AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #1 Skrevet 20. mars 2015 Fikk en telefon der de bare kunne nevne at jeg var politianmeldt for narkotikahandel som foregikk den og den dagen.. Er jo livredd og har ingen anelse om hva som kommer til å skje, men lurer på om noen har tips her inne? Har ikke vært med på noe narkotikahandel med var med noen som hadde tenkt og kjøpe hasj men ikke gjorde det. Har jeg gjort noe ulovlig da og hvordan har de funnet ut av dette?? Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke var med på noe narkotikahandel men er livredd for at politiet ikke skal tro på meg. og dersom politianmeldelse blir trukket har man fortsatt plettfritt vandel? Anonymous poster hash: 291e2...ad5
Gjest Caress Skrevet 20. mars 2015 #2 Skrevet 20. mars 2015 Du, chill. Du var med noen som tenkte å kjøpe hasj men ikke gjorde det likevel? Er ikke ulovlig det. Senk skuldrene og se hva som skjer. Synes det høres sketchy ut å bare få en telefon om at yo, du er politianmeldt for narkotikahandel, hadet, men nå har jeg utrolig nok veldig lite erfaring med polititrøbbel, så hva vet vel jeg. Om det du sier er sant har du uansett ikke noe å bekymre deg for.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #3 Skrevet 20. mars 2015 Du, chill. Du var med noen som tenkte å kjøpe hasj men ikke gjorde det likevel? Er ikke ulovlig det. Senk skuldrene og se hva som skjer. Synes det høres sketchy ut å bare få en telefon om at yo, du er politianmeldt for narkotikahandel, hadet, men nå har jeg utrolig nok veldig lite erfaring med polititrøbbel, så hva vet vel jeg. Om det du sier er sant har du uansett ikke noe å bekymre deg for. Det var ikke slik, jeg er under 18 år og har lite lyst og fortelle det til foreldrene mine, og aner ikke hvordan jeg skal formidle meg, og har ikke peiling på hva de jeg var med har sagt. Det var ungdomsseksjonen som ringte og sa at jeg måtte inn i avhør og blabla at jeg ville få tilsendt brev om når og hvor Anonymous poster hash: 291e2...ad5
Gjest Caress Skrevet 20. mars 2015 #4 Skrevet 20. mars 2015 Det var ikke slik, jeg er under 18 år og har lite lyst og fortelle det til foreldrene mine, og aner ikke hvordan jeg skal formidle meg, og har ikke peiling på hva de jeg var med har sagt. Det var ungdomsseksjonen som ringte og sa at jeg måtte inn i avhør og blabla at jeg ville få tilsendt brev om når og hvor Anonymous poster hash: 291e2...ad5 Da puster du med magen, venter til du får brevet, drar på avhør og forteller at du ikke har vært involvert i noen narkotikahandel, og ser hva som skjer. Du trenger neppe å fortelle det til foreldrene dine med det første.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #5 Skrevet 20. mars 2015 Da puster du med magen, venter til du får brevet, drar på avhør og forteller at du ikke har vært involvert i noen narkotikahandel, og ser hva som skjer. Du trenger neppe å fortelle det til foreldrene dine med det første. Foreldrene mine må jo også få vite om det når jeg er under 18? tror de også får brev og skal være med i avhøret. Anonymous poster hash: 291e2...ad5
Gjest Caress Skrevet 20. mars 2015 #6 Skrevet 20. mars 2015 Foreldrene mine må jo også få vite om det når jeg er under 18? tror de også får brev og skal være med i avhøret. Anonymous poster hash: 291e2...ad5 Det tror jeg ikke. Husker jeg ble avhørt selv da jeg var umyndig, og foreldrene mine fikk aldri vite om det. Nå dreide det seg ikke om narkotika, og jeg var ikke anmeldt for noe. Avhør er ikke noe å stresse så mye med. Sa de at du faktisk var anmeldt for narkotikahandel? Uansett: Ro deg ned og se hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #7 Skrevet 20. mars 2015 Vi pleide å tulleringe til andre som vi visste rusa seg og utga oss for å være politiet. Vi ble alltid trodd. Haha. Kanskje det er en spøk?Anonymous poster hash: 5a790...35d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #8 Skrevet 20. mars 2015 Det tror jeg ikke. Husker jeg ble avhørt selv da jeg var umyndig, og foreldrene mine fikk aldri vite om det. Nå dreide det seg ikke om narkotika, og jeg var ikke anmeldt for noe. Avhør er ikke noe å stresse så mye med. Sa de at du faktisk var anmeldt for narkotikahandel? Uansett: Ro deg ned og se hva som skjer. Ja det var det første de sa, de sa " du er anmeldt, så spurte jeg for hva, så sa de at jeg var politianmeldt for narkotikahandel. Hva vil det si?? kjøp eller salg? Anonymous poster hash: 291e2...ad5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #9 Skrevet 20. mars 2015 Vi pleide å tulleringe til andre som vi visste rusa seg og utga oss for å være politiet. Vi ble alltid trodd. Haha. Kanskje det er en spøk?Anonymous poster hash: 5a790...35d Virket veldig seriøst iallfall. Anonymous poster hash: 291e2...ad5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #10 Skrevet 20. mars 2015 Men det går ikke an og søke opp nummeret, burde ikke det gå an? Anonymous poster hash: 291e2...ad5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #11 Skrevet 20. mars 2015 Setter stor pris for svar selv om jeg ikke klarer å roe meg ned haha Anonymous poster hash: 291e2...ad5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #12 Skrevet 20. mars 2015 Høres ut som noe kødd.Anonymous poster hash: ff846...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #13 Skrevet 20. mars 2015 Høres ut som noe kødd.Anonymous poster hash: ff846...a0a virkelig? virket veldig seriøst og hun visste jo hvilken dato det var også videre... Anonymous poster hash: 291e2...ad5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 Slå opp nummeret?Anonymous poster hash: f68dc...045
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #15 Skrevet 20. mars 2015 Slå opp nummeret?Anonymous poster hash: f68dc...045 Har gjort det på alle nummersider men finner ikke, står at det er reservert hemmelig eller noe sånn... Anonymous poster hash: 291e2...ad5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #16 Skrevet 20. mars 2015 Anta at det er en spøk. Dersom det er alvor plikter Politiet å informere deg pr brev, der du må underskrive at brevet er motatt og sende svarslipp i retur. De kan også komme hjem til deg og levere brev personlig, men regner med at det er noe de gjør dersom de ikke får svar pr post. Anonymous poster hash: 8a51a...1d5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #17 Skrevet 20. mars 2015 Anta at det er en spøk. Dersom det er alvor plikter Politiet å informere deg pr brev, der du må underskrive at brevet er motatt og sende svarslipp i retur. De kan også komme hjem til deg og levere brev personlig, men regner med at det er noe de gjør dersom de ikke får svar pr post. Anonymous poster hash: 8a51a...1d5 Hun sa at hun hadde sendt ut brev, at både meg og mine foreldre ville få brev. Pleier de å ringe først? Anonymous poster hash: 291e2...ad5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #18 Skrevet 20. mars 2015 Altså så lenge du ikke har gjort noe galt så får du bare evt møte opp til et avhør og fortelle sanheten skulle det ende der. Å henge sammen med noen som ville kjøpe dop men som ikke gjore det er ikke straffbart. Er dette i Oslo? For når man ser hvor mye politiet velger å se bort i fra eller henlegge pga bevisets stilling tviler jeg det blir full etterforskning for en sånn fillesakAnonymous poster hash: f68dc...045
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #19 Skrevet 20. mars 2015 Ring avdelingen hos politiet og forhør deg hvis du virkelig vil vite om det var en tulletelefon eller ikke. Si at du må sjekke om det var en reell sak da du ikke har gjort noe galt og stiller deg uforstående til hvorfor noen skulle anmelde deg.. Er det en ekte anmeldelse får du bare forklare situasjonen for foreldrene dine; at du er blitt anmeldt av noen uten at du har gjort noe galt...Anonymous poster hash: f68dc...045
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #20 Skrevet 20. mars 2015 Hvordan begynte telefonsamtalen? "Hallo, Dette er Randi Hansen fra ungdomsseksjonen hos politiet. Har jeg kommet til.....? Jeg ringer for å underrette deg om.. bla bla bla... " Eller hvordan var det? Siden du er under 18 år får foreldrene dine vite dette, og ikke uten du bor i en helt spesiell kommune med egne regler og vaner, så er jeg rimelig sikker på at barnevernet også blir koblet inn. Fortell dette til foreldrene dine. Del tankene dine om at du er nervøs, usikker på om det er sant eller ikke. Bare forklar at du ikke har befatning med hasj (har du?), og at det var veldig lite gjennomtenkt å bli med den aktuelle personen (det håper jeg du innser??). Jeg har barn selv og hadde satt uendelig pris på ærlighet fra min sønn. At vi er et team, han stoler på meg, og jeg kan ha tillit til at han kommer til meg med problemer og vi sammen ordner opp i sakene. Anonymous poster hash: 4da39...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå