Gå til innhold

Når starte prøvingen hvis vil bli gravid så tidlig som mulig 2016?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Mannen min og jeg har bestemt oss for å begynne å prøve å bli gravide. På grunn av jobbmessige årsaker og fordi jeg heller vil at barnet skal være født i begynnelsen av et år enn slutten av et år, vil vi gjerne begynne prøvingen slik at vi kan være rimelig sikre på at barnet kommer i 2016.

Men så var det dette med å regne ut når man skal begynne! Jeg er helt ny på disse tingene, og er litt forvirret. Om jeg har forstått rett, så regner man 40 uker fra og med første dag i den forrige mensen man faktisk hadde, ikke fra den som uteble, stemmer dette? (Altså før man faktisk blir gravid i det hele tatt...?)

Slik at hvis jeg får mensen i morgen, må jeg regne tiden fra 22. mars 2015 og så 40 uker fremover for ca fødedato hvis vi skulle begynt å prøve rundt min neste eggløsning?

Om jeg plotter inn tiden fra den datoen og til 1.1.2016 på timeanddate.com, får jeg ut at det er 40 uker og 5 dager, så antar at det ville blitt i knappeste laget? Kan jo aldri være helt sikker uansett pga det ikke er så vanlig å føde på termin såvidt jeg har forstått det, men er det noen som vet om det er vanligere å føde før enn etter?

Håper på noe svar til en litt forvirret snart førstegangsprøver :)

Anonymous poster hash: 0d4c7...b41
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å sette igang i midten av april/mai. Hvis du blir gravid da, vil ungen bli født i januar (hvis den blir født i følge termindato).

Anonymous poster hash: 16a19...f47
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

As we speak!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, dere!

Spesielt nyttig med terminkalkulator, det er jo noe jeg har sett på nettet før, men kun tenkt at det var nyttig for folk som allerede var gravide, hehe... :)

Skrevet

Jeg ble gravid i midten av mars og fødte 4. desember, på termin. Så du kan tidligst bli gravid i midten av april. Men husk at barnet kan komme før termin, så om du har termin i begynnelsen av januar kan du risikere å føde i desember.

Skrevet

Om du starter nærmere midten av april, så får du mest sannsynlig barn fra januar og utover om barnet ikke blir født for tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var gravid med førstemann hadde jeg termin 3. januar. Da hadde jeg eggløsning rundt 10 april.

Anonymous poster hash: 151ee...d94
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eggløsning ca 8.april og vil da få ein termin ca 2.januar om det klaffer.

Anonymous poster hash: d9d2d...764

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var gravid med førstemann, var første dag i siste mens noeogtjuende april. Fikk i slutten av januar.

Nå ventes eggløsning ca. 10 april, og får da termin en av de første dagene i januar.

Anonymous poster hash: a56e7...500
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for flere svar, veldig snilt! Da tror jeg at vi venter til slutten av april med prøvingen, er da forvente eggløsning etter førstkommende er. :) Så har vi litt å gå på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...