AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #1 Del Skrevet 20. mars 2015 Noen erfaringer ? Hvordan er en typisk arbeidsdag ? Har hørt flere barnevernspedagoger som sier de heller ville valgt læreryrket hvis du kunne ha valgt på nytt...er flere enig i dette ? Positive/negative sider ved yrket ? Anonymous poster hash: a2841...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #2 Del Skrevet 20. mars 2015 Finnes mange tråder om dette allerede. Blandt annet denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=921934 og så kan du søke på barnevernspedagog eller bla deg igjennom sidene i dette forumetAnonymous poster hash: f6366...413 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #3 Del Skrevet 20. mars 2015 Ut fra erfaring så kan jeg si at det for mange er et svært kreativt yrke. Det er ikke måte på hvor kreative de er når det skrives rapporter og saker. Anonymous poster hash: c8b1a...5dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #4 Del Skrevet 20. mars 2015 Ut fra erfaring så kan jeg si at det for mange er et svært kreativt yrke. Det er ikke måte på hvor kreative de er når det skrives rapporter og saker. Anonymous poster hash: c8b1a...5dc Signerer denne. De ser etter: 1. Tidligere negative erfaringer i oppveksten 2. Økonomi 3. Om du er enslig forsørger …... 4. Kroppsspråket ditt 5. Om du har utdannelse 6. Hvordan relasjonen er mellom deg /barn 7. Ev konfliktnivå 8.Rus/psykriatri/depresjon Dette er ment som litt humor, vi trenger et velfungerende barnevern:) men det er også mye JALLA der ute, og saksbehandlere i starten av 20 årene uten barn. Anonymous poster hash: 861fe...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #5 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg jobber ikke i det kommunale barnevernet da, men i bufetat som miljøterapeut. Positivt: Ingen dag er lik Alle de fantastiske ungdommene jeg får lov til å bli kjent med Utrolig godt arbeidsmiljø Mye kursing og faglig utvikling Altså, jeg får kjøre biltur med høy musikk og stanse og spise is og gå på kino midt i arbeidstida, whats not to like? Gode lønnstilleg Vokser enormt som menneske (enda så pretensiøst det høres ut) Negativt: Dårlig grunnlønn Vanskelig å legge fra seg jobb i eks ferier osv (blir stadig gående å tenke på hvordan det gikk med den ungen på det møtet, hvordan den ungdommen hadde det på samvær osv). Blitt bedre med tida, da! Jeg går tredelt turnus, og nattevaktene er virkelig en nedtur... MEN det positive veier opp for absolutt alt det negative. Jeg oppriktig elsker jobben min. Hadde jeg ikke trengt pengene kunne jeg gjort den helt gratis SÅ mye koser jeg meg på jobb. Anonymous poster hash: 76e6a...7fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #6 Del Skrevet 21. mars 2015 Så, om jeg skal beskrive MIN typiske arbeidsdag (altså innen barnevernet, men på institusjon): Kommer på jobb i vaktskifte. Er en 15 min - 30 min overlapp. Vaktlaget som overtar planlegger vakta, ungdom som skal kjøres hit eller dit, møter man skal være med på, hvilken ungdom(er) man har ansvar for på vakta, hvilke aktiviteter som er planlagt osv. Så er selve dagen VELDIG variert, alt fra å bruke sånn ca hele dagen på å forsøke å vekke ungdom, til hele dager med bare møter, til å være med på skole/jobb, til å spille spill, til å trene, dra på turer, annen aktivitet mm. Etter vaktslutt har man evaluering av vakta, hva har fungert bra, hva har ikke fungert bra, om noen trenger debrief, osv. Jeg ville aldri valgt læreryrket over barnevernsped. Men det handler sikkert om hvor man jobber Anonymous poster hash: 76e6a...7fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #7 Del Skrevet 21. mars 2015 Jeg har jobbet i det kommunale barnevernet i snart 20 år, og har opplevd en arbeidsplass i stadig utvikling. Krevende, men en tjeneste som har hatt kritisk blikk på seg selv, og det har aldri vært slik at vi har tenkt at nå er vi "utlært". En spennende arbeidsplass, men mange sykemeldinger, mye pga dårlig ledelse. Jeg har aldri (gjentar aldri) ønsket meg over i skolen. Faktisk første gang jeg hører det. Mye annet jeg heller kunne tenkt meg. Anonymous poster hash: a9061...dc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #8 Del Skrevet 21. mars 2015 Jeg jobber ikke i det kommunale barnevernet da, men i bufetat som miljøterapeut. Positivt: Ingen dag er lik Alle de fantastiske ungdommene jeg får lov til å bli kjent med Utrolig godt arbeidsmiljø Mye kursing og faglig utvikling Altså, jeg får kjøre biltur med høy musikk og stanse og spise is og gå på kino midt i arbeidstida, whats not to like? Gode lønnstilleg Vokser enormt som menneske (enda så pretensiøst det høres ut) Negativt: Dårlig grunnlønn Vanskelig å legge fra seg jobb i eks ferier osv (blir stadig gående å tenke på hvordan det gikk med den ungen på det møtet, hvordan den ungdommen hadde det på samvær osv). Blitt bedre med tida, da! Jeg går tredelt turnus, og nattevaktene er virkelig en nedtur... MEN det positive veier opp for absolutt alt det negative. Jeg oppriktig elsker jobben min. Hadde jeg ikke trengt pengene kunne jeg gjort den helt gratis SÅ mye koser jeg meg på jobb.Anonymous poster hash: 76e6a...7fb Det hørtes veldig spennende ut er arbeidsmarkedet godt nå for barnevernspedagoger ? Mener du det lønner seg å ta master/ videreutdanning ? Anonymous poster hash: a2841...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #9 Del Skrevet 21. mars 2015 Det hørtes veldig spennende ut er arbeidsmarkedet godt nå for barnevernspedagoger ? Mener du det lønner seg å ta master/ videreutdanning ? Anonymous poster hash: a2841...52f Tror det kommer litt an på hvor i landet du bor, tror jeg. Det lyses ut en god del stillinger, men er maaaange søkere. Trikset er nok å få en fot innafor som vikar (det trengs alltid, og som oftest får man jobbe masse om man vil og er litt fleksibel med tid) og så søke på de faste stillingene som lyses ut. Man stiller helt klart sterkere med master/viderutdanning i eks miljøterapi, atferdterapi, familieterapi e.l. ja! Og bufetat har som mål å ha svært høy andel ansatte som er barnevernsped/vernepleier/sosionom, så som barnevernsped med en master er man en attraktiv arbeidstaker Lykke til! Anbefales, altså Anonymous poster hash: 76e6a...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #10 Del Skrevet 21. mars 2015 Så, om jeg skal beskrive MIN typiske arbeidsdag (altså innen barnevernet, men på institusjon): Kommer på jobb i vaktskifte. Er en 15 min - 30 min overlapp. Vaktlaget som overtar planlegger vakta, ungdom som skal kjøres hit eller dit, møter man skal være med på, hvilken ungdom(er) man har ansvar for på vakta, hvilke aktiviteter som er planlagt osv. Så er selve dagen VELDIG variert, alt fra å bruke sånn ca hele dagen på å forsøke å vekke ungdom, til hele dager med bare møter, til å være med på skole/jobb, til å spille spill, til å trene, dra på turer, annen aktivitet mm. Etter vaktslutt har man evaluering av vakta, hva har fungert bra, hva har ikke fungert bra, om noen trenger debrief, osv. Jeg ville aldri valgt læreryrket over barnevernsped. Men det handler sikkert om hvor man jobber Anonymous poster hash: 76e6a...7fb Vet noen om det er mulig å jobbe som spesialpedagog hvis man tar videreutdanning i dette ? Anonymous poster hash: a2841...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #11 Del Skrevet 21. mars 2015 Tror det kommer litt an på hvor i landet du bor, tror jeg. Det lyses ut en god del stillinger, men er maaaange søkere. Trikset er nok å få en fot innafor som vikar (det trengs alltid, og som oftest får man jobbe masse om man vil og er litt fleksibel med tid) og så søke på de faste stillingene som lyses ut. Man stiller helt klart sterkere med master/viderutdanning i eks miljøterapi, atferdterapi, familieterapi e.l. ja! Og bufetat har som mål å ha svært høy andel ansatte som er barnevernsped/vernepleier/sosionom, så som barnevernsped med en master er man en attraktiv arbeidstaker Lykke til! Anbefales, altså Anonymous poster hash: 76e6a...7fb Tusen takk for gode svar gleder meg veldig til å ta fatt på denne utdanningen Anonymous poster hash: a2841...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #12 Del Skrevet 21. mars 2015 Har jobbet i barnevernet, men fikk nok, og nå har jeg fått nok av hele yrket mitt som sosionom. Men lykke til md utdanningen, stå på!Anonymous poster hash: 69ddb...573 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #13 Del Skrevet 21. mars 2015 Har jobbet i barnevernet, men fikk nok, og nå har jeg fått nok av hele yrket mitt som sosionom. Men lykke til md utdanningen, stå på!Anonymous poster hash: 69ddb...573 Kan jeg spørre hvorfor ?Anonymous poster hash: a2841...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #14 Del Skrevet 22. mars 2015 Vet noen om det er mulig å jobbe som spesialpedagog hvis man tar videreutdanning i dette ? Anonymous poster hash: a2841...52f Jeg skjønte ikke helt... Å jobbe som spesialpedagog med barnevernsped utdannelse, eller mente du jobbe i barnevernet med spesialpedagog utdannelse? Anonymous poster hash: b45c8...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #15 Del Skrevet 22. mars 2015 Jeg skjønte ikke helt... Å jobbe som spesialpedagog med barnevernsped utdannelse, eller mente du jobbe i barnevernet med spesialpedagog utdannelse? Anonymous poster hash: b45c8...9f5 Å jobbe som spesialpedagog i feks skole med barnevernspedagogikk bachelor og spesialpedagogikk master er det mulig eller tar lærerne alle disse jobbene ?Anonymous poster hash: a2841...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #16 Del Skrevet 22. mars 2015 Det er veldig utmattende psykisk, fordi en ikke får jobbet slik en egentlig skal. Ideelt sett bør en ha 12-16 saker for å kunne følge de ordentlig opp, nå sitter vi med 27+ fordelt på 42 ansatte. Mange sykemeldinger og mye brannslukking. Samtidig veldig givende og motiverende i de sakene en får gjort en forskjell.Anonymous poster hash: ccf11...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #17 Del Skrevet 22. mars 2015 Å jobbe som spesialpedagog i feks skole med barnevernspedagogikk bachelor og spesialpedagogikk master er det mulig eller tar lærerne alle disse jobbene ?Anonymous poster hash: a2841...52f Der vet jeg ikke, har ikke noe erfaring med miljøarbeid i skolen Anonymous poster hash: b45c8...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #18 Del Skrevet 22. mars 2015 Å jobbe som spesialpedagog i feks skole med barnevernspedagogikk bachelor og spesialpedagogikk master er det mulig eller tar lærerne alle disse jobbene ?Anonymous poster hash: a2841...52f Der vet jeg ikke, har ikke noe erfaring med miljøarbeid i skolen Anonymous poster hash: b45c8...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #19 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg vil også veldig gjerne høre hvordan hverdagen er som barnevernspedagog Anonymous poster hash: a2841...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #20 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg vil også veldig gjerne høre hvordan hverdagen er som barnevernspedagog Anonymous poster hash: a2841...52f Anonymous poster hash: 861fe...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå