Gå til innhold

Te i løs vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt min første te i løs vekt. Hva oppbevarer dere dette i?

Jeg ser for meg noen metall bokser, men det er jo også veldig aromatisk, og jeg ønsker ikke at kjøkkenet mitt skal lukte te til enhver tid, så har dere teen i små plastikkposer oppi metallboksene? Eller?

Hilsen newbe :)

Anonymous poster hash: 1b75d...9ff
Gjest Seajewel
Skrevet

Rett oppi glasskrukker med tette lokk.

AnonymBruker
Skrevet

Rett oppi glasskrukker med tette lokk.

Takk for svar :) Skal ikke te oppbevares mørkt? Ha du fargede glasskrukker? Hvor finner man glasskrukker med tette lokk?

TS

Skrevet

Jeg oppbevarer teen i de posene jeg kjøper dem i. Siden jeg alltid har bodd i et kjøkken der te oppbevares slik legger jeg ikke merke til noe lukt.

Hvis du bruker en del tid på å drikke opp et hekto te bør du kanskje ha teen over i en aromatett beholder så den ikke mister aromaen for fort.

AnonymBruker
Skrevet

Oppbevarer i posen den kom i. Det lukter ikke. Det blir jo ikke noe annerledes enn vanlige teposer. Det er jo også bare te som er pakket inn i papir.

Anonymous poster hash: a585f...bff
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt min første te i løs vekt. Hva oppbevarer dere dette i?

Jeg ser for meg noen metall bokser, men det er jo også veldig aromatisk, og jeg ønsker ikke at kjøkkenet mitt skal lukte te til enhver tid, så har dere teen i små plastikkposer oppi metallboksene? Eller?

Hilsen newbe :)

Lufttett boks/glass. Nei, bruker ikke plast, men så elsker jeg duften av skikkelig te, da. Hvilken te var det du kjøpte, TS?

Anonymous poster hash: a0dbd...6a9

Skrevet

Jeg oppbevarer de i posen jeg fikk teen i når jeg kjøpte den.

Ser ikke noe grunn til å helle det over i masse andre ting.

Så står det i et skap hvor jeg også oppbevarer krydder og slikt

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg stinker hele kjøkkenet! Jeg måtte lufte ut da jeg våknet i morges, jeg har nå nettopp kjøpt aromatett norgesglass hos Ikea, og jeg må lufte ut igjen.

Jeg kjøpte i går "Bjørnebær-te; Kraftig Kina/Ceyon blanding. Aromatisert med fullmodne bjørnebær" hos Kaffehuset AS.

Jeg skal selge boligen, og skal ha visninger fremover, så jeg tror ikke jeg tør åpne norgesglasset mitt før jeg har kommet inn i ny bolig!

TS

Skrevet

Hos meg stinker hele kjøkkenet! Jeg måtte lufte ut da jeg våknet i morges, jeg har nå nettopp kjøpt aromatett norgesglass hos Ikea, og jeg må lufte ut igjen.

Jeg kjøpte i går "Bjørnebær-te; Kraftig Kina/Ceyon blanding. Aromatisert med fullmodne bjørnebær" hos Kaffehuset AS.

Jeg skal selge boligen, og skal ha visninger fremover, så jeg tror ikke jeg tør åpne norgesglasset mitt før jeg har kommet inn i ny bolig!

TS

Lukter ikke te godt?

Skrevet

Syns all te lukter godt jeg.

Og som den te-elsker jeg er så har jeg som regel ørten forskjellige poser med løste i skapet eller på benken, og her stinker det ikke te.

Hadde det luktet så hadde jeg fått høre det fra samboeren min for han hater masse lukter

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes teen jeg kjøpte lukter MYE, og det var ikke noe spesielt god lukt på kjøkkenet før jeg fikk luftet ut. Det lukter svakt enda på kjøkken enda jeg har luftet godt i dag. Nå er jeg ikke glad i lukt i hus, kjøper f.eks aldri duftlys, så kanskje jeg er ekstra sensitiv på lukt. Ikke vet jeg. Men ja, jeg kan ikke åpne norgesglasset for jeg er i ny bolig, det er viktig at det ikke lukter noe i huset når folk kommer på visning, og dette luktet MYE!

Synes bare at dette var veldig dumt, det var jo meninga at dette skulle være en kjekk opplevelse med ny te :)

Gjest Seajewel
Skrevet

Takk for svar :) Skal ikke te oppbevares mørkt? Ha du fargede glasskrukker? Hvor finner man glasskrukker med tette lokk? TS Anonymous poster hash: 1b75d...9ff

Jeg har de i gjennomsiktige glasskrukker, kjøpt på skeidar en gang. :) lukter ikke noe, nei. Og teen min har holdt seg veldig godt i de, får ikke sollys på de, og de er dekorative på benken.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...