Gå til innhold

Innerst inne hos Ingeborg

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, her skrev jeg et langt innlegg, og så gikk strømmen...

Kortversjon:

Tusen, tusen takk, min elskede Trøffelhelt. You've made my day, som vanlig.

Og du har rett, Fighter. Søndagen var slett ikke verst. Men jeg tror mandagen vil bli enda bedre. Det er sol og blå himmel ute, jeg har bare koselige arbeidsoppgaver, og i kveld er høstsesongens første quiz!

For de som mot formodning ikke måtte vite hva quiz er, så er det en spørrekonkurranse for lag som arrangeres på kafé. I kveld har vi et kanongodt lag, så vi skal virkelig melde oss på i kampen om seieren. Og jeg elsker både spørrekonkurranser og å vinne... :sjarmor:

Skrevet

Forresten - alle spådommer om at mannen kommer til å få mer lærerjobbing på no time ser ut til å holde vann. For allerede denne uka skal han ha to-tre vikartimer og en tur i tillegg til det faste...

Dessuten har en god venninne av meg headhuntet ham som ekstra-bartender til baren hun driver. Min elskede er nemlig dreven med cocktailshakeren. Han er litt stolt... Og jeg er stolt av ham!

Gjest Anonymous
Skrevet

shaken, but not stirred er mer enn en filmreplikk i husstanden deres, altså.

Så bra at det ordner seg med jobbing og andre ledige stillinger, da!

:sjarmor:

Skrevet
Så bra at det ordner seg med jobbing og andre ledige stillinger, da!

Om de stillingene var så ledige, vet jeg nå ikke... men vi hadde en veldig bra søndag... :sjarmor:

Gjest Fighter
Skrevet

God morgen Ingeborg!

Du kunne ikke funnet en ledig stilling til meg også? Her er det bare mannen som tilbyr stillinger og jeg tjener ikke en krone på det.

Gjest Anonymous
Skrevet

...mener du at stillingene allerde var besatt?

:ler:

Skrevet

God morgen fra en syk månepike!

Skrevet
...mener du at stillingene allerde var besatt?

Mer anspent, tenker jeg... men veldig morsomt...

God morgen til dere begge, Fighter og lunacia! Hyggelig at dere stikker innom.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jaa, sånn går det når man virkelig skal leve opp til en dagboktittel... - og her snakker jeg ikke om min dagbok...

:wink:

Skrevet
Jaa, sånn går det når man virkelig skal leve opp til en dagboktittel... - og her snakker jeg ikke om min dagbok...

:wink:

Ikke? Synes ikke det hadde vært en ille tittel å leve opp til...

Skrevet

Så fint å høre at det ordner seg for mannen din :-)

Skrevet

Det ble ikke Tallin på oss, men Berlin i steden!!!

.. vi sparer Tallin til en annen gang, i følge sambo. :wink:

Håper jobb er ok. Når får dere vite noe mer om stillinger (ikke sånne som Trøffelhelten snakker om - snakker egentlig den mannen om noe annet, forresten?), men sånne jobbstillinger?

Gjest Anonymous
Skrevet

lmari; jeg prøver beinhardt å få jobb på desken i VG. Derav fikseringen på stillinger...

Skrevet
Håper jobb er ok. Når får dere vite noe mer om stillinger?

Jeg har fått vite litt i dag. Hun jeg er vikar for skal ha en ny operasjon (i den andre skulderen denne gangen) 13. september. Må regne med minst et par måneders opptreningstid etterpå. Foreløpig har jeg fått forlenget vikariatet mitt ut oktober, mer realistisk (iflg. redaktøren med ansvar for sånt) blir det nærmere nyttår.

Og (og dette var det han som sa, til meg!!!).. "så skal det jo lyses ut noen stillinger her snart..."

Det må vel love bra?

Takk, lmari, for at du bryr deg.

Og du kjære Trøffel, du er bare alt for søt...

Hei på deg, MrsL!

Skrevet

Det lover veldig, veldig bra!! Han ville jo ikke sagt sånt hvis han ikke mente at du hadde en sjans. Her i huset er de i hvert fall nøye på å ikke slenge ut sånn hvis man ikke har sjans i det hele tatt.

... jeg ser ikke helt hvordan de skal kunne gå forbi deg i en sånn ansettelse, heller da... Men det er jo meg....

Og Trøffel: en jobb hos oss er det vanskelig å få... Noen av oss kan selvfølgelig bestikkes, da. I naturalia, selvfølgelig..... :sjarmor:

Skrevet
... jeg ser ikke helt hvordan de skal kunne gå forbi deg i en sånn ansettelse' date=' heller da... Men det er jo meg.... [/quote']

Det kan de, for det er fort gjort å finne videojournalister som har mer tv-erfaring enn jeg har. Har grunnleggende opplæring, men ikke stort mer. Det jeg derimot har, som en del tilreisende journalister ikke vil ha, er et kildenett i lokalmiljøet + erfaring fra så forskjellige felter som næringsliv, utdanning, helse/sosial, generelle nyheter, feature og kultur + kan rutinene på huset + utdanning innen økonomi...

Får se. Det spørs jo også på akkurat hvor gjerne de vil beholde meg i huset også...

Gjest Anonymous
Skrevet
Og Trøffel: en jobb hos oss er det vanskelig å få... Noen av oss kan selvfølgelig bestikkes' date=' da. I naturalia, selvfølgelig..... :sjarmor:[/quote']

Har du makt? Jeg har nemlig som uttalt mål å ligge meg oppover (karrierestigen), ikke bare bortover...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...