Gå til innhold

Innerst inne hos Ingeborg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, litt makt har jeg da...... ;)

Føler meg som en råtten forlover som flørter med deg her i Ingeborg sin dagbok, men vi er så gode venner at vi deler på godene....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Tja, litt makt har jeg da...... ;)  

Fint at det bare var litt, for litt naturalia er alt jeg har å bidra med...

:ler:

Skrevet

Nå har jeg to timer på å skrive ut et portrettintervju, og jeg har bare skrevet det første avsnittet... Det skal holde hardt, gitt!

... så hvorfor i all verden klarer jeg ikke rive meg løs fra KG???

Skrevet

Dere er morsomme dere :ler: Lyser opp en litt deppa dag hos meg i allefall

Skrevet

Hei på deg, MrsL!

Onsdag morgen, vet det vil bli stressdag. Må gjøre ferdig portrettet som ikke ble ferdig i går, ha styremøte i journalistklubben, skrive diverse annet... og så skal vi ha planleggingsmøte på jobben i kveld.

I morgen reiser mannen på sosialtur med de andre lærerne på skolen - fylket eller staten eller en eller annen instans har bevilget sosiale midler, så de skal ha ei natt på høyfjellshotell hele gjengen. Tror han liker å bli så inkludert i lærerkollegiet så kjapt. Så han er ganske spent. (Vittig forresten, vi skal på redaksjonsseminar på nøyaktig det samme hotellet om tre uker.)

Var på korpsøvelse i går kveld. Deilig, egentlig. Vi har fått ny dirigent, og han jobber på en helt annen måte. Og så kom det masse nye medlemmer! Kjempeartig!

Skrevet

Høres jo lovende ut med jobb! Det var gode nyheter på morgenkvisten!

Skrevet

Ja, ikke sant, lunacia?

Glemte å skrive i sted at vi fikk fotografbildene fra bryllupet i går. De er kjempefine! Nyyydelige, faktisk!

Nå gjenstår bare å finne ut hvordan man bestiller takkekort når man befinner seg i en helt annen by enn fotografen, og bildene ikke er nummerert...

Skrevet

Heidu!

Spennende her i huset i dag også - vi skal ha infomøte om evalueringen av den nye helgesatsingen (80 sider gjennom hele helgen) og det er forventet at det kommer noe info om stillinger og hva som skjer. Da vet jeg kanskje litt mer....

En sjef gikk forbi meg forrige uke og sa at han hadde hørt at jeg fikk fortsette også etter 1.november, og han sa han var så glad for det. Jeg tør ikke helt å tro på det før min ordentlig sjef sier det til meg...

Åh, så stas med fotografbilder!!! Det skulle jeg gjerne ha sett, ja!

Jeg er overbevist om at det ordner seg med jobb for deg. Mener fremdeles at de skal ha problemer med å gå forbi deg i den ansettelsen. Skulle likt å se den som slår deg...

Skrevet

Får vi se noe fotografbilde, eller? ;)

Skrevet

Takk, takk, lmari, vi får nå se hvordan det går. Men så fint at det ser ut til å ordne seg med jobb for deg også!

Skal se hva jeg får til med fotografbilde, lunacia, men det blir neppe i dag. For hektisk på jobb. Men i morgen eller fredag er det muligheter.

Skrevet

Hei på deg! :vinke:

Travel dag kan jo vere fint òg - går i alle fall fort...? Hm.

Så kjekt med fine fotografbilde - håapr me får ein aaaldri så liten kikk... :) Men, er du sikker på at bilda dykkar ikkje er nummererte på baksida? Det er våre, nemlig - og det er dei nummera me har bestilt ut frå. Men uansett - fotografen dykkar har nok ei ordning!

Ha ein fin travelonsdag! :)

Skrevet

Kanskje du har rett, Pip - kanskje det står nummer på baksida, bare at vi ikke ser det fordi bildene er montert med ryggen til hverandre? Må sjekkes. Og så har jeg 100 takkekort å skrive i nærmeste framtid...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva skal du gjøre i kveld, forresten? Ser at mannen din forlater deg til fordel for noen usle kolleger...bare etter få uker!

Jeg, derimot, er trofast som en omansk sjeik!

:sjarmor:

Skrevet

Hei! Takk for i går til deg også, Fighter, det var kjempekoselig! Resten av kvelden var jeg i et temmelig uhøytidelig planleggingsmøte for vår arbeidsgruppe. To kaker, tre flasker rødvin, fire personer... Need I say more? Bortsett fra at jeg kom hjem halv ett og er trøtt i dag...

I kveld, Trøffel? Skal på jobb, men det er en koselig jobb. Konsert med Silje Nergaard er alltid bra. Så du og resten av haremet får kose dere...

Nå har jeg nettopp vært i verdens lengste journalist-klubbmøte. Vi skal inn i lokale lønnsforhandlinger i neste uke (ble utsatt pga streiken i vår), og det er selvsagt kaos. Alle krangler om pensjonsordninger - vi har nemlig tre av dem.

For snart tre år siden ble vår avis dannet som et resultat av sammenslåing mellom de to gamle bodøavisene. De ansatte fra hver av avisene fikk med seg sine gamle pensjonsordninger. Den ene er litt bedre enn den andre, men begge er virkelig gode. De nyansatte etterpå, deriblant meg, er meldt inn i A-pressens nystartede innskuddsbaserte pensjonsordning. Den er vesentlig dårligere.

Men her sitter altså mine kolleger og krangler om hvorvidt vi skal bruke den lokale lønnspotten (vår avis er blant de 20 med høyest driftsmargin i landet) til å jevne ut pensjonsforskjellene mellom de to gamle ordningene eller ikke. Og her sitter jeg og gir blaffen, vet at jeg er en av bare to journalister med ny ordning og at alle derfor gir blaffen i at vi uansett har en dårligere ordning enn dem. Og ikke kan jeg regne med å få det kompensert som en økning i lønningsposen heller - riktignok finnes det en pott som skal heve de som har lavest personlig tillegg, men jeg holdes utenfor - jeg er jo bare vikar...

:evil: :evil: :evil:

Greit, jeg skjønner jo at jeg som ikke fast ansatt ikke kan komme med all verdens krav og sånt. Men det er så frustrerende at de krangler, når begge deres ordninger ville vært som en gavepakke fra himmelen for meg!

(Og sånt gidder jeg sitte i klubbstyret for...)

Skrevet
Konsert med Silje Nergaard er alltid bra.

:Nikke: Ha ein fin dag vidare, og kos deg på konsert! :)

Skrevet

Lykke til med å få god pensjonsordning! Håper dere får det!

Skrevet

Æsj, jeg er blitt forkjøla! Skikkelig "nyser annethvert minutt og hoster og harker hele tida"-forkjøla. Kjenner meg slapp og trøtt, men heldigvis henger hodet med i svingene ennå. Og bra er det, for jeg får hektisk dag på jobb i dag også.

Men i går ble en ganske koselig dag uansett. Mannen var jo borte (er stadig, kommer hjem i ettermiddag), så etter jobb stakk jeg først på kafé med venninne L., og så gikk vi i butikker og glodde. Til en forandring brukte jeg ingen penger, men jeg har lagt av et par sko. Søte svarte sko fra Friis Company. Rund tå, foran (oppe på foten) er den gjennomhullet i et slags sommerfuglmønster som er kantet med strass. Ser helt flate ut, men har en bitte, bitte liten stiletthæl. Og så koster de bare 450 kroner. Tror jeg vil gå og kjøpe dem i dag - måtte bare ha på meg en annen bukse og svarte sokker, sånn at jeg får et ordentlig inntrykk.

Tror dessuten jeg har sett min nye vinterkåpe - på H&M av alle steder. Når jeg kjøper ytterplagg til vinterbruk er jeg faktisk villig til å legge i en del penger, men denne koster bare 800 kroner. Grønnmelert tweed, dobbeltspent, rekker omtrent til kneet. Må oppom og prøve igjen i dag. Min gamle vinterkåpe er utslitt, i alle fall.

Om kvelden var det Silje Nergaard-konsert. Slett ikke verst - særlig bandet hennes var imponerende. Så jeg koste meg, Pip, akkurat som du sa. Og så møtte jeg selvsagt masse kjentfolk på konserten, så det ble en liten tur på kafé etterpå. Hjemme i ellevetida, ringte til mannen og så rett i seng.

I dag blir litt stress på jobb. Ut på første reportasje allerede kvart over åtte. Det er om et kvarter.

Trøtt.

(Og lunacia - tror vi skal slite med å få noe særlig ut av pensjonsordningene her i bedriften i dette oppgjøret, men vi får se...)

Skrevet

:trøste:

God bedring Ingeborg. Om det er noen trøst så ligger "halve byen" i forkjølelse...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...