takkatt Skrevet 20. mars 2015 #1 Skrevet 20. mars 2015 Hei, jeg spiller håndball og plages av litt for tykk hud på særlig helene. Fysioterapauten min mente at jeg burde prøve å spille med to par sokker for å hindre så mye slitasje og friksjon rett mot huden men for å få plass til det tror jeg at jeg må kjøpe nye sko som er litt større, det koster jo litt. Han mente i samme slengen at det ville gi ørlite gran bedre demping for knærne mine og at det var vinn vinn, men som sagt, nye sko koster jo. Sokker har jeg jo nok av så det er ikke problemet. Noen som bruker to par? Eller har hatt samme problem? Har prøvd med to par (vanlige nike og umbro sportsokker) i skoene (adidas håndballsko) jeg har, men føles trangt, kan disse utvide seg om jeg bare "kjører på"?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Gjør som man gjør når man går toppturer eller lange marsjer i militæret. Ha enten en tynn strømpebukse under. Eller tynne nylonsokker i strømpebuksestoff (20den). De er så tynne at du ikke trenger andre sko. De er glatte, slik at all friksjon skjer utenpå strømpebuksa. Samme gjør polfarere osv. Så det er et hett tips.Anonymous poster hash: cbc78...612
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Eller støttestrømper under vanlige sokker. Anonymous poster hash: 447cb...6c8
takkatt Skrevet 7. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2015 Da har jeg prøvd noen uker, skoene viet seg ut ganske raskt. Tynn strømpebukse ble prøvd men syntes det ble litt klamt, så har brukt noen litt tynnere nikesokker under tykkere sportsokker fra ymse merker. Huden under føttene er blitt smidigere og mindre tørr og mindre hard, så det ser ut til å hjelpe
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Jeg spilte håndball i nesten tjue år og brukte alltid to eller tre par med sokker. To par sportssokker under og et par knelange fra champion som jeg dro opp til knærne ytterst, eller to par med knelange som begge ble dratt til knærne. De knelange var tykkere i stoffet enn vanlige sportssokker (nike, adidas, umbro, puma, H2O, reebook, Brooks, ja, jeg har brukt dem alle), derfor gav to par omtrent samme "tykkelsen" i skoene, men det var varmere å spille med to lange par siden jeg dro begge helt opp. Fysioterapauten min skrøt alltid av at jeg hadde uvanlig smidig og myk hud på føttene for en idrettsutøver. Jeg slapp også å bruke knestøtte som så mange håndballspillere må ty til. Det kunne komme av den ørlille ekstra dempingen som de ekstra sokkene gav i følge en lege på NIMI. Jeg begynte med det tidlig da jeg hadde en storebror som spilte basket, han og kompisene brukte alltid tre par av disse tykke knelange sokkene da dem spilte, og minst to par på fritiden, jeg skulle ikke være mindre "kul". Og det er ikke på langt nær så klamt eller svett som mange tror. Det var flere av jentene på laget mitt som også brukte to par, tror ikke det er så uvanlig egentlig. Men vi brukte alltid knelange championsokker ytterst, og de som kom på trening eller kamp med sokkene på var det ikke så godt å se om de hadde sokker under, men mange av de som skiftet i garderoben dro championsokkene utenpå det paret de alt hadde på seg. Alle som har spilt håndball, eller basket, vet hva slags sokker jeg mener, de lange med fire striper. Anonymous poster hash: aff20...b9a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 mannen min bruker "babyfeet" dvs han bruker et annet merke som kjøpes på apoteket. Lilla pakke. Han bruker det ca hver 4 måned og det i lag med jevnlig filing hjelper på tykkhud på beina. fotpleier kan og være et alternativ. Han går til fotpleier 2-3 ganger i året. Ta vare på beina, de skal bære deg hele livet. Anonymous poster hash: 5b265...68c
Blosa Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Kjøp deg fotfil fra scholl. Den er elektrisk og er kjempegod. Da kan du lett kvitte deg med hard hud. Fås på apotek 👍
takkatt Skrevet 15. april 2015 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2015 Ja husker championsokkene, brukt mange av disse selv, men man får ikke tak i dem lengre dessverre. To par ser ut til å fungere
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Om det ikke er mer enn et ekstra par med sokker som skal til for å fikse mine sprukne heler skal jeg jammen prøve. Bruker fil og vannbad og alt mulig, men det hadde vært deilig å slippe. Anonymous poster hash: aff20...b9a
FrøkenSofie Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 (endret) Hva med kompresjonsstrømper? De har jo ekstra god polstring i hæl og tåparti Og da mener jeg ikke sånne drittstrømper fra apoteket, men skikkelige kompresjonsstrømper Endret 15. april 2015 av FrøkenSofie
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Jeg tror polstring alene kanskje ikke er nok, men at det også er friksjonsavhengig? Jeg bruker kompresjonsstrømper fra asics under, deretter fotballstrømper (adidas) over når jeg spiller fotball eller løper. For meg startet det med irritasjon over leggbeskytteren så jeg begynte å ha et par fotballstrømper bak leggbeskytteren også. Siden ble det en komfortting. Men kompersjonsstrømper holder seg langt bedre på plass inni fotballstrømpa, det var noe drit om den innerste begynte å skli nedover, litt styr å rette opp i. Har ikke elefanthud på beina. Anonymous poster hash: aff20...b9a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Haha, det husker jeg, vi brukte tre par tubesokker dratt opp til knærne da jeg spilte basket på slutten av 80- og 90-tallet. Lange og tjukke sokker fra converse, nike, champion eller uten merker med eller uten striper. Er/ var en basketgreie det der med mange lag med sokker, fortsatt vanlig i USA. Vi brukte jo basketskoa på fritiden også, men da dro vi sokkene ned, fortsatt flere par, så det så ut som michelinmannføtter. Jeg begynte med det tidlig da jeg hadde en storebror som spilte basket, han og kompisene brukte alltid tre par av disse tykke knelange sokkene da dem spilte, og minst to par på fritiden, jeg skulle ikke være mindre "kul".Anonymous poster hash: aff20...b9a Anonymous poster hash: aff20...b9a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 Jeg jobber som snekker og står på beina time ut og time inn hver dag, har brukt to par sokker i alle år og har finfine føtter, blant annet bruker jeg fortsatt championsokkene som nevnes her. Synd disse ikke lages mer, de er tykke, myke og gode. Anonymous poster hash: aff20...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå