Gjest LoisLane Skrevet 18. august 2004 #1 Skrevet 18. august 2004 Sjekk linken: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4006709.html Har selv opplevd å bli oppringt kort tid etter fødsel. Synes det er sleipt gjort av dem! Jeg sier uansett nei til slike henvendelser, men det er ikke noen god følelse når man har et bittelite eget knøtt i armene, er i ammetåke og i sårbar tilstand. De påstår selv at det ikke er tilfelle at de ringer nybakte mødre, men... Noen flere her som har blitt kontaktet av dem like etter fødsel?
*Emma* Skrevet 18. august 2004 #2 Skrevet 18. august 2004 JA jeg ble ringt opp av dem den samme uken som jeg kom hjem fra sykehuset med sønnen min i 99. Jeg ble så sint! Egentli er dette en sak man ville støttet men når de driver på denne måten gidder jeg bare ikke! De ringte her på joebben en dag også å da sa jeg hva jeg mente om metodene deres til han mannen og at vi ikke var interessert. Han nektet villt for at det skjedde og sa at de ringte tilfeldig og hadde ingen lister. Jeg sa jeg var sikker på at han løy fordi jeg bla har hørt om flere som har meldt seg inn i LIBERO klubben - gratis klubb for nybakte mødre..og veldig mange der fikk telefon fra krybbedød foreningen! Igjen nektet han! Samme uken i 99, fikk jeg også telefon fra foreningen for hjerte og lungesykebarn - tilfeldig - NEPPE!
Gjest Madley Skrevet 18. august 2004 #3 Skrevet 18. august 2004 Det er pur bullshit at de ikke ringer konsekvent opp nybakte foreldre. Ingen som har opplevd å bli oppringt ellers vel? Jeg har aldri fått tlf fra dem feks. Ingen andre jeg kjenner heller.
Gjest Dolphina Skrevet 18. august 2004 #4 Skrevet 18. august 2004 Jeg har faktisk blitt oppringt selv om jeg ikke har barn. Men det var så klart rett etter søstra mi fikk unge, så jeg støtta så klart! Og de ga seg ikke med å ringe da gitt...
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #5 Skrevet 18. august 2004 Den foreningen der har ingen grenser. Ansetter telefonselgere som selger skrapelodd. Antagelig har ikke de selgere peiling på annet enn skrapelodd.' Jeg spurte hvor mye som gikk til foreningen. Alt sa han(20kr) Jaså, du jobber gratis du da sa jeg! Du sitter i tlf og lyver også. Kun 5 av 20 pr.lodd går til foreningen sa jeg. Det er bare snakk om å tjene penger. En fikk en innkassosak for lodder. Hun takket nei tol lodd. Uansett støtter jeg ingen pr.tlf, da jeg vet hvor lite som går til selve saken. har vert tatt opp i flere forbrukerprogram.
MiniMjau Skrevet 18. august 2004 #6 Skrevet 18. august 2004 de får lister fra sykehus, "nyfødte"-spalter i aviser etc. Både krybbedødforeningen, barnebokklubber osv.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #7 Skrevet 18. august 2004 Jeg har også blitt oppringt fra dem.....men jeg har aldri blitt sint... Jeg blir heller veldig ydmyk for livet til våre barn etter de har ringt (de har ringt flere ganger).... Jeg syns det bare er bra og sundt for nybakte mødre at de blir påmint hvor skjørt livet er ....at de må se på hver eneste dag de får lov til å være sammen med barnet sitt som en gave...Sønnen våres døde fra oss noen dager etter fødselen...Han var helt frisk da han ble født , men fikk en infeksjon som han døde av. Jeg skulle ønske noen hadde mint meg på hvor skjørt livet er før vi mistet sønnen vår.....men han har lært oss hvor skjørt livet er og at vi må ta godt vare på hverandre og vise kjærlighet til hverandre hver dag for imorgen kan det være forseint..... Men jeg forstår at det kan irritere å bli oppringt av slikt rett etter å ha kommet hjem med sin nyfødte....jeg tenker sikkert bare annerledes siden jeg har opplevd det å miste et barn.....
Gjest LoisLane Skrevet 18. august 2004 #8 Skrevet 18. august 2004 Saken er god, det er det ingen tvil om. Og at livet er skjørt, er sikkert noe vi trenger å minne oss selv på fra tid til annen. Det som er feil, er at de utnytter andres sårbarhet på en kynisk måte.
14062003 Skrevet 18. august 2004 #9 Skrevet 18. august 2004 Det har vært flere diskusjoner om dette på snartmamma.com og der er det kommet frem til at de kjøper opplysningene av Libero. Liberoklubben ber nemlig om termin når man melder seg inn. Folk har blitt oppringt når de har gått på overtid også, så det at de sjekker aviser, sykehuslister osv. stemmer nok ikke. Jeg er med i Liberoklubben, men har sagt tydelig fra at de ikke har lov til å selge min informasjon videre. Jeg kommer til å lage et helvete om Krybbedødforeningen ringer! For her er familien registrert mot telefonsalg. Og de har visst en tendens til å ikke bry seg med å vaske registerne sine...
diddi Skrevet 18. august 2004 #10 Skrevet 18. august 2004 De har ikke ringt meg!!! Men jeg har reservert meg for telefonsalg, også fra veldedige organinsasjoner (eller gjeldt det kanskje bare adressert reklame fra dem???).
*Kaisa* Skrevet 18. august 2004 #11 Skrevet 18. august 2004 Jeg blir heller veldig ydmyk for livet til våre barn etter de har ringt Det er jo nettopp slike følelser de spiller på. Og når du står der som nybakt mor med ett stor mirakel i armene så er du ydmyk for det lille nurket du har og dette vet de så jævlig godt å benytte seg av. Helt forkastelig kynisk! :evil: Kjefta opp en sjøl, en uke etter at vi kom hjem fra sykehuset...
Ronja_80 Skrevet 18. august 2004 #12 Skrevet 18. august 2004 Joda, 3 dager etter jeg kom hjem med det lille nurket ringte de, og jeg sa ja. Hadde ikke samvittighet til noe annet. Var sikker på at dersom jeg var så egoistisk å si nei, kom jeg til å miste datteren min. Sinnsykt paranoid nybakt mamma var jeg Støttet dem i 2 år, før jeg innså hva de drev med. Og når de da rinte for nte gang, kjeftet jeg dem huden full. :evil: Aldri hørt fra dem siden :-)
Charmina Skrevet 18. august 2004 #13 Skrevet 18. august 2004 Jeg ble også oppringt rett etter fødselen - og klarte jo ikke å si nei!Støttet dem en gang i året i flere år men så begynte de å ringe og be om mer! At jeg kunne støtte de 2 ganger i året heller! Dette sa jeg nei til men likevel sendte de en ekstra giro! Da ble jeg mildt sagt rimelig forbannet :evil: og satte meg ned og skrev det klagebrevet!Ba dem stryke meg av hele listen! Har faktisk ikke hørt fra dem siden! Er spent på om de ringer igjen når jeg får nestemann i november? Sleipt! Klem Charmina 85 dager til termin
Gjest change Skrevet 18. august 2004 #14 Skrevet 18. august 2004 Jeg har født to barn,og begge gangene har jeg blitt oppringt mindre enn en uke etter fødselen. Jeg hadde hørt om metodene deres på forhånd, så jeg hadde forberedt meg på å si nei. Må si at jeg skulle veldig gjerne vært med å støtte saken, men deres metoder byr meg rett og slett i mot. Jeg var jo forberedt på å få telefon fra dem, men satt allikevel igjen med en vond klump i magen og styrket redsel for krybbedød :-(
birgitte242 Skrevet 18. august 2004 #15 Skrevet 18. august 2004 Jeg ble også oppringt begge gangene ca. en uke ette fødselen.
mari Skrevet 18. august 2004 #16 Skrevet 18. august 2004 Første gang ble jeg oppringt av ALLE, bokklubber, foreninger og alle som skulle selge noe til barna. Det som var utrolig var at de spurte etter meg selv om jeg ikke er registrert på telefonen hjemme (står i mannens navn). Da hadde jeg registrert meg hos Libero eller Pampers (husker ikke da det er 3,5 år siden jeg ble gravid). Tror nok at det er noen som er flinke til å dele ut nummerene ja (selvom jeg alltid klikker for at de ikke får gi ut adresse til partnere).
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2004 #17 Skrevet 18. august 2004 Ei jeg kjenner ble oppringt like etter at barnet hennes hadde dødd av krybbedød. Den synes jeg er smakløs!
-ida- Skrevet 18. august 2004 #18 Skrevet 18. august 2004 Jeg ble også oppringt og syntes det var helt grusomt. Synes det er veldig uetisk av dem.
Ella Skrevet 18. august 2004 #19 Skrevet 18. august 2004 Jeg har reservert meg og er enda ikke blitt oppringt. Synes vi nybakte mødre får nok informasjon om krybbedød, jeg. Som f.eks. "Denne siden opp"-bodyene som blir delt ut dagen etter fødsel. hilsen Ella
Varja Skrevet 20. august 2004 #20 Skrevet 20. august 2004 Jeg ble også oppringt like etter at datteren ble født. Tror det var omtrent en uke etter at vi var kommet hjem. Jeg antok det var tilfeldig ettersom vi har blitt oppringt av dem engang tidligere for noen år siden husker jeg, og da hadde vi jo ikke barn. Jeg støttet dem imidlertid ikke. Opplevde det samme som flere her at forskjellige bokklubber og slikt ringte hjem og gratulerte med datteren. Jeg visste at de ikke kunne fått adressen min fra noe sted for jeg hadde ikke meldt meg inn i Libero-klubben eller noe slikt. På nærmere spørsmål fikk jeg vite at de hadde funnet frem til oss fordi de leste nyfødt-spalten i lokalavisen. Vi satte inn en annonse i lokalavisen der vi kommer fra, og selvom vi bor i en helt annen kant av landet nå fant de fram til oss. Nå har vi reservert oss mot telefonsalg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå