Gå til innhold

Facebook er nå kun for butikkene!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller bloggerne, det er det jeg oppfatter det som. Husker da jeg meldte meg inn i 2007, da var det mennesker der, bare vanlige "venner". I 2015 er det nesten utelukkende oppdateringer fra butikker. "Vinn ditt", "vinn datt", "meld deg på", "supertilbud" osv, det er nesten bare butikkene som oppdaterer!

Flere som opplever det?

Anonymous poster hash: 57e51...45d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplever ikke det. Men nå liker jegikke og er ikke venn med butikker på fb heller.

Anonymous poster hash: dbcb5...3f6

• Liker 3
Skrevet

Det er noe av det, men ikke så mye at jeg føler det ikke er for folk. Jeg har masse utbytte av Facebook, holder kontakt med venner, bygger nettverk, styreaktivitet osv.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke problemer med det. Men så bruker jeg litt alternativ programvare i netleseren også da ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Argh ja.

Anonymous poster hash: b02d9...c86

AnonymBruker
Skrevet

Facebook som alle andre ting har forandret seg. Da jeg ga etter i 2007 var de aller fleste yngre enn meg. Nå er det stort sett de eldre som er synlig aktive synes jeg. I tillegg er det en del kommersielt, noe man må regne med. Ikke så vanskelig å unngå egentlig, bare å velge å ikke se sånt på tidslinjen.

Jeg er ikke så veldig aktiv uansett og man ser meg sjelden på facebook utenom lukkede grupper jeg er med i og i private meldinger. Scroller gjennom en gang eller to daglig for å holde meg oppdatert siden jeg bor langt fra gamle venner. Men synes ikke at det er spesielt plagsomt med litt butikk og firma-posting er her og der. Velger bare å fjerne de som spammer mest.

Ser fortsatt nytten i facebook for å holde kontakt med folk jeg sjelden ser og som ikke er så nære at jeg har kontakt på telefon/mail/skype, samt til eventer og spesielle, lokale klubber jeg er med i.

Anonymous poster hash: 55aa5...969
  • Liker 1
Skrevet

Merker lite til dette med Adblock.

Stort savn å ikke ha dette på mobilen, Youtubereklamene irriterer fettet av meg på mobilen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker alle vennene mine liker ditt og datt av konkurranser og butikker ++. Det er veldig irriterende... Og jeg liker ingenting av dette selv, men er reklame på reklame i det uendelige...

Anonymous poster hash: 40b95...bd5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker lite til dette med Adblock.

Stort savn å ikke ha dette på mobilen, Youtubereklamene irriterer fettet av meg på mobilen.

Adblock fungerer ikke på TV2. Hva gjør du på TV2 da?

Når det gjelder Android: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753

Anonymous poster hash: c154f...3ff

Skrevet

Adblock fungerer ikke på TV2. Hva gjør du på TV2 da?

Når det gjelder Android: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753

Adblock fungerer helt fint på tv2.no for meg. Er det Sumo du tenker på? Har ikke noen aktiv konto der for øyeblikket, så får ikke testet (prøve å lete etter noen gratisklipp for å teste, men må visst logge inn uansett)

Takk for tips om AdAway, men jeg har desverre en litt for gammel androidversjon på min. :(

AnonymBruker
Skrevet

Adblock fungerer helt fint på tv2.no for meg. Er det Sumo du tenker på? Har ikke noen aktiv konto der for øyeblikket, så får ikke testet (prøve å lete etter noen gratisklipp for å teste, men må visst logge inn uansett)

Takk for tips om AdAway, men jeg har desverre en litt for gammel androidversjon på min. :(

Hvis jeg går på en video på TV2 så nekter den å spille når jeg har adblock på.

http://www.tv2.no/v/895222/

Skrevet

Hvis jeg går på en video på TV2 så nekter den å spille når jeg har adblock på.

http://www.tv2.no/v/895222/

Funker helt fint her. Bruker Adblock Plus med EasyList som abonnement.

Skrevet

Jeg tror også det har mye med en forandring i hvordan de fleste bruker Facebook. For min del har det blitt mer en slags måte å holde informasjon samlet på. Jeg ser heller nesten aldri statusoppdateringer fra venner - det er nyheter og reklame i stor grad. Jeg stusset litt på dette selv for noen uker siden, og var kjapt innom profilene til flere av mine nærmeste venner. Svaret var i grunn at de færreste skrev noe mer enn én, kanskje to oppdateringer i måneden. Sammenlignet med TV2, Dagbladet, VG og andre "pages" jeg følger på Facebook, som gjerne skriver flere titalls oppdateringer per dag. Ikke rart feeden min er stappfull av sånt da.

AnonymBruker
Skrevet

Det irriterer meg også. Feeden min er i all hovedsak all slags butikker, tvkanaler o.l som reklamerer. Pluss diverse ting venner har trykket liker på eller. Videoer og bilder og sånt.

Liker ikke utviklingen. Føler Facebook blir mindre og mindre personlig. Jeg får få statusoppdateringer fra venner opp ift all den dritten jeg må scrolle meg gjennom. Facebook siler informasjon og viser tilfeldigvis de tingene noen aktører bak betaler godt for. Ofte tror jeg at folk har slettet meg, fordi jeg ikke har "sett noe" på lenge, men så er det bare at Facebook har valgt bort å vise statusene fra dem.

Det er også veldig få kommentarer og likes på ting jeg legger ut. Før var det mange som så tingene og likte det, men nå kommer det opp hos kun de 3-4 nærmeste.

Ikke gøy:(

Anonymous poster hash: 79172...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...