AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Jeg fikk en eggekoker fra min bestemor, den var ganske ny men har stått ubrukt siste 4-5 mnd. Jeg lagde meg egg tideligere, men kom på at jeg kanskje burde vasket den først? Har dette noe å si, kan jeg vente meg å løpe på dø i hele ettermiddag? Eventuelt hvordan rengjør man eggekoker? Anonymous poster hash: 736d3...d68
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Hæ? Hva skal du dø av egentlig? Går ut fra at du beholdt skallet på eggene når du kokte de. Anonymous poster hash: f944c...a46 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Hæ? Hva skal du dø av egentlig? Går ut fra at du beholdt skallet på eggene når du kokte de. Anonymous poster hash: f944c...a46 Dette. Eventuelle bakterier i eggekokeren vil for det første dø av varmen ved første bruk, for det andre ville de uansett ikke trenge gjennom eggeskallet, for det tredje hadde de forsvunnet sammen med eggeskallet selv om de mot formodning skulle overlevd kokeprosessen. Altså: Absolutt ingen fare. Anonymous poster hash: f94a3...a94
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Hæ? Hva skal du dø av egentlig? Går ut fra at du beholdt skallet på eggene når du kokte de. Anonymous poster hash: f944c...a46 Haha. Skrive feil! skulle selvsagt stå løpe på DO. Anonymous poster hash: 736d3...d68
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #5 Skrevet 21. mars 2015 Dette. Eventuelle bakterier i eggekokeren vil for det første dø av varmen ved første bruk, for det andre ville de uansett ikke trenge gjennom eggeskallet, for det tredje hadde de forsvunnet sammen med eggeskallet selv om de mot formodning skulle overlevd kokeprosessen. Altså: Absolutt ingen fare. Anonymous poster hash: f94a3...a94 Litt utydelig innlegg sikkert. Men det var ikke førstebruk, hun hadde brukt den noen ganger. Så ble den stående i 4-5 mnd før jeg fikk den. Men tenker det nok er samme greia, takk for svar Anonymous poster hash: 736d3...d68
Gjest Lille-pus Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 Uansett så inneholder den elektronikk, og bør så absolutt ikke dyppes i vann. Tørk over den med en lett fuktig klut så skal den være ren og pen og klar til å sette eggene oppi og koke dem. Sannsynligheten for at du blir dårlig av å koke eggene i en slik helt vanlig eggekoker som har stått stille i 4-5 måneder klarer jeg ikke helt å se. Folk har jo ofte eggekokere på hyttene sine, og da kan det gå litt tid mellom hver gang den brukes da også.
Gjest Belle âme Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 Å herre! Eg trudde det sto:"Eggestokker fra min bestemor!"😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå