Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere med rtterbrtaling flere år tilbake av sum fra NAV og skatt? Ber dere om å spre det på flere år?

Anonymous poster hash: a4079...f70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen her?

AnonymBruker
Skrevet

De blir jo skattet av før utbetaling.

Ellers er det jo ikke "noe ågjøre".... Det kommer på selvangivelsen.

Anonymous poster hash: 54c5a...dd6

AnonymBruker
Skrevet

Det var etterbetaling for noen år som han fikk utbetalt ... Skatten sa at han kunne sende papirer på det så vil han få dem fordelt på de åra som var og skattet etter det. Men er det vits i? Dem sa han burde det!

AnonymBruker
Skrevet

Det var etterbetaling for noen år som han fikk utbetalt ... Skatten sa at han kunne sende papirer på det så vil han få dem fordelt på de åra som var og skattet etter det. Men er det vits i? Dem sa han burde det! Anonymous poster hash: a4079...f70

Da har han gitt feil informasjon.

Dette er bare tull.

Staten utbetaler ikke en haug av penger og ber deg dokumentere det så du kan dele skatten over noen år..

:murvegg:

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det var ettervetalung av no ufør greier. Det så jeg. For noen år bakover. Så skulle de små summene hvert år fordeles og skattesøk etter det året han skulle ha dem. Men er det vits i? Blir det det samme el kan faktisk få mindre i restskatt?

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det var ettervetalung av no ufør greier. Det så jeg. For noen år bakover. Så skulle de små summene hvert år fordeles og skattesøk etter det året han skulle ha dem. Men er det vits i? Blir det det samme el kan faktisk få mindre i restskatt?Anonymous poster hash: a4079...f70

Du er ikk saklig og sammenhengende nok.

Restskatt får du jo hvis du betaler for lite skatt.

Etterbetalinger fra NAV er FERDIG skattet.

AnonymBruker
Skrevet

Etterbetaling av uføretryd. Det er lurt å få det fordelt over de årene en skulle ha det. Tar du det på det ene året kan ligningen ende opp med at inntekten blir for høy slik at det slår uheldig ut med tanke på feks Bostøtte.

Du er ikk saklig og sammenhengende nok.

Restskatt får du jo hvis du betaler for lite skatt.

Etterbetalinger fra NAV er FERDIG skattet.Anonymous poster hash: 54c5a...dd6

Anonymous poster hash: b7653...247

AnonymBruker
Skrevet

Etterbetaling av uføretryd. Det er lurt å få det fordelt over de årene en skulle ha det. Tar du det på det ene året kan ligningen ende opp med at inntekten blir for høy slik at det slår uheldig ut med tanke på feks Bostøtte.

Men de er skattet.

Man får ikke beskjed i etterkant om å betale skatt av de!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg var igjennom det for et par år siden. Hadde så lav sats at jeg fikk supplerende sosialhjelp. De satt opp hva jeg skulle få igjen. Trakk ifra det jeg hadde fått i sosial hjelp. Deretter satt de resterende etterbetaling på toppen av årets trygd og trakk skatt av totalen. Sendte inn til skattekontoret og fikk skatten fordelt over årene det gjaldt. I mitt tilfelle fikk jeg 80 000 kr tilbakebetalt for feil trukket skatt. Så lenge jeg brukte all etterbetalingen som egenkapital til egen bolig så mistet jeg ikke retten til bostøtte.

Skrevet

Men de er skattet.

Man får ikke beskjed i etterkant om å betale skatt av de!

Det blir trukket forskuddsskatt ved utbetaling, men hvis et større beløp blir lagt til årets inntekt kan det kanskje være uheldig i forhold til grenser for hvor mye man kan tjene, eller andre beløpsgrenser. Hvis etterbetalingen gjelder flere år og skatteetaten mener man bør fordele pengene på de årene de opprinnelig skulle vært utbetalt så er det sikkert lurt å gjøre det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...