikke er livsviktig operasjon Anonymous poster hash: 02121...bb7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Ja, jeg er ganske sikker på at du får dette dekket Sier du det du har sagt i denne tråden til legen så tror jeg det skal gå fint. Anonymous poster hash: d8889...9d4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Jeg tror jeg har tuberøste bryst. De er ikke små, og ser OK ut i BH, men ser ut som jeg har ammet 4 barn og er 70 år uten. Har store komplekser, og går aldri i bikini forran venner. Har fått kommentarer på det i gymmen og siden det er selvtilitten knust. Hengpatt fikk jeg ofte slengt etter meg.. Har noe ala bilder nr 2: http://i.ytimg.com/vi/QMM67IumIFI/hqdefault.jpg Noen som vet om jeg kan få det dekket av staten? Har ikke råd til å gjøre det selv. Dette har ført til at jeg ikke har turt å være seksuell med noen. Har hadd god tone og flørtet med mange, men avbrutt det med en gang vi har holdt på å gå videre til sex.. Klarer bare ikke vise meg fram med disse brystene. Anonymous poster hash: 99a47...728 Jeg hadde verre tilfelle av tuburøse bryst enn deg og med nesten 200 gram forskjell i puppa. Var 4 års ventetid på å få det dekket. Jeg begynte å spare, for jeg ville heller ikke gå forran i køen med tanke på de som har verre tilfeller enn meg (brystkreft osv). Begynn og spar. Sånn er livet. Jeg forstår at det er vanskelig å leve med disse deformerte puppa, men følelsen jeg fikk av å klare det selv, var så bra. Ett år siden operasjonen nå og angrer ikke ett sekund. Anonymous poster hash: 50a59...d0a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #5 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fikk dekket kosmetisk operasjon av brystene, og for meg var det kort ventetid. Det var heller ikke et spesielt "ille" tilfelle. Anonymous poster hash: ee2cc...341
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fikk dekket kosmetisk operasjon av brystene, og for meg var det kort ventetid. Det var heller ikke et spesielt "ille" tilfelle. Anonymous poster hash: ee2cc...341 TS her, kan jeg spørre hva som var ditt tilfelle? Og hvilket sykehus? Anonymous poster hash: 99a47...728
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 Jeg tror jeg har tuberøste bryst. De er ikke små, og ser OK ut i BH, men ser ut som jeg har ammet 4 barn og er 70 år uten. Har store komplekser, og går aldri i bikini forran venner. Har fått kommentarer på det i gymmen og siden det er selvtilitten knust. Hengpatt fikk jeg ofte slengt etter meg.. Har noe ala bilder nr 2: http://i.ytimg.com/vi/QMM67IumIFI/hqdefault.jpg Noen som vet om jeg kan få det dekket av staten? Har ikke råd til å gjøre det selv. Dette har ført til at jeg ikke har turt å være seksuell med noen. Har hadd god tone og flørtet med mange, men avbrutt det med en gang vi har holdt på å gå videre til sex.. Klarer bare ikke vise meg fram med disse brystene. Anonymous poster hash: 99a47...728 du vil ta brystoperasjon dekket når du er 70 år? Anonymous poster hash: 815e9...e2b
PrinsesseNila Skrevet 21. mars 2015 #8 Skrevet 21. mars 2015 Har samme problem De er ikke små (faktisk bruker jeg E-cup), men ser grusomt ut uten bh, og kan kun bruke bikini som er spiler og skikkelig "hold" i. Jeg har ikke oppsøkt fastlege angående det, men skal på konsultasjon på Fornebuklinikken til høsten tenkte jeg. Jeg hadde nok sikkert fått det dekket offentlig, men jeg ønsker heller å gjøre det privat. Forstår godt at ikke alle har penger til å gjøre det privat, men jeg tror jeg har større sjangse til å bli skikkelig fornøyd om jeg går til noen som virkelig kan det
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #9 Skrevet 21. mars 2015 Disse er vel ikke tubeurøse? Ser ut som vanlige hengebryster Anonymous poster hash: 7928d...f0f 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 du vil ta brystoperasjon dekket når du er 70 år? Anonymous poster hash: 815e9...e2b Det SER UT SOM jeg er 70. Jeg er 19 Anonymous poster hash: 99a47...728
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #11 Skrevet 21. mars 2015 Disse er vel ikke tubeurøse? Ser ut som vanlige hengebrysterAnonymous poster hash: 7928d...f0f vel, google "tuberøse bryster" og dette bildet er en av de første som kommer opp.. Anonymous poster hash: 99a47...728
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #12 Skrevet 21. mars 2015 Spør. Umulig å si noe sikkert, synd om du får falske forhåpninger. http://www.klara-klok.no/spoersmaal/102850 Anonymous poster hash: b7102...ebd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #13 Skrevet 21. mars 2015 TS her. Glemte å si at det faktisk er en medisinsk grunn til at jeg fikk disse. Hadde små spisse strutte pupper (ikke fine, rare de også, men bedre) frem til jeg fikk endometriose å måtte begynne på ppiller. Da voks de, og datt ned. Anonymous poster hash: 99a47...728
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #14 Skrevet 21. mars 2015 TS her. Glemte å si at det faktisk er en medisinsk grunn til at jeg fikk disse. Hadde små spisse strutte pupper (ikke fine, rare de også, men bedre) frem til jeg fikk endometriose å måtte begynne på ppiller. Da voks de, og datt ned. Anonymous poster hash: 99a47...728 Har du fått medisiner mot endometriose, så bør du snakke med den som har gitt deg behandling for endometriose. Noen medisiner har kjente bivirkninger, og endometriose er ikke noe særlig å gå med ubehandlet. Kanskje bør du vente med brystoperasjon til du har fått de barna du skal ha? Endometriosemedisin regner jeg med at du må ha en stund? Det vurderer henvisende lege og kirurgen. Gå inn og still dette spørsmålet til spesialistene på endometriose i endometrioeseforumet. Da får du mer seriøst svar. Anonymous poster hash: fe3b6...65f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #15 Skrevet 21. mars 2015 TS her, kan jeg spørre hva som var ditt tilfelle? Og hvilket sykehus? Anonymous poster hash: 99a47...728 Jeg vil helst ikke si hvilket sykehus, men det begynner å bli en stund siden nå, så tror ikke det er relevant uansett. Det var et vanlig offentlig sykehus. Jeg tok operasjon når jeg var 18, begrunnet det med at jeg hadde dårlig selvtillit osv. og fikk en anbefalelse fra fastlege. Det eneste som ikke er å anbefale med å ta en slik operasjon i ung alder, er at det er mulig du mister følelse i brystvortene (jeg gjorde det) og mister muligheten til å amme. Anonymous poster hash: ee2cc...341
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #16 Skrevet 21. mars 2015 TS her. Glemte å si at det faktisk er en medisinsk grunn til at jeg fikk disse. Hadde små spisse strutte pupper (ikke fine, rare de også, men bedre) frem til jeg fikk endometriose å måtte begynne på ppiller. Da voks de, og datt ned. Anonymous poster hash: 99a47...728 Du har jo nettopp laget en tråd om dette. Da kalte du det hengepupper, slik de på bildet ditt er, ikke tuberøse pupper. Da har man brystvev. Tuberøse pupper har nesten bare areola. Tuberøse pupper er slik:http://img.medscape.com/pi/emed/ckb/plastic_surgery/1271089-1273132-1275146-1552413.jpgAnonymous poster hash: 6cf1f...56b 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #17 Skrevet 21. mars 2015 Jeg vil helst ikke si hvilket sykehus, men det begynner å bli en stund siden nå, så tror ikke det er relevant uansett. Det var et vanlig offentlig sykehus. Jeg tok operasjon når jeg var 18, begrunnet det med at jeg hadde dårlig selvtillit osv. og fikk en anbefalelse fra fastlege. Det eneste som ikke er å anbefale med å ta en slik operasjon i ung alder, er at det er mulig du mister følelse i brystvortene (jeg gjorde det) og mister muligheten til å amme. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: ee2cc6c5d67e7e3c72809b315a0c2341"] ee2cc...341 [/ i] En grunn til bør nevnes ved å ikke operere på bryst i ung alder. Etter operasjon kan du få problemer med å få vanlige bher til å sitte på plass under brystet. Strekker du armene i været står du med bhenunder haka foran, fordi der ikke er noe som holder igjen under brystet. Så her må du være obs, før operasjon, etterpå er det for sent. Går du i tynn sommertopp og uten å tenke strekker deg etter noe, i en butikk og så får bhen under haka, så skal du ha selvtillit for,å ordne opp! Anonymous poster hash: fe3b6...65f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #18 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fatter ikke at folk er så positiv til at jenter med tuberøse pupper skal få dekket operasjon på statens regning, men at derimot helt flatbrystete jenter ikke skal få det dekket på statens regning..... Det er mye mer kvinnelig å ha tuberøse pupper, enn å ikke ha pupper i det hele tatt! Anonymous poster hash: d521f...5b3 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #19 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fatter ikke at folk er så positiv til at jenter med tuberøse pupper skal få dekket operasjon på statens regning, men at derimot helt flatbrystete jenter ikke skal få det dekket på statens regning..... Det er mye mer kvinnelig å ha tuberøse pupper, enn å ikke ha pupper i det hele tatt! Anonymous poster hash: d521f...5b3 Av de to alternativene hadde jeg foretrukket ingen bryster. Jeg synes forvrig begge grupper burde få hjelp, om de selv opplever det som en stor psykisk belastning. Tuberøse bryster er ofte umulige å amme med også.Anonymous poster hash: 6cf1f...56b 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #20 Skrevet 21. mars 2015 En grunn til bør nevnes ved å ikke operere på bryst i ung alder. Etter operasjon kan du få problemer med å få vanlige bher til å sitte på plass under brystet. Strekker du armene i været står du med bhenunder haka foran, fordi der ikke er noe som holder igjen under brystet. Så her må du være obs, før operasjon, etterpå er det for sent. Går du i tynn sommertopp og uten å tenke strekker deg etter noe, i en butikk og så får bhen under haka, så skal du ha selvtillit for,å ordne opp!Anonymous poster hash: fe3b6...65f Siden de med tuberøse bryster ofte mangler normalt brystvev, kun har en stor areola, er det såvidt jeg vet vanlig å både legge inn silikon og å redusere str på areola. Anonymous poster hash: 6cf1f...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå