Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen her inne som har blitt gravid med veldig ustabile sykluser? Jeg sluttet på p-pillen i slutten av august 14, og bare hatt mensen tre ganger siden (inkludert bortfallsblødningen, så egentlig bare to ganger). Syklusene har vært på 35, 73 og 44 dager til nå..

Er i syklus 4 nå og på dag 52, venter fremdeles på mensen.. Har egentlig gitt opp hele greia omtrent, for jeg vet at det er så vanskelig når syklusen ikke er normal og jeg ikke aner når EL er. Håper sånn hver måned at det stabiliserer seg, men det gjør jo aldri det.. Det verste er faktisk å vente så mange dager på mensen uten å vite når den har tenkt å dukke opp. Det er bare så frustrerende..

Jeg vet jo at det kan ta opp til 1 år etter pilleslutt for at kroppen skal stabilisere seg, men likevel veeeldig kjedelig.. Håper noen av dere har erfaringer som dere vil dele :)

Endret av Mlmk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her og lurer på det samme! Slutta også i aug 14 - bortfallsblødning - 40 dager etter kom mensen - så 130 dager kom neste mensen, og er nå på dag 40 i min tredje syklus :-/ forbasket.... Gir snart opp selv :-(

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å skremme dere. Jeg sluttet med p-piller juli i fjor. Hadde veldig uregelmessige sykluser (har fortsatt) fra 29-70 dager. Fikk time hos gynekolog i januar i år, og fikk diagnosen PCOS. Ville bestilt time og fått det undersøkt!

Anonymous poster hash: 9b7fd...64a
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det tok 7 år.

Uten diagnoser?

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen, men fikk aldri mensen tilbake før jeg plutselig var gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på ppiller februar 14, hatt sykluser på alt fra 70 til 36 dager ! Nå, ett år etter pilleslutt er jeg ca 6 uker gravid på syklus på 36 dager:) så ikke ta sorgene på forskudd 😀

Anonymous poster hash: f2853...bd7

AnonymBruker
Skrevet

HVordan får man Pcos? Er det noe man får i puberteten? kan det "kureres"?

Anonymous poster hash: ff57d...cd0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen, men fikk aldri mensen tilbake før jeg plutselig var gravid.

Hvor lang tid gikk det da? fra du sluttet på pillene til du ble gravid?

Skrevet

Hvor lang tid gikk det da? fra du sluttet på pillene til du ble gravid?

Litt usikker, da jeg ikke helt vet helt hvor langt jeg er på vei, men 2-3 måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker, da jeg ikke helt vet helt hvor langt jeg er på vei, men 2-3 måneder.

Oki :) men hadde du ustabile sykluser tidligere?

Skrevet

Oki :) men hadde du ustabile sykluser tidligere?

Ja, har gått mer eller mindre uten mensen i 3-4 år, både på prevensjon og uten. Skulle egentlig til utredning nå, men så var jeg gravid i stedet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har gått mer eller mindre uten mensen i 3-4 år, både på prevensjon og uten. Skulle egentlig til utredning nå, men så var jeg gravid i stedet.

Så fantastisk :) Gratulerer!

Gjest Keikolina
Skrevet

Uten diagnoser?

Ja, fikk bare beskjed om at for noen var det sånn. Visste ikke om noen diagnoser i det hele tatt. Var snakk om prøverør husker jeg, men ble ikke noe av det.
AnonymBruker
Skrevet

Mine sykluser er ikke sååå ustabile, men litt. Varierer fra 17-21 dager. Men noen ganger drar det ut lengre, men det er ikke ofte - men da er det plutselig gått 35 dager kanskje - det skjer av og til. Men stort sett kommer den med kort mellomrom. Legen min virket nærmest sjokkert da jeg fortalte om hvor ofte jeg hadde mensen, sliter litt med å få i meg nok jern og sånn på grunn av blodtap.

Jeg har i hvert fall blitt gravid to ganger, og med en kjæreste som jeg bare ser annen hver/hver tredje måned. Første gang gikk jeg på minipiller, og andre gang hoppet vi av i svingen. Så den rare syklusen min har ikke hatt noe å si for evnen til å få barn i hvert fall. Venter en liten en nå faktisk.

Jeg tenker at syklusen påvirkes av mye rart. Noen ganger drar den ut pga. stress for eksempel. At syklusen ikke følger en standard på 28 dager er ikke så viktig - alle er ulike. Noen har eggløsning oftere, andre mer sjeldent. Om du prøver eggløsningstester, så kan du jo finne ut når dere bør han sex for å bli gravide. Selv om antallet eggløsninger i året ikke er like høyt som de med kortere syklus, så øker i hvert fall sjansen om dere treffer riktig dag.

Jeg leste jo på nettet at de med kort syklus gjerne har for kort lutealfase, sånn at det blir vanskelig å få barn. Men for min del var det unødvendig bekymring i hvert fall. Dere med lang syklus trenger i alle fall ikke å stresse med det... :)

Anonymous poster hash: ef008...eda
Skrevet

Sluttet i januar 09, fikk null mens før i juni 2010 - og da etter hormonbehandling. Fikk mensen hver 5-6 uke etter dette, og hadde det slik til i april 2012. Fikk utredning for pcos, men var plutselig gravid og fikk et friskt barn innen utgangen av 2012. Skulle prøve på nr 2., og mensen var like ustabil - helt til lavkarbo ble et faktum. Gikk ikke ned et gram (i utgangspunktet ikke overvektig), men klokkeklare sykluser på 28 dager. Ble gravid, men mistet. Er nå på lavkarbo igjen etter spontanaborten, så får vi håpe alt ordner seg!

Min kropp og mine hormoner reagerer tydeligvis på høykarbo - ustabilt blodsukker - som er typisk for pcos. Jeg har ikke fått konstatert pcos, men legen sa hormonell ubalanse ofte monner ut i et kosthold som kroppen ikke takler. Så lavkarbo kan hjelpe de fleste med hormonelle problemer.

Gjest Sayuri
Skrevet

Jeg har ustabil syklus, og da mener jeg skikkelig ustabil. Kan ikke huske når den har vært "normal" heller.

Jeg måtte gå på p-piller for å stabilisere den litt, var nær ved å bli gal av at den var så ofte og uregelmessig. Sluttet med pillene rundt august/september ... Er gravid i 7 uke nå.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde en ustabil syklus ca. 29 - 65 dager. Ble gravid etter en mnd med første barn. Med andre barn tok det flere år.

Anonymous poster hash: 5f499...8e9
Gjest mammanicolene
Skrevet (endret)

Jeg har hatt ustabile sykluser helt siden tenårene. Få menstruasjoner på et år. De to siste årene har det vært mer stabilt, men kunne gjerne hoppe over en måned nå og da. Var til utredning i fjor og fikk påvist pcos. Fikk metformin for 4-5 måneder siden og ble gravid kjapt. Nå er jeg 6-7 uker på vei og var på ul for en uke siden og så et knøttlite hjerte slå :)

Endret av mammanicolene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...