Gå til innhold

Innerst inne hos Ingeborg

Ingeborg

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei Ingeborg. Synd med TV-jobben, men fint at dette tross alt kanskje betyr at du får fortsette i avisa di. Det er jo ikke så verst å være skrivende journalist heller.

Det var vel gøy at du fikk gode tilbakemeldinger, ihvertfall.

Lykke til videre. Hilsen annen journalist på kveldsvakt.

Ingeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, alle sammen. Det betyr mye at dere er innom og legger igjen noen trøstende ord.

Ble litt lei meg i går kveld. Var på (veldig hyggelig) allmøte på jobb, med mat og vin og sånt. Der fikk vi også en kort presentasjon av de som er ansatt til tv-jobbene.

Og det er helt greit at de foretrekker erfaring, misforstå meg rett. Men jeg sliter litt med at en 24-åring med ett års fartstid i lokaltv på Østlandet og ikke særlig annen journalistisk erfaring skal bli foretrukket foran en 25-åring med fire år som journalist i lokalmiljøet her. Tror liksom de vil bruke like mye tid på å vise henne hvor rådhuset er og få henne til å skjønne hvor hun skal kjøre og få et innblikk i lokal nyhetshistorie som det ville kreve å få meg opplært og innkjørt på kamerabruk og redigering.

Men det verste var da jeg overhørte nettredaktøren (som er en god venn av meg, og som var med på ansettelsene) og salgssjefen snakke om den nye jenta. For det var ikke de journalistiske kvalitetene de snakket om - men at hun er "søt og grei og utrolig sjarmerende. Vi trenger jo noen som kan ta seg ut på skjermen". :evil:

Så enten er jeg stygg, eller så er det bare fine ord om at innholdet skal telle...

Kjenner at jeg er litt urettferdig nå. Dere må misforstå meg rett. Jeg har ikke noe imot den nye journalisten som skal komme, og jeg vil ta godt imot henne. Men jeg steiler kanskje bittelittegrann på kriteriene, da.

Så jeg har bestemt meg: Dette var nest siste sjanse for avisa. Hvis ikke jeg blir foretrukket ved neste korsvei, vil jeg begynne å lete etter noe annet. For det får altså være måte på å gå på gress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ikke fikk jobben, Ingeborg. Det er (dessverre) bare å stå på videre. Det må jo snart bli din tur til å få fast jobb nå.

(Og jeg tror det hadde vært enda verre om det var du hadde fått jobben og siden hørt at det var fordi de trengte noen til å ta seg ut på skjermen)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein :klem: til.

Eg skjønar godt frustrasjonen din - om det er urettferdig eller ikkje er ikkje godt å seie, men om det kan virke litt 'grunt'? Absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og jeg tror det hadde vært enda verre om det var du hadde fått jobben og siden hørt at det var fordi de trengte noen til å ta seg ut på skjermen)

:klem:

Hadde jeg ikke tenkt på - men du har selvfølgelig helt rett. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt helt hekta på å lage smykker, forresten. Kjempeartig! Lager to forskjellige typer - noen med kraftige glassteiner på lærsnor, og mer delikate ting med glassperler på tynn smykke-vaier. Og det er så gøy, at!

Må ut og handle mer vaier og flere smykkelåser i dag - jeg har nemlig fått bestilling fra en kollega som vil gi bort i julegaver... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter
:klem: Trist å høre om tv-jobben. Men det kan jo hende de ikke ansatte deg til tv-jobben fordi du er så flink til å skrive og at de derfor heller vil at du skal det. :kul:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er kjempegod på det tekniske og har vært nordover flere ganger før?

Og du er ikke stygg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Fighter og lunacia!

Godt med støtte. Jeg er litt ferdig med det der akkurat nå - kan jo ikke gjøre annet enn å konstatere faktum. Men holder fortsatt på at denne avisa har hatt nest siste sjanse med meg - jeg flytter hvis det ikke er jeg som blir foretrukket ved neste redaksjonelle ansettelse (hvis det ikke er på lokalkontor, da... for det vil jeg ikke. Og det har aldri vært aktuelt fra ledelsens side heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykker, smykker... Drømmer om perler og låser og design om natta nå! Dette er ille - men helt typisk meg å få totalt dilla på noe nytt.

Har faktisk fått min første kunde! Kollega bestilte smykke og har betalt materialkostnaden + litt til. Kjekt å få dekt kostnaden for å lage det, da, for jeg har jo helt dilla på å lage...

Men så blir det ganske fine julegaver, og til en ganske rimelig penge! Laget et lekkert sett med halskjede og armbånd i lys lilla i går, vil passe perfekt inn i stilen til ei god venninne.

Neste lørdag skal hun dama som driver "perlebutikken" også ha begynnerkurs i scrap-booking - lurer på om jeg skal ta meg en tur dit? Tror det kunne passe meg bra, i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og lager mye smykker, var mer før da. Nå har jeg litt dilla på å male på porselen..

Håper du får en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Ingeborg!

Så synd med den jobben. Men da betyr det nok at det ligger noe bedre å venter på deg lengre frem i løypa!

Vi sees i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ingeborg!

Så synd med den jobben. Men da betyr det nok at det ligger noe bedre å venter på deg lengre frem i løypa!

Vi sees i morgen!

Takk skal du ha! Gleder meg til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag. Ny uke, og den har begynt ganske bra. Har nemlig ikke snudd døgnet så mye denne helga - var oppe før ni både lørdag og søndag. Det var en god idé, kjente jeg da klokka ringte halv sju i morges.

Vært ei OK helg også. Fredag kveld jobbet jeg. Litt lørdag formiddag også. Ellers har jeg hjulpet mannen med engelskoppgaven han skriver (sliter med motivasjonen, stakkars) og holdt på med perler. Har avansert fra "tre perler på en snor"-nivå til å sy skikkelig stilige armbånd med trå og nål. Har laget et test-armbånd som ble ok nok til å gå med selv, og to som jeg skal gi bort i julegave. Har på meg armbåndet mitt på jobb i dag, og har fått masse skryt.

Ellers var vi på kino lørdag kveld, og i går kveld var det veldig koselig med rollespill sammen med Koriander og noen andre. Tror uka kan bli bra også. Skal få ordnet takkekortene fra bryllupet (har hatt dårlig samvittighet alt for lenge for det...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

God morgen!

Nå har vi funnet takkekortet!

Det blir ikke det du så, men et som er ganske likt. Bare litt ryddigere og lysere. Noe som jeg ser som positivt! :ler:

Ha en fortryllende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint da, Koriander! Vi har funnet vårt også. Skal spørre en av fotografene veldig pent om han kan behandle det for meg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Hurra! Vi skal på rollespill-live til sommeren! Fikk beskjed om at vi får plass seint i går kveld. Muligens en hel gjeng herfra (være med, Koriander??? Si JAAA!) Åh du verden, som jeg gleder meg... aldri vært på live før, og nå skal jeg begynne å designe rolle snart. Og sy kostyme, og... :hoppe:

Ellers kjip melding i går. Ei venninne og typen er i ferd med å gå fra hverandre etter fire år. De prøver å fikse ting, men jeg er redd de har gått seg fast i noen kommunikasjonsmønstre som ikke er helt gode. Kjempesynd, for de er et utrolig godt matchet par. Håper de får ordnet opp i det.

Hyggeligere med korpsøvelse i går. Fikk vedtatt program for den store nyttårskonserten 2. januar. Bare norsk musikk denne gangen, i anledning 100-årsmarkeringen for unionsoppløsninga. Kjempeartig musikk, gleder meg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Alltid kjekt å kikke innom daboka di, Ingeborg - du skriv så godt! :)

Skal på jobb om halvannan time, burde eigentleg lese pensum no, men sit heller og planlegg julegåver/hobbyaktivitetar/adventskalendrar... :)

Ha ein strålande onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...