Gå til innhold

Tor Milde ble drept av helsevesenet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fy søren så tragisk. Jeg er redd holdningen om at "jeg trenger ikke lese den amerikanske journalen" er ganske vanlig. Håper ikke det, men har hørt lignende før.

Anonymous poster hash: aab46...603

Ja, det er mye slapphet i helsevesenet.

Anonymous poster hash: 75bd4...4de

• Liker 2
AnonymBruker

Nå må vi heller ikke glemme at Milde hadde levd et meget hardt liv. Med dertil festing (alkohol) og inntak av mindre sunn mat. Han kjørte seg selv ganske hardt og hadde et ganske svekket immunforsvar. Selv om han de siste årene strammet inn litt, var det litt sent og ta igjen det tapte.

Anonymous poster hash: d9264...a43
  • Liker 6

Annonse

Uten at jeg kjenner saken nøyere enn avisartikkelen (men det er jo gøy å spekulere på KG) vil jeg si at magefølelsen heller mot at Tor Milde kunne vært i live enda, eller i det minste flere måneder lenger.

Endret av Eriks
  • Liker 3
AnonymBruker

Uten at jeg kjenner saken nøyere enn avisartikkelen (men det er jo gøy å spekulere på KG) vil jeg si at magefølelsen heller mot at Tor Milde kunne vært i live.

Samme her. Det journalister formidler er aldri helt riktig,men likevel, kjenner igjen den arrogansen som skinner igjennom fra ansvarlig lege. Heldigvis er de fleste leger veldig flinke,men vi bør kunne beskyttes mot denne typen leger,det er dessverre noen av dem.

Anonymous poster hash: 7a70a...1ef

• Liker 1
AnonymBruker

Nå må vi heller ikke glemme at Milde hadde levd et meget hardt liv. Med dertil festing (alkohol) og inntak av mindre sunn mat. Han kjørte seg selv ganske hardt og hadde et ganske svekket immunforsvar. Selv om han de siste årene strammet inn litt, var det litt sent og ta igjen det tapte. Anonymous poster hash: d9264...a43

Det betyr ikke at han fikk forsvarlig helsehjelp på slutten, for ut fra artikkelen, virker det som alvorlige respirasjonsproblemer ble feiltolket som angst. i USA klarte de jo fint å stabilisere han, og ut fra det jeg har lest tidligere, har den amerikanske legen sagt at han kunne overlevd, om den norske legen hadde lest journalen.

Anonymous poster hash: ee00d...044

• Liker 6

Mye bedre i USA, som det også fremkommer i artikkelen. Det er noe veldig kommunistisk over det norske helsevesenet. Pasientene har liksom ingen verdi.

Signerer.

Her er det legen som er viktigst.

• Liker 2

Nå må vi heller ikke glemme at Milde hadde levd et meget hardt liv. Med dertil festing (alkohol) og inntak av mindre sunn mat. Han kjørte seg selv ganske hardt og hadde et ganske svekket immunforsvar. Selv om han de siste årene strammet inn litt, var det litt sent og ta igjen det tapte.

Anonymous poster hash: d9264...a43

Han kom til Norge med sviktende lunger og nyresvikt.

Han viste tydelige tegn på tilbakefall.

Legen sa det var psykisk. De skylder alltid på psyken til pasienten når de ikke klarer å gjøre jobben sin. Når de ikke vet hva som skjer er det noe galt med pasientens psyke.

Har sett det samme når en person hadde en stor kreftsvulst i lungen.

De sa smerten var psykisk betinget.

Helt til noen fant en svulst, helt tilfeldig, når personen skulle ha røntgen for noe helt annet...

Har også hørt det samme når en person i tenårene hadde svulst i hjernen.

Det han opplevde av symptomer var "psykisk stress." Helt til en optiker så inn i øynene og sendte med et brev der han ba fastlegen til personen om å få pasienten inn på sykehus umiddelbart.

Har også sett det samme med en slektning der blod i avføringen skulle behandles med stikkpiller mot hemmorider og når dette ikke var til noen hjelp og slektningen min sa fra, var han "hysterisk pga han ikke tålte å se blodet i avføringen" og derfor hendte det ingenting i ett helt år, helt til slektningen var i utlandet på ferie og kom på sykehus og fikk påvist tykktarmskreft med diagnosen at det bare var måneder igjen å leve.

Når man tar dette opp med norske leger, som var behandlingsansvarlige, har de "ikke gjort noen feil."

Norske leger og helsevesenet har generelt dårlig kompetanse på det meste.

Endret av Tøytigern
  • Liker 9
AnonymBruker

Jeg ringte inn til ambulansen med en alvorlig betennelse, og fikk bare snakke med en hoven blei som mente det var luftsmerter og at de ikke kunne hente meg for det. Hos fastlegen dagen etter fikk jeg beskjed om at det kunne stått om livet. Tviler ikke på om Milde har møtt på en av disse arrogante i helsevesenet.

Heller ikke rart folk faller om i mellomtiden når man må vente i årevis med henvisning innenfor det offentlige men det er en annen debatt.

Anonymous poster hash: 6e16f...892

• Liker 2
AnonymBruker

Jeg ringte inn til ambulansen med en alvorlig betennelse, og fikk bare snakke med en hoven blei som mente det var luftsmerter og at de ikke kunne hente meg for det. Hos fastlegen dagen etter fikk jeg beskjed om at det kunne stått om livet. Tviler ikke på om Milde har møtt på en av disse arrogante i helsevesenet.

Heller ikke rart folk faller om i mellomtiden når man må vente i årevis med henvisning innenfor det offentlige men det er en annen debatt. Anonymous poster hash: 6e16f...892

Hvis du mente du var alvorlig syk burde du dratt på legevakten samme dag, ikke ventet til fastlegen neste dag. Noe som skurrer her.

Anonymous poster hash: 64ac8...c23

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker

Heller ikke rart folk faller om i mellomtiden når man må vente i årevis med henvisning innenfor det offentlige men det er en annen debatt. Anonymous poster hash: 6e16f...892

Som pasient har du et ansvar for å formidle problemet slik at det oppfattes hva det er snakk om. Svært mange pasienter er dårlige på det, og det er ofte grunnen til slike opplevelser som din. Over telefon kan man ikke verifisere påstander med klinisk undersøkelse, og hvis du er uklar i beskrivelsen eller utelater noe, blir ikke vurderingen riktig.

Anonymous poster hash: 95208...2d5

• Liker 1

Mye bedre i USA, som det også fremkommer i artikkelen. Det er noe veldig kommunistisk over det norske helsevesenet. Pasientene har liksom ingen verdi. Anonymous poster hash: 75bd4...4de

eeh, forskjellen på helsevesenet i norge og i usa er at i usa må du betale behandlingen selv.

• Liker 2
AnonymBruker

Norske leger og helsevesenet har generelt dårlig kompetanse på det meste.

Dette er ikke en gang i nærheten av å være sant.

Medisin er ikke et fag hvor alt er rettlinjet og logisk bestandig.

Norske leger er generelt svært dyktige.

• Liker 9
Annonse
AnonymBruker

Som pasient har du et ansvar for å formidle problemet slik at det oppfattes hva det er snakk om. Svært mange pasienter er dårlige på det, og det er ofte grunnen til slike opplevelser som din. Over telefon kan man ikke verifisere påstander med klinisk undersøkelse, og hvis du er uklar i beskrivelsen eller utelater noe, blir ikke vurderingen riktig.

Både gråt i telefonen og fikk støtte av min kjæreste som sa han var redd for meg. Aldri ringt ambulanse før og symptomene jeg oppga i telefonen var ikke til å ta feil av, man får bla. a ikke høy feber av luftsmerter..

Uansett til AB over: burde dratt på legevakten ja, ble også oppfordret til det men tanken på både reisen dit og å ligge der i timesvis med uutholdelige smerter var uaktuelt, så holdt sengen til legekontoret åpnet. Nå ble dette litt OT, men poenget er at det er hårreisende (og respektløst) å få en sånn simpel forklaring som luftsmerter og ikke videre hjelp når du ringer og er desperat i smerter.

Anonymous poster hash: 6e16f...892

• Liker 1
Gjest Gunfreak

Mye bedre i USA, som det også fremkommer i artikkelen. Det er noe veldig kommunistisk over det norske helsevesenet. Pasientene har liksom ingen verdi.

I usa har bare pasienter med penger verdi, ingen dør av mangel på forsikring i norge, i usa dør det tusenvis av de hvert år.

• Liker 5
AnonymBruker

Både gråt i telefonen og fikk støtte av min kjæreste som sa han var redd for meg. Aldri ringt ambulanse før og symptomene jeg oppga i telefonen var ikke til å ta feil av, man får bla. a ikke høy feber av luftsmerter..

Uansett til AB over: burde dratt på legevakten ja, ble også oppfordret til det men tanken på både reisen dit og å ligge der i timesvis med uutholdelige smerter var uaktuelt, så holdt sengen til legekontoret åpnet. Nå ble dette litt OT, men poenget er at det er hårreisende (og respektløst) å få en sånn simpel forklaring som luftsmerter og ikke videre hjelp når du ringer og er desperat i smerter. Anonymous poster hash: 6e16f...892

At symptomene ikke er til å ta feil av er bare din oppfatning, og sier ikke noe om de vurderingene som ble gjort. At man gråter i telefonen og får støtte av noen endrer ikke det kliniske bildet.

Det er leit at din opplevelse ble slik, men ting er ofte ikke så opplagt som du tror.

• Liker 1
AnonymBruker

Det betyr ikke at han fikk forsvarlig helsehjelp på slutten, for ut fra artikkelen, virker det som alvorlige respirasjonsproblemer ble feiltolket som angst. i USA klarte de jo fint å stabilisere han, og ut fra det jeg har lest tidligere, har den amerikanske legen sagt at han kunne overlevd, om den norske legen hadde lest journalen.

Anonymous poster hash: ee00d...044

Dersom dette er korrekt, hvilket det er ingen grunn til å betvile, har det her skjedd et drap, mest sannsynlig uaktsomt. Norske leger dreper pasienter i hopetall, men kun unntaksvis må de stå til rette for sine feil og kriminelle handlinger. Legen har i dette tilfellet skjult seg bak "sykmelding" for å hindre å bli konfrontert med mistanken om drap. La oss håpe at denne pasientens berømmelse hjelper til å få alle ansvarlige dømt til lange fengselsstraffer, og at dette kan åpne øynene til politi og rettsvesen for den utstrakte kriminalitet som foregår blant legene på norske sykehus med den følge at pasienter lider og dør.

Anonymous poster hash: 73885...20b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...