Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke hvor det passa og poste dette, men.. Jeg ser så ofte både på tv og irl folk med veldig gule tenner! Da ofte hvite foran, men sidetennene er gule! Syns det ser så ekkelt ut rett og slett. Dette er folk som virker og "ta vare" på seg selv på andre områder, som er fint sminket og kler seg bra. Vet dem ikke selv at tennene er gule?

Anonymous poster hash: 19cce...a47

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har sånne tenner. Jeg går jevnlig til tannlegen og jeg har god tannhygiene, men årene som røyker og all kaffe- og tedrikkingen setter spor. Så er det også sånn at jeg faktisk ikke bryr meg så veldig om fargen på tennene mine. I tilfelle tennene skulle ha egne meninger om dette så kan jeg iallfall fortelle dem at noen bryr seg, selv om det ikke er meg. ;)

PS. Jeg kan ikke bleke tennene mine av medisinske årsaker (ikke at jeg hadde gjort det uansett).

Endret av Zzyzx
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser tennene, bruker tanntråd, har aldri hull i tennene og tar generelt godt vare på meg selv. Men jeg skal ikke si at tennene mine er spesielt hvite. De tåler imidlertid ikke å blekes, så det er ikke så mye jeg kan gjøre utenom å fortsette som i dag med god tannhygiene.

Hva mener du at jeg skulle gjort?

Anonymous poster hash: cb0e1...d93

• Liker 11
Skrevet

Det er helt naturlig å ha gulhvite tenner. Det jeg reagerer på er folk som faktisk synes det er fint med Hollywood-hvite tenner. Det ser helt unaturlig ut.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle kan bleke tennene sine. Enten fordi tennene har skader som vanskelig gjør dette, eller fordi blekemiddelet er noe de ikke tåler. Eller fordi de ikke vil.

Kritthvite blekede tenner er noe man har begynt med de siste årene og er en del av motehysteriet rundt perfekthet.

Anonymous poster hash: d2b75...f5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er skadelig for tennene å bli bleket, det er en utrolig dum ting å gjøre hvis du vil ha sunne tenner resten av livet. Gulhvite tenner er det som er normalt for voksne mennesker, ingen voksne har naturlig kritthvite tenner.

Anonymous poster hash: 503b0...c11
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt vet dem det selv. Akkurat slik som at mennesker som er overvektige vet at dem er overvektige, eller at mennesker som har en stor og krokete nese vet at de har en slik nese. Du virker veldig overfladisk og frekk.

Anonymous poster hash: e444d...c07
  • Liker 3
Skrevet

Det er utrolig få som har kritthvite tenner naturlig. Mitt dentin er ikke hvitt og jeg kan derfor aldri får kritthvite tenner uansett hvor mye jeg bleker. Jeg bruker natron innimellom og Crestwite strips av og til. Det tar kaffe og røyk misfargingen fa emaljen og de blir så hvite som de kan bli.

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Tannlegen min fortalde at folk har gul tann nr. 3 frå midten fordi den står litt ut. Den får grov behandling av tannkosten og det naturlege kvite har forsvunne pga for hard pussing. Det hadde ingenting med dårleg hygiene eller kva ein putta i munnen. Rådet er å ikkje pussa så hardt.

AnonymBruker
Skrevet

Hjørnetennene er tykkere enn de andre tennene, og har derfor mørkere farge. Mange har en gulaktig tone på tennene sine. Såfremt man ikke har synlig misfarging av snus/tobakk, mangler tenner eller har synlig tegn på vannskjøtsel eller dårlig tannhygiene, er det jo ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 49bb1...c96
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mer naturlig med litt gulaktige tenner fremfor kritthvite. Hollywoodsmil ser jo ikke alltid like bra ut. Det blir for falskt. Og kravet om kritthvite tenner har nok ødelagt mange tenner og munnhelsen til folk der ute.

Anonymous poster hash: e6977...0df
Skrevet

Jeg bleker ikke tennene FORDI jeg tar vare på de, bleking er skadelig for tennene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bleker ikke tennene FORDI jeg tar vare på de, bleking er skadelig for tennene.

Som jeg skulle sagt det selv.

Ser forresten noen nevne snus, vil opplyse om at til og med FHI måtte innrømme at det ikke gir varig misfarging. Det meste går bort allerede ved tannpuss, og resten tar tannlegen med en puss med sitt verktøy. Men, man spiser og drikker og lever normalt, så helt hvite tenner er ikke naturlig. Interessant om hard puss fører til gulere tenner - jeg har i alle fall pådratt meg pusseskade (lenge siden), siden jeg var litt for ivrig. Null hull og friskt tannkjøtt da. Jeg prøvde bleking en gang. Syns resultatet var minimalt, det iste og svei, og så fikk jeg kjeft av tannlegen...Hvite tenner er IKKE synonymt med god tannhelse.

Anonymous poster hash: 2afd8...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...