Ingeborg Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #441 Skrevet 12. oktober 2004 Hurra! Jeg trodde jo at jeg kunne kysse tv-jobbene farvel - men i dag ble jeg piskadausen innkalt til intervju! Vi er 4-5 aktuelle kandidater til to stillinger (en er allerede ansatt). Jeg er den eneste uten tv-erfaring, men de har tatt meg med til intervju- og vurderingsrunden fordi jeg a) er den eneste "på huset" som har villet ta denne nye utfordringen. B) de liker det jeg gjør journalistisk. Jippi! Nå er jeg kjempeglad...
Gjest lmari Skrevet 12. oktober 2004 #442 Skrevet 12. oktober 2004 Gratulerer så mye, var det ikke det jeg visste!!! Du er flink, snuppa!
Ingeborg Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #443 Skrevet 12. oktober 2004 Gratulerer så mye, var det ikke det jeg visste!!! Du er flink, snuppa! Nå må det legges til at jeg neppe har stort håp om å få jobb - nyhetsredaktøren sa rett ut at det er en svakhet ved søknaden min at jeg ikke har tv-erfaring. Men det er utrolig artig å bli tatt med i betraktningen, i hvert fall!
Bokalven Skrevet 12. oktober 2004 #444 Skrevet 12. oktober 2004 Så spennende! Holder fingrene krysset!
Pip Skrevet 13. oktober 2004 #445 Skrevet 13. oktober 2004 Oi - spanande med intervju til TV-jobb! Men altså - der har du jo i grunnen alt å vinne, så det er berre til å 'gi jernet'! Heiar på deg! Menneh - er det for seint å kome på festen din? Tar gjerne litt tapas eg, altså...
Ingeborg Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #446 Skrevet 13. oktober 2004 Oi - spanande med intervju til TV-jobb! Men altså - der har du jo i grunnen alt å vinne, så det er berre til å 'gi jernet'! Heiar på deg! Menneh - er det for seint å kome på festen din? Tar gjerne litt tapas eg, altså... Hurra! Endelig noen som vil feste i dagboka mi! Selvsagt skal du få tapas, Pip - vi er stadig på side 30. Party!!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #447 Skrevet 14. oktober 2004 Hei og god morgen til deg! Hvordan har du det? Så bra at du blir innkalt til intervju i det minste! Det er jo kjempebra da Ha en flott dag!
Ingeborg Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter #448 Skrevet 14. oktober 2004 Har en bra dag, jeg. Torsdag er alltid hektisk på jobb. Masse å gjøre, men det liker jeg egentlig godt. Reiser til Narvik i morgen på mini-korpsstevne. Og onsdag til uka kommer svigers og fredag kommer pappa - nå blir det oppussing av badet!
Ingeborg Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #449 Skrevet 15. oktober 2004 Jammen ble det fredag, gitt! Godt er det, for det har vært uvanlig mye å gjøre på jobb i det siste. Litt sliten, jeg. Men nå blir det helg, og rett etter jobb i dag kjører vi til Narvik på korpsstevne. Det er alltid artig - kanskje med unntak av bilturen hjem på søndag... I går begynte jeg å beise huset utvendig. Den ene naboen har holdt på noen dager, så i går ble jeg med. Og huset trenger det! Har vært planlagt siden før vi flyttet inn for to år siden, nå er vi endelig i gang. Vi går fra hvitt til grønt hus, det blir veldig fint. Og neste uke kommer både svigerforeldrene mine og pappa oppover. Vi skal skifte tapet på badet og har innkalt kyndig hjelp... Gleder meg til å få gjort en del sånne ting!
Gjest Fighter Skrevet 15. oktober 2004 #450 Skrevet 15. oktober 2004 Så bra at du er blitt tatt ut til intervju på tv-jobben. Ha en flott helg med korpstur!
Pip Skrevet 15. oktober 2004 #451 Skrevet 15. oktober 2004 Åh - kos deg på korpstur - høyrest veldig kjekt ut!
Ingeborg Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #452 Skrevet 18. oktober 2004 Tusen takk, Fighter og Pip - Det ble en kjempeartig tur! Selvsagt litt kjedelig å kjøre bil fem timer hver vei, men med ludospill på ferja går alt bra. Vi spilte den beste konserten vi har gjort på veldig lenge. Og festen lørdag var utrolig gøy! Bra band, danset masse, god mat, godt drikke... Ingenting å klage på. Kosehelg!
Ingeborg Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #454 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg er i håpløst modus for tida. Får ikke gjort noe ordentlig på jobb i det hele tatt, bare går rundt og tenker på badet vårt. Svigerforeldrene mine kommer i morgen kveld, og pappa kommer fredag. Vi skal skifte tapet på badet. Og jeg tenker og tenker og tenker, på om det blir fint og om vi må rive ned tapet og henge opp ny, eller om vi like godt skal klistre ny våtromstapet utenpå den gamle. Badet blir grått, hvitt, lyst tre og litt rødt. Har mørkegrått golvbelegg på badet i dag, det vil vi beholde. Derfor vil vi ha lysegrå tapet på veggene. Hvitt toalett, dusj og møbler (foreløpig beholder vi det vi har), men henger opp hyller i bjørk, bytter ut dosetet med et i bjørk og får opp et ekstra speil. Det har ramme i bjørk. (Pappa har vært utskremt med handleliste på Ikea i Trondheim i dag, for å sende det med svigers i bilen oppover i morgen.) Supplerer med håndklær i grått og kontrastfargen rødt, og stapper alle sminkesakene mine i røde bokser på de nye hyllene. Tror ideen kan funke. Bare håper så inderlig at det går greit å skifte tapet!
Pip Skrevet 20. oktober 2004 #455 Skrevet 20. oktober 2004 Hei du! Stikk innom med nokre nynorske gloser eg, veit du! Å - synst badet dykkar høyrest ut til å bli veldig fint! Skulle ynskje me kunne pussa opp her (me KAN jo det, men sidan me flyttar til sommaren, vert det litt bortkasta tid og krefter og pengar og alt, i grunnen) - badet vårt har våtromstapet med blomar på... Kos deg!
Ingeborg Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #457 Skrevet 20. oktober 2004 Takk, jenter... Og Pip, jeg vet hvor frustrerende blomstrete våtromstapet kan være. Hvorfor tror du jeg vil skifte ut vårt??? I dag er en litt sånn uggen dag på jobb. Sjefen min ble sykmeldt for to dager siden, den ene sønnen hennes er syk, så hun må være hjemme med ham. Derfor er det mer å gjøre på oss andre. Og han som fungerer som sjef, er så utrolig sur i dag... Vi kranglet litt i morges. Jeg klarte ikke å dy meg, men sa at "nå høres du så aggressiv ut. Jeg får så mye mer lyst til å gjøre jobben min når du sier det på en OK måte". Det likte han visst ikke... Nå smiler vi til hverandre, men det er en slags våpenstillstand her. Men kanskje jeg skal gå ut og kjøpe et kakestykke til hver av oss, siden jeg skal ha fri i tre dager? Kanskje han blir i bedre humør av det?
Gjest Fighter Skrevet 20. oktober 2004 #458 Skrevet 20. oktober 2004 Kjipt med krangler, men den beste måten å løse opp i dårlig stemning er å skape god stemning selv. Om du ikke kjøper kakke så i hvert fall prøv å hold en hyggelig tone. Vet det er vanskelig, men ofte blir stemningen totalt sett bedre. Stå på!
Ingeborg Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #459 Skrevet 20. oktober 2004 Kjøpte kake, jeg. Det funka. Han er smørblid.
Gjest Fighter Skrevet 20. oktober 2004 #460 Skrevet 20. oktober 2004 Å vende det andre kinnet til er oftest det beste. Krangla skikkelig med mamma en gang. Visste ikke hva jeg skulle gjøre for at vi skulle få gjort opp så jeg ga henne en klem. Resten av dagen vår var kjempekoselig.
Fremhevede innlegg