AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Jeg har lest flere tråder om kvinner og menn som sliter i kjærlighetslivet. Problemer med å få kjæreste, problemer med å stole på ny kjæreste, dårlig kommunikasjon og ellers ting og tang som gjør hverdagen vanskelig. Jeg lurer på om det har blitt vanskeligere å få en partner? Eller er det for lett å få seg kjæreste? Tar vi ikke forholdene alvorlig nok? Er vi for egoistiske til å få til et forhold? Jeg er selv gift (snart 20 år) og synes at livet er enklere som gift enn å leve alene. Jeg har nære venner som er enslige og som er gifte, og det meste fungerer bedre når man er to enn ene med ansvar for hus og heim. Og da mener jeg IKKE at enslige foreldre gjør en dårligere jobb, men de har det ofte tøffere økonomisk og står alene med det meste. Jeg er imponert over enslige foreldre, bare så det er sagt . Ser at noen setter tallverdi på mennesker etter utseende, om man er en tier f.eks. Er det vanlig blant voksne folk eller er det et tenåringsfenomen? En annen var på latteren over at venninna var kjæreste med en elektriker, det var tydelig for lav status med en elektriker! Stiller vi så høye krav til en partner at det ikke er mulig å finne seg en som lever opp til kravene? Setter vi for høye mål ang partneren vi vil ha? Og klarer vi å leve opp til forventninger som vi pålegger andre? Det hadde vært interessant å høre hva dere mener om dette kavet som det er å finne seg en partner i livet Anonymous poster hash: b783f...f2a
Nettinettet Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 (endret) Jeg tror det er kaos fordi vi har for mange valg, og for mange krav. Vi kan velge å gjøre det vi vil og det vi vil ha og da blir vi fryktelig redd for å velge feil. Før måtte man finne seg en partner fordi det var økonomisk umulig å få til et liv på egenhånd. Man var ikke kresen man tok det første og beste og var det kjærlighet i tillegg så var det tipp topp. Men så måtte man ikke ha noen lenger. Da løp man rundt og koste seg. Hoppet fra kjæreste til kjæreste og tenkte ikke over konsekvensene. Så har konsekvensene kommet. Man vil tilbake til det å være familie, få barn holde sammen livet ut. Frykt for å velge feil eller bli funnet ikke bra nok har overtatt sinnet vårt. Flinke piker og flinke gutter vokser rundt oss og kravene vi setter til oss selv og andre blir bare større og større. Ingen føler seg bra nok lenge, og de som føler seg bra nok blir rakket ned på av de andre med jantelov og piss. Det er en løsning på hele kaoset i folk og det er å finne seg selv og gi f... i hva andre måtte mene.. Når mennesker blir glade i seg selv og tør leve livet som det passer for dem så blir de lykkelige. Endret 21. mars 2015 av Nettinettet
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 90% av de trådene du nevner er mest sannsynlig skrevet av en og samme mann, som sliter sterkt psykisk, er lite oppegående og sykelig desperat etter oppmerksomhet, derfor later ham som han er en jente som regel også, og hvor mye du vil la den personen få representere for resten av samfunnet er jo opp til enhver. Men det er jo ikke alle som mener at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. For det er ikke generelt vanskeligere å få en partner i disse tider, men det er jo selvsagt mulig å gjøre det vanskeligere for seg selv, og hvis man gjør det bør man jo gjøre seg forberedt på å treffe veggen etterhvert også.Anonymous poster hash: 2e860...3de
Nettinettet Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 90% av de trådene du nevner er mest sannsynlig skrevet av en og samme mann, som sliter sterkt psykisk, er lite oppegående og sykelig desperat etter oppmerksomhet, derfor later ham som han er en jente som regel også, og hvor mye du vil la den personen få representere for resten av samfunnet er jo opp til enhver. Men det er jo ikke alle som mener at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. For det er ikke generelt vanskeligere å få en partner i disse tider, men det er jo selvsagt mulig å gjøre det vanskeligere for seg selv, og hvis man gjør det bør man jo gjøre seg forberedt på å treffe veggen etterhvert også.Anonymous poster hash: 2e860...3de Når man trenger egne hjelpetjenester for single, så sier det seg selv at det er vanskeligere. Mange av trådene her inne skrives nok av samme person, men det er en god del av disse personene som skriver mange innlegg også. Ikke bare en person. KG er ikke represetentativt for samfunnet generelt, men KG viser hva folk sliter med. Det nytter ikke å lukke øynene eller ta skylappene på når mennesker har det vondt, og heller sette fokus på alle som får det til. Nettdatingindustrien hadde ikke vært en pengemaskin hvis det ikke hadde vært for at mer enn ett menneske sliter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå