Gå til innhold

Selger som gratulerer kunden (deg) med bursdagen. Hvordan reagerer du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at du er kunde i en butikk og du skal gjøre et kjøp. Du betaler på en slik måte at selger ikke kan unngå å merke at du har bursdag. Hvordan reagerer du dersom selger gratulerer deg med dagen?

Anonymous poster hash: 9e4db...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir glad, og sier takk. :danse:

• Liker 12
Gjest Blåbæret.
Skrevet

Takker for det, smiler, og sier ha det bra.

AnonymBruker
Skrevet

Smiler og sier takk

Anonymous poster hash: c0c34...283
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk spørsmålet på jobbintervju ang. selgerjobb og er i tvil hva jeg "burde" svart.

Skrevet

Jeg hadde sagt takk, men jeg lurte litt på denne??

Du betaler på en slik måte at selger ikke kan unngå å merke at du har bursdag

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hadde tatt ninjahopp over disken. Smilt og kanskje ropt litt. Hivd meg på vedkommende og levert verdens største bamseklem. Bonding delux.

eeh.. nei..
Jeg er sikker på svaret ditt var helt innafor :)

Anonymous poster hash: ed44e...6e6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet heller ikke helt hva de mente med det, men hadde du syntes det var hyggelig om jeg som selger gratulerte deg eller hadde du ikke likt det?

Skrevet

Vet heller ikke helt hva de mente med det, men hadde du syntes det var hyggelig om jeg som selger gratulerte deg eller hadde du ikke likt det?

Helt klart en positiv ting! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Interessant å høre. Takk for svarene. Lurer på om det finnes noen som hadde blitt fornærmet/ ikke likt det? Selv hadde jeg takket for gratulasjonen og syntes det var hyggelig.

Skrevet

hvis jeg skulle registrere fødselsdato og hadde bursdag samme dag hadde det nesten vært rart om selgeren ikke hadde kommentert det, synes jeg. selvfølgelig er det ikke sikkert at selgeren tenker over det i det hele tatt, men om han/hun hadde kommentert det hadde jeg bare syntes det var hyggelig :-)

• Liker 2
Skrevet

Er da vel bare hyggelig det. De eneste som ikke hadde likt det er vel enten de som er Jehovas, livredde forå bli eldre, eller folk som kanskje ikke har venner og derforhverken har feiring eller gaver.

Skrevet

Interessant å høre. Takk for svarene. Lurer på om det finnes noen som hadde blitt fornærmet/ ikke likt det? Selv hadde jeg takket for gratulasjonen og syntes det var hyggelig.

Man møter alltid på kunder som er vanskelige, så det kan sikkert bli feil uansett hva du sier.. :klaske:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om kunden f.eks betalte med kreditkort uten pinkode, da skal selger se både kreditkortet og annet legitimasjonskort, samt få signatur på ene kviteringen. Da vil selger kunne se fødselsdatoen til kunden om vedkommende sjekker kortene ordentlig.

Anonymous poster hash: 3d8be...9b1

• Liker 2
Skrevet

Om kunden f.eks betalte med kreditkort uten pinkode, da skal selger se både kreditkortet og annet legitimasjonskort, samt få signatur på ene kviteringen. Da vil selger kunne se fødselsdatoen til kunden om vedkommende sjekker kortene ordentlig.

Anonymous poster hash: 3d8be...9b1

Aha, den var jeg aldri innom i den korte karrieren min i butikk. Takk for oppklaring! :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

På kurs via dagligvarebutikken jeg jobbet på for noen år siden, ble vi oppfordret til å være obs på bursdager(runde dager blir annonsert i avisa hvis bursdagsbarnet ikke reserverer seg, f.eks.) der vi visste navnet til stamkunden, og gratulere denne med dagen/overstått/på forskudd.

Som kunde selv smiler og takker jeg, men reflekterer ikke over det hvis selgeren ikke gratulerer meg heller.

Anonymous poster hash: e7dc3...54c
Skrevet

Dette skjedde meg på min forrige bursdag faktisk, registrerte meg i butikkens kundeklubb da jeg ble spurt om det ved en handel, og da reagerte hun i kassa og gratulerte meg med dagen og ga meg en gave fra butikken (kunne velge meg en pose te). Det var utelukkende en hyggelig opplevelse, jeg ble litt forbauset først fordi jeg ikke kom på selv at jeg hadde bursdag :P.

Jeg jobber et sted der vi registrerer kundene på fødselsdato, og da gratulerer vi selvfølgelig hvis vi oppdager at de er der på selve dagen deres, og har bare fått smil og takk tilbake :).

Dog, hadde jeg vært fast kunde i en dagligvarebutikk, og jeg hadde blitt gratulert kun basert på bilde/annonsering i avisa, som ble beskrevet i innlegget over, så hadde jeg syns det var litt ubehagelig faktisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg på min forrige bursdag faktisk, registrerte meg i butikkens kundeklubb da jeg ble spurt om det ved en handel, og da reagerte hun i kassa og gratulerte meg med dagen og ga meg en gave fra butikken (kunne velge meg en pose te). Det var utelukkende en hyggelig opplevelse, jeg ble litt forbauset først fordi jeg ikke kom på selv at jeg hadde bursdag :P.

Jeg jobber et sted der vi registrerer kundene på fødselsdato, og da gratulerer vi selvfølgelig hvis vi oppdager at de er der på selve dagen deres, og har bare fått smil og takk tilbake :).

Dog, hadde jeg vært fast kunde i en dagligvarebutikk, og jeg hadde blitt gratulert kun basert på bilde/annonsering i avisa, som ble beskrevet i innlegget over, så hadde jeg syns det var litt ubehagelig faktisk.

Så kult! Koselig å få en liten gave i tillegg. Ser ut som jeg ga det rette svaret i intevjuet. 😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette om jeg har vært og kjøpt røyk/alkohol og jeg har vist leg:) bare hyggelig det da:)

Anonymous poster hash: 14b56...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...