Gå til innhold

Har ikke lyst til å ha stebarna hos oss i mitt barns bursdagselskap..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren har tre barn til sammen. Ett felles, og han to fra før. Barna er hos moren denne uke og på søndag har vi bursdagsfeiring som den minste.

Nå skal moren plutselig bort på søndag så vi må ta barna dagen før vanlig byttedag. Akkurat samme tidspunkt som feiringen starter så kommer hun med barna..

Jeg har ikke lyst til dette i det hele tatt.. Da kommer de, etter en uke hos mamma, og stjeler hele oppmerksomheten som jeg ønsker for mitt på barn på hennes dag..

De tar veldig stor plass, og største jentungen er veldig klengete på faren sin som er sjeldent hjemme sammen med minsten(vår felles). Det er kun annenhver søndag at hun har pappa for seg selv.. Og nå når det er bursdagen hennes så syns jeg hun kan få hele dagen uten at de skal komme å ta all oppmersomhet..

I tillegg så skal sikkert mor gi beskjeder osv, midt i det gjestene kommer.

Dette er så typisk.. De kom faktisk sist hun hadde bursdag også..

Kan jeg be far om at de venter med bytting til etter feiringen? Hun skulle ikke bort før sent på kvelden.. så kan jo vente til hun faktisk skal reise.

Anonymous poster hash: fcd0d...db1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om de hadde vært dine biologiske barn? Hadde du sendt dem vekk for at de ikke skulle ta hele oppmerksomheten??

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Hva om de hadde vært dine biologiske barn? Hadde du sendt dem vekk for at de ikke skulle ta hele oppmerksomheten??

nei.. men da hadde de ikke kommet etter en uke borte fra far heller...

• Liker 6
Skrevet

Og det er faktisk stesøsken, skal ikke de være med i bursdagen? Håper ikke du viser barna den attituden du kommer med her...

• Liker 21
Skrevet

nei.. men da hadde de ikke kommet etter en uke borte fra far heller...

So? Tro det eller ei, det er barna hans. På helt lik linje som ditt barn...

• Liker 13
Gjest Saxofon
Skrevet

Fy søren. Han er like mye far til de som den minste og ingen er viktigere enn den andre. Be moren sleppe dem av en stund før selskapet så løser alt seg.

• Liker 21
Skrevet

Blir ikke disse barna din datters søsken? Er det så unaturlig at de er der når bursdag skal feires?

Blir helt oppgitt over hvor snever og egenorientert disse som kaller seg stemødre er...

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

De er jo barnets søsken! Se på dem som en ressurs, så går det nok bra :)

Anonymous poster hash: f4a8f...cf0

• Liker 1
Skrevet

Som vanlig i slike tråder;
Har du snakket med barnas far om dette, jeg antar han er informert (om enn ikke inkludert) i avgjørelsen om når minstebarnets bursdag skal feires? Slik at han tenker på samme måte som deg?

Uten at jeg vet hvem som skal komme i bursdag, eller hvor stort fellesbarnet blir, så kan det kanskje kompromisses litt slik at hennes søsken blir hentet noe senere, men innenfor rammer som passer med leggetid osv. Et lite barn vil kanskje syns det er greit å dele oppmerksomehten med noen etter en times tid eller så, mens et større barn syns kanskje det er mer stast å ha udelt oppmerksomhet på sin bursdag :)

det jeg ikke helt forstår er om du følte det på samme måte i fjor når de dukket opp i barnets bursdag så kunne du jo snakket med samboeren din da, og sagt at siden hans eldste datter er svært opptatt av å ha han for seg selv kunne det være fint om det neste år ikke ble på samme måte, og at de enten var hos dere på forhånd (kom på lørdag) så verste "flyttelusa" hadde lagt seg. Eller at de kommer når bursdagen er over.

Det som er litt viktig å tenke over er at selvom det er sårt for deg at minstebarnet ikke får like mye oppmerksomhet som de to største av far så ser ikke de to største dette, de tror kanske at pappa har allverdens tid med lillesøster når de ikke er der. Ikke at han da bruker tiden på å jobbe osv.

Dette er forresten noe jeg tror man snakker for lite om, at enkelte kanskje overkompenserer så mye overfor særkullsbarn at det nærmest går utover fellesbarn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren har tre barn til sammen. Ett felles, og han to fra før. Barna er hos moren denne uke og på søndag har vi bursdagsfeiring som den minste.

Nå skal moren plutselig bort på søndag så vi må ta barna dagen før vanlig byttedag. Akkurat samme tidspunkt som feiringen starter så kommer hun med barna..

Jeg har ikke lyst til dette i det hele tatt.. Da kommer de, etter en uke hos mamma, og stjeler hele oppmerksomheten som jeg ønsker for mitt på barn på hennes dag..

De tar veldig stor plass, og største jentungen er veldig klengete på faren sin som er sjeldent hjemme sammen med minsten(vår felles). Det er kun annenhver søndag at hun har pappa for seg selv.. Og nå når det er bursdagen hennes så syns jeg hun kan få hele dagen uten at de skal komme å ta all oppmersomhet..

I tillegg så skal sikkert mor gi beskjeder osv, midt i det gjestene kommer.

Dette er så typisk.. De kom faktisk sist hun hadde bursdag også..

Kan jeg be far om at de venter med bytting til etter feiringen? Hun skulle ikke bort før sent på kvelden.. så kan jo vente til hun faktisk skal reise.

Fy flate for en råtten person du er.

Anonymous poster hash: 55c94...293

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fy flate for en råtten person du er.

takk

AnonymBruker
Skrevet

takk

Bare hyggelig. Blir helt satt ut av hvordan enkelte omtaler stebarn her inne.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og det er faktisk stesøsken, skal ikke de være med i bursdagen? Håper ikke du viser barna den attituden du kommer med her...

De blir vel halvsøsken. Enig med deg jeg siterte

Anonymous poster hash: d4dd6...1d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts synes din tankegang her er usmakelig, å det er sjelden jeg kommenterer noe "krasst". jeg har vokst opp med ei stemor som ikke likte meg i det hele tatt og det ødela deler av barndommen min. Far er vel såpass oppegående at han klarer å gi alle barna litt oppmerksomhet, i tillegg kan han kose seg ekstra med bursdagsbarnet i timene før bursdagen.

Anonymous poster hash: 0ca31...4a6
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, jeg har også en stedatter. En gang sa jeg ja for at hun kjerringa til moren kunne være med på bursdagen til min minste. La oss si at jentungen hennes oppførte seg helt fraværende hos oss, og lekte ikke med de andre barna en gang, fordi mora var tilstedet! Så det at barna hans er tilstedet bør ikke gjøre noe for deg, men at du sier noe ord til samboeren min hvordan DU ønsker at dagen blir, og at han bør helst gi dere oppmerksomheten, i det minste for den viktige dagen for din minste! Han bør gjøre det klarte for de større barna før han guider de inn til festen at Dagen idag er ditt barns bursdag!

Anonymous poster hash: a148b...510
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe som virkelig er helt unaturlig er at søsken ikke er med på å feire hverandres bursdager. TS, hvorfor sørget ikke dere for å bytte samværsuke eller legge feiringen til en dag søsknene er samlet? Det er det dere skulle gjort.

Anonymous poster hash: 8f553...4d6
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som hadde med seg to barn inn i forholdet, jeg fikk derfor en pakke.

Du kan ikke bare velge deg ut en person i en familie med barn, du får barna med på kjøpet når du velger en mann med barn.

Barna har behov for å føle seg velkomne og trygge når de er hos far, og på meg virker det ikke som om du er voksen nok til det ansvaret du påla deg selv når du gikk inn i forholdet til denne mannen.

For du mener ikke at barna er i veien hjemme hos seg selv?

Anonymous poster hash: 3513d...a3d
  • Liker 9
Gjest Mythic
Skrevet (endret)

Er det rart barn og unge i dag strever i livene sine, får depresjoner, angst og ikke finner seg til rette. Det flommer jo over av stebarntråder med negativt fortegn her inne. Hvis man ikke har verken lyst, evne eller interesse for å ta del i andre sine barns liv, så hold dere unna folk med barn fra før! Alle disse barna som blir sett på som en hindring og noe som bare er i veien, synes jeg virkelig synd på.

Tenk hvis det blir slutt med deg og far til barnet ditt, TS. Hva slags stemor ønsker du at barnet ditt skal få? En som deg, eller en som er omsorgsfull, tolerant, generøs og kjærlig?

Endret av Mythic
AnonymBruker
Skrevet

Blir kvalm av sånne som deg. Deres fellesbarn har så lite tid alene med faren sin? Har de andre barna noe alenetid med han i det hele tatt? Nei, de er jo alltid "i tillegg" ... Og det føler de garantert også, du klarer ikke å skjule din egen motvilje for barn. Sannsynligvis bidrar din væremåte til at de er "klengete" og prøver å "stjele oppmerksomheten"... Du burde skamme deg. De er barn!! Kanskje du burde gå i seg selv og tenke over hva det innebærer å være voksen?

( og JA, jeg har selv vært stemor, det var en SELVFØLGE at barna far hadde fra før skulle være med i lillesøsters bursdagsselskap... :-O )

Anonymous poster hash: 4cc15...2e9

• Liker 10
Skrevet

Du vil ikke at barnet ditt sine søsken skal være hjemme på bursdagen? Er du sånn du vokste opp, når du hadde bursdag måtte søsknene dine sendes vekk så du kunne få ha foreldrene dine i fred?

Be mor om å komme en times tid før selskapet, så slipper du å la gjestene dine måtte overvære avleveringen ute på trappa - med beskjeder og det hele!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...