AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #1 Skrevet 20. mars 2015 Hei! Jeg har trent styrke i rundt en måned nå, 2-3 ganger i uka. Dette var helt nytt for meg, og hadde aldri trent noe spesielt før. Ser litt resultater i muskeløkning, men ikke noe sånn "wow". Forrige uke fikk jeg et program som var mye mer seriøst og gjennomført av en personlig trener, dette skal jeg begynne på neste uke. Til nå så har jeg ligget på 1800 kcal daglig. Har ikke gått ned mer enn 0,7 kg på denne måneden. Er det fordi jeg har fått mer muskler? Eller er det for mye kalorier? Har ikke turt å ligge på så mye mindre kalorier, da jeg vet at man helst bør ligge i overskudd når man trener styrke. Jeg er 22 år, veier rundt 64 kg og er 167-68 cm høy. Målet mitt er å få mindre fettprosent, og mer muskler. Altså bli strammere. Jeg har et bra kosthold, spiser ca. 100-130 gram proteiner hver dag, mye grønnsaker og holder sjokolade/usunn mat til en dag i uka. Passer på å ikke kommer over 2200 kcal på den usunne dagen min! Så det jeg lurte på, er nå som jeg skal begynne på et mye hardere program, hvor mange kalorier bør jeg ligge på? Siden man bør ligge i overskudd for å bygge muskler, men i underskudd for å miste fett? Er det greit med 1800 eller kan jeg ligge høyere og fortsatt miste fett? Det er et helkroppsprogram som jeg skal utføre 3 ganger i uka. Ellers går jeg kanskje et par turer i uka, men ellers lite hverdagsaktivitet da jeg er mye stillesittende både på skole og jobb. Håper noen som har litt peiling eller erfaring med dette kan svare meg! Anonymous poster hash: 147e3...40e
Gjest Skrevet 20. mars 2015 #2 Skrevet 20. mars 2015 Etter kun en måned vil jeg tvile på at du har lagt på deg mye i muskelvekt. Men det er vanlig at kroppen holder på en del vann når man begynner å trene, så det er gjerne derfor du ikke har gått mye ned i vekt. Det er vanskelig å si. Resten er vanskelig å svare på. Å gå ned i fettprosent samtidig som man vil bygge muskler er vanskelig, det er en hårfin balanse. Ingen kan gi deg et konkret tall som fungerer, så du må nesten prøve deg litt frem. Hva du spiser er også veldig viktig. Kan godt hende noen andre her har mer konkrete anbefalinger til hva du bør ligge på i kcal for å klare den balansen. Men om du går ned i vekt samtidig som du trener styrke kan det godt hende du fremstår som strammere selv om du ikke bygger muskler. Personlig har jeg egentlig samme mål som deg, men jeg velger å fokusere på redusert fettprosent/kcalunderskudd, og når det er oppnådd vil jeg heller fokusere på å bygge muskler hvis jeg syns jeg trenger det.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Hei! Jeg har trent styrke i rundt en måned nå, 2-3 ganger i uka. Dette var helt nytt for meg, og hadde aldri trent noe spesielt før. Ser litt resultater i muskeløkning, men ikke noe sånn "wow". Forrige uke fikk jeg et program som var mye mer seriøst og gjennomført av en personlig trener, dette skal jeg begynne på neste uke. Til nå så har jeg ligget på 1800 kcal daglig. Har ikke gått ned mer enn 0,7 kg på denne måneden. Er det fordi jeg har fått mer muskler? Eller er det for mye kalorier? Har ikke turt å ligge på så mye mindre kalorier, da jeg vet at man helst bør ligge i overskudd når man trener styrke. Jeg er 22 år, veier rundt 64 kg og er 167-68 cm høy. Målet mitt er å få mindre fettprosent, og mer muskler. Altså bli strammere. Jeg har et bra kosthold, spiser ca. 100-130 gram proteiner hver dag, mye grønnsaker og holder sjokolade/usunn mat til en dag i uka. Passer på å ikke kommer over 2200 kcal på den usunne dagen min! Så det jeg lurte på, er nå som jeg skal begynne på et mye hardere program, hvor mange kalorier bør jeg ligge på? Siden man bør ligge i overskudd for å bygge muskler, men i underskudd for å miste fett? Er det greit med 1800 eller kan jeg ligge høyere og fortsatt miste fett? Det er et helkroppsprogram som jeg skal utføre 3 ganger i uka. Ellers går jeg kanskje et par turer i uka, men ellers lite hverdagsaktivitet da jeg er mye stillesittende både på skole og jobb. Håper noen som har litt peiling eller erfaring med dette kan svare meg! Anonymous poster hash: 147e3...40e Du har samme høyde og vekt som meg, visst du får lavere fett prosent vil det ikke se bra ut. Greit du får frem de tynne senete musklene dine (ikke stygt ment men din høyde og vekt er lik min ;-) jobber med det samme som deg, øk fra 2000 til 5_6000 tusen kcal pr dag. Jobb med oksygen opptak 2-3 dager og styrke 3-4 dager. Å hold deg ALTID utfor komfort sonen. Etter noen måneder kommer resultater. Visst du dør etter og se noe som helst tegn på 6-8 pack og blodårer, spis en stor bolle med havregryn uten melk. Skal være tørt. Men antar du ikke trenger det, siden du allerede er tynn nok.Anonymous poster hash: c838b...68a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå