Gå til innhold

Innerst inne hos Ingeborg

Ingeborg

Anbefalte innlegg

Jeg er tilbake!

Sterke KG-abstinenser har jeg også. Men jeg har hatt det artig, da!

Avspaserte fra jobben hele fredag, reiste ned til Oslo sånn midt på dagen. Tok somletog fra Gardermoen (liker tog, jeg), så jeg var inne i sentrum ca klokka fire. Møtte lmari på kafé - det var kjempekoselig! Denne gangen også! Takk skal du ha, vennen. :klem:

Etterpå dro jeg opp til kusina mi, som bor på Blindern/Majorstua (dvs. ca midt i mellom). Vi laget deilig middag og drakk litt rødvin, så Beat for beat og lo godt av Noman Mubashir på Nytt for nytt. (Han er utrolig søt, forresten!) Så kom min lillesøster, og så dro vi på kafé og drakk mer rødvin.

Lørdag sto vi opp ganske tidlig, spiste lang frokost, og så gikk vi ut og gjorde innkjøp til fårikålfesten kusina mi og kollektivvenninnene hennes skulle ha om kvelden. Rødvin kjøpte vi også. :sjarmor: Etterpå brukte vi flere timer på å trave rundt i Bogstadveien og Hegdehaugsveien - et eller annet under må ha inntruffet, for jeg shoppet ikke annet enn et armbånd og noen strømpebukser. Merkelige greier.

Så gikk vi tilbake, og jeg (gjesten) måtte trå til og organisere fårikål til hele gjengen (dvs. alle fem). Den sto der på ovnen og koste seg i noen timer mens vi slappet av og stelte oss til fest. Etter middag dro vi nemlig på fest til en studievenninne av kusina mi. Mange hyggelige mennesker som jeg aldri hadde møtt før, skikkelig koselig. Dro på Blå til slutt, og var skikkelig signe da vi endelig kom oss hjem i halv fire-tida...

Da er det kanskje ikke så rart at vi sov helt til elleve på søndag. Så brukte vi omtrent tre timer på å få i oss frokosten (fyllesyk kusine, ja...). Etterpå labbet vi ned til sentrum og gikk på Jeff Koons-utstillingen i Astrup Fearnley-museet. Labbet opp til Aker Brygge etterpå, gikk rundt der, og så tok vi trikken opp til henne igjen. Kjøpte masse snop og hadde tv- og bokkveld foran skjermen. Lillesøster dukket opp igjen, det var skikkelig koselig.

Mandag morgen reiste jeg ut til kurs på Gardermoen. "Fagforening for dummies", bedre kjent som "Faglig grunnkurs nivå en". Hadde trodd at to kullkamerater fra journalistutdanninga skulle være med, men de meldte avbud i siste liten begge to. Det var litt synd, men alle de andre var skikkelig koselige! Så nå har jeg et skikkelig søvnunderskudd med meg hjem...

Og NÅ! kommer statsbudsjettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært såå svak for Noman helt siden han holdt forelesning for oss på utdanningen, han er såååå søt!!

... men ryktene sier at han ikke liker damer. Så han på lørdag sammen med Birger fra Homsepatruljen, forresten.

Det var veldig, veldig koselig å treffe deg igjen også, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og jeg er fremdeles nysgjerrig på hvordan du og K kom inn på meg' date=' altså... :wink:[/quote']

Skal sende deg en PM så snart jeg får tid, jeg.

Hvem i all verden var det som fant på at statsbudsjettet og skattelistene skal slippes samme uke som jeg må skrive metoderapport for å få en serie vurdert til en lokal journalistpris?

*stressa løpe rundt med tunga ut av munnen-smiley*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Lykke til med statbudsjett' date=' skattelister og metoderapport![/quote']

Takk! Nå er det jo litt artig å bli oppfordret til å levere inn arbeid til vurdering, så kan vel kanskje strekke meg til å gjøre det på fritida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forresten skikkelig både døgnvill og arbeidssky i dag. Torsdag er normalt vår travleste dag - men så er sjefen borte, og hennes stedfortreder begynte nettopp å spille en trippelCD med gamle Motown-slagere her, så nå bare danser og digger vi (og drikker kaffe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
:hoppe: Så gøy at dere kan danse og kose dere oppi alt som skal gjøres. Det er så fint vær ute. Lurer på om jeg skal gå meg en tur. :klø:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så gøy at dere kan danse og kose dere oppi alt som skal gjøres. Det er så fint vær ute. Lurer på om jeg skal gå meg en tur. :klø:

Ja! Gå en tur! Det er en ordre - for jeg vil helst ut på tur selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ ER JEG LEI AV TALL! Statsbudsjett onsdag og i går, og de lokale skattelistene i dag. Ser millioner og milliarder overalt hvor jeg går...

Heldigvis skal jeg ha frihelg. Gleder meg til det. Nå har jeg levert fra meg de kulturelt inspirerte topp-listene for vårt område. Før arbeidsdagens slutt skal jeg prøve å rive ut av meg en metoderapport for en omfattende serie vi hadde på trykk i mars. Redaktøren har bedt meg og en kollega om å sende den inn for å bli vurdert til en regional journalistpris. Det er jo koselig å bli tenkt på, men jeg har sterke tvil om at vi vil nå opp. Men det var artig å bla seg tilbake og huske på alt det arbeidet vi gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei, har fulgt med dagboka di ei stund, men har ikke vært høflig nok til å hilse på.

God helg! Og hils han hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, MrsL og Tusenogtredve! Tusen takk for hilsener!

Søndag morgen og jeg er oppe allerede? Jeg, som ikke har barn? Her må det være noe feil. :klø: :ler:

Merkelig start på dagen. Satte radioen på ni for å høre "Klar en klassiker" mens vi lå i senga. Dette radioprogrammet er en familietradisjon for meg - så lenge jeg bodde hjemme, møttes vi rundt frokostbordet søndag morgen klokka ni for å høre og gjette. Det er en ganske innviklet lytterkonkurranse i klassisk musikk på NRK P2 det er snakk om. Pappa er en racer på å bruke internett og oppslagsverk for å finne ut av ting.

I dag må jeg innrømme at jeg duppet av under de fleste av musikkuttene. Men plutselig kom det en diger trompetfanfare, og plutselig satt jeg rett opp i senga. For det der, det hadde jeg da spilt i korps en gang? Men hva var tittelen, og hvem i all verden var komponisten?

Ringte til pappa, han var blank. Min lillesøster ringte også dit, hun hadde ikke peiling. Men det har kværnet rundt i hodet mitt. Komponistnavnet Jon Brakstad dukket opp fra ingenting. Googlet det. Fant ikke noe som stemte. Men i en oversikt så jeg plutselig navnet til komponist Egil Hovland. En bjelle ringte høyt og tydelig for mitt indre øre. Sjekket hans navn på Google. Og der fant jeg søren meg det riktige verket! "Fanfare og koral" av Egil Hovland. Og jeg spilte det i korps-NM i 1999 eller noe sånt. Pappa har fått beskjed, så nå kan han sende inn svar.

Så, det var beretningen om en ganske normal søndagsmorgen i det ingeborgske hjem. Mannen ligger i senga og bare ler av meg som var nødt til å stå opp for å knekke gåten. For dette skjer jo minst en gang i måneden... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høyrdest veldig koseleg ut med 'Klar ein klassiker' på morgonkvisten - kanskje eg burde begynne å få med meg det? :)

Og fordelen med å står opp tidleg, er jo at søndagen vert ekstra lang...Hehe. Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, tredve sider dagbok! Takk, Pip, for at du vippet boka over streken...

30-sidersparty i dagboka! Litt tapas, kanskje, til alle som stikker innom? Rødvin, kanskje? Og øl til de som har lyst på! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, jeg. Ikke fordi det tar på å ha alene-fest i dagboka (er jo ingen som kommer innom på festen min :-( ), men fordi det er mandag.

Tror det er et eller annet merkelig med fenomenet mandag. Samme hvor tidlig jeg legger meg søndag kveld så er jeg stuptrøtt på mandag morgen. En grå, kald dag gjør det ikke spesielt mye bedre. Og jaggu må jeg jobbe overtid i kveld også, så går jeg glipp av tredje quiz på rad... Kanskje jeg skal benytte anledningen og gå på kino etter den jobben? Har ikke fått sett Fahrenheit 9/11 ennå, så det er vel på tide. Det var en god idé.

Dagens lyspunkt er at jeg sitter her i min nye grønne poncho. Hadde egentlig tenkt å ikke kaste meg på poncho-bølgen, men så kom jeg over dette prakteksemplaret i grønt. Da var det ikke noe valg, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått muntlig beskjed om at jeg kan regne med å ha jobb til nyttår, omtrent. De vil ikke si noe definitivt, siden sykmeldingssituasjonen til hun jeg går i vikariat for ikke er avklart, men det ser ut til at 1. januar er et rimelig tidspunkt.

Hyggelig det, men litt slitsomt å ikke vite hva som skjer etterpå. Har en kollega som teller på knappene om han skal pensjonere seg eller ikke. Aner ikke hva han kommer til å gjøre. Og siden jeg ikke har hørt noe om de ansettelsene på tv-sida hos oss, betyr det sannsynligvis at jeg ikke kan regne med noe der heller.

Slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...