Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke hva jeg skulle ha som overskrift.

Jeg har eid hus med min nå eks i to år. Ifjor gadd vi ikke styre med det, da alle pengene gikk i oppussing uansett. Men nå som vi har gått fra hverandre skal jeg ha min del.

Men jeg har ingen peiling på dette. Noen som kan fortelle meg litt om hvordan man gjør dette? Hvor man finner informasjonen som skal skrives inn?

Evt link til et sted som forklarer dette godt? Eller hva jeg skal søke på?

Som dere ser, jeg vet ingenting om dette. Men jeg gleder meg til å lære! :-)

Anonymous poster hash: de94f...036

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok redd for at du har gjort ditt livs tabbe, når du ikke fikk husets økonomiske sider tatt inn i din selvangivelse. Å få husets økonomi inn nå i ettertid, blir nok like vanskelig som å få huset plassert fysisk på selvangivelsens A4 ark.

Kontakt en dyktig, meget dyktig, skatt og skilsmisseadvokat.

Anonymous poster hash: 8c12e...859

AnonymBruker
Skrevet

Er nok redd for at du har gjort ditt livs tabbe, når du ikke fikk husets økonomiske sider tatt inn i din selvangivelse. Å få husets økonomi inn nå i ettertid, blir nok like vanskelig som å få huset plassert fysisk på selvangivelsens A4 ark.

Kontakt en dyktig, meget dyktig, skatt og skilsmisseadvokat.

Anonymous poster hash: 8c12e...859

Er du sikker på det ?

Jeg skal ha advokat til å regne ut andre utgifter, så kan jo ta opp dette også.

Men ingen som har noen sider som jeg kan lese om dette på? som er lett å forstå ?

Anonymous poster hash: de94f...036

Gjest Blondie65
Skrevet

Eier du en del av en bolig i formell forstand - dvs at du har en tinglyst eierandel? I såfall ville det stått på selvangivelsen alt. Det går nemlig automatisk.

Hvis du ikke eier en tinglyst andel kan du jo heller ikke føre det opp.se på din manns

Skrevet

Eier du en del av en bolig i formell forstand - dvs at du har en tinglyst eierandel? I såfall ville det stått på selvangivelsen alt. Det går nemlig automatisk.

Hvis du ikke eier en tinglyst andel kan du jo heller ikke føre det opp.se på din manns

Det stemmer ikke. Jeg kjøpte ny bolig i fjor og den sto ikke på selvangivelsen min nå, heller ikke på min samboers. Samme skjedd da jeg kjøpte forrige boligen så det er ikke alltid skatteetaten har fått med seg at du har kjøpt.

TS - det er ikke vanskelig å legge til boligen på selvangivelsen. Gå inn på feltet som heter bolig og velg legg til. Du trenger gårdsnummer, bruksnummer, areal og byggeår. (Gnr/bnr finner du på kjøpskontraken/skjøte/faktura for kommunale avgifter) Lånet og betalte renter legges til under gjeld, summene finner du på årsoppgaven fra banken. Den finner du mest sannsynlig i nettbanken din.

På skatteetatens sider står det veldig godt forklart, anbefaler deg å lese litt der.

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Praktisk-om-selvangivelsen/Hvordan-endrer-du-selvangivelsen/Slik-endrer-du-en-post-i-selvangivelsen/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...