Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp i et hjem med omsorgssvikt og har så og si oppdratt meg selv fra jeg var ganske liten. Det er ingen som har fortalt eller vist meg hvordan de daglige hygienerutinene bør gjennomføres og jeg legger merke til at jeg fortsatt , i en alder av 25 år , legger merke til at det er mye jeg ikke vet.

Jeg ble jo ikke født bak en låvedør heller så jeg var den på skolen som gikk rundt og luktet vondt og gikk i skitne klær.

Personlig så dusjer jeg annenhver dag og vasker meg ellers på morgenen, tar på rene klær og fjerner sminke før jeg legger meg.Pusser tenna morgen og kveld, bruker tanntråd hver dag og to ganger i uka vasker jeg håret. Det er det.

Men så plukker jeg opp ting her og der. I magasiner, på nett, blant venner og bekjente. Det rapporteres om:

-Dusjing Morgen og kveld
-Intimsåpe ( jeg bruker bare vann)
-Egen såpe for å vaske fjeset

-skrubber/hempvott eller lignende

-Hårvask minst annenhver dag

-Hårkur en gang i uka
-Smøre hele kroppen med fuktighetskrem etter hver dusj ( blir det ikke klissete?)
-Varmebehandlingsspray i håret hver gang før føning

-Deo

-Rense ansiktet hver morgen og kveld

-leppeskrubb en gang i uka

-ansiktsmaske en gang i uka
-Dagkrem
-Nattkrem
- sminkefjerner

-toner for å fjerne sminkefjerner

-solkrem før sminke

-øyekrem

-serum ( hvorfor?)

-ansiktspeeling to ganger i uka

-Eventuelle kremer for kviser/mindre porer og whatnot

-Tanntråd
-Tannpuss morgen og kveld
-munnskyllevann

-Neglfiling/fotfiling

Så kommer jo sminke i tillegg, pluss ting som hårfjerning og småting som tannbleking osv som jeg ikke har tatt med i lista. Det er sikkert mange ting jeg har glemt og. For ikke å snakke om sminkekoster som må vaskes ( men det er et helt annet kapittel)

Noen av disse tingene gjør jo jeg og, men jeg ville bare liste det opp så man kan se mangfoldet av ting som gjøres på badet. Altså, jeg vasker jo ikke ansiktet mitt før jeg drar på jobb en gang. Bare grer håret og pusser tenna. En sjelden gang kan jeg finne på å smøre noe i fjeset eller på kroppen men da er det isåfall den samme kremen overalt.

Er det meg det er noe galt med? er det virkelig helt vanlig å ha en så lang rutine på badet nesten hver dag?

Anonymous poster hash: fc7b1...21f

Anonymous poster hash: 4732f...445
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har vokst opp i et hjem med omsorgssvikt og har så og si oppdratt meg selv fra jeg var ganske liten. Det er ingen som har fortalt eller vist meg hvordan de daglige hygienerutinene bør gjennomføres og jeg legger merke til at jeg fortsatt , i en alder av 25 år , legger merke til at det er mye jeg ikke vet.

Jeg ble jo ikke født bak en låvedør heller så jeg var den på skolen som gikk rundt og luktet vondt og gikk i skitne klær.

Personlig så dusjer jeg annenhver dag og vasker meg ellers på morgenen, tar på rene klær og fjerner sminke før jeg legger meg.Pusser tenna morgen og kveld, bruker tanntråd hver dag og to ganger i uka vasker jeg håret. Det er det.

Men så plukker jeg opp ting her og der. I magasiner, på nett, blant venner og bekjente. Det rapporteres om:

-Dusjing Morgen og kveld Dusjer vanligvis annenhver dag og prøver å legge det opp etter trening og begivenheter.

-Intimsåpe ( jeg bruker bare vann) Som regel bruker jeg kun vann, men noen ganger bruker jeg intimsåpe. Underlivet har faktisk ikke godt av å bli vasket med intimsåpe daglig.

-Egen såpe for å vaske fjeset Det har jeg aldri brukt, men jeg har aldri hatt problemer med huden.

-skrubber/hempvott eller lignende Jeg bruker det hver gang jeg dusjer, men er ikke ofte jeg står og faktisk skrubber.

-Hårvask minst annenhver dag Dette er veldig individuelt. Mitt hår kan gå over en uke uten å bli fett. Vasker det i snitt hver 4 dag.

-Hårkur en gang i uka Jeg bruker hårkur hver gang jeg vasker håret, men det er fordi mitt hår har godt av det. Ikke alle trenger det like ofte.

-Smøre hele kroppen med fuktighetskrem etter hver dusj ( blir det ikke klissete?) Smører leggene og armene om vinteren fordi jeg får tørr hud da. Noen ganger om sommeren fordi brunfargen kommer bedre frem da. Hender jeg glemmer det / ikke gidder både sommer og vinter.

-Varmebehandlingsspray i håret hver gang før føning Jeg føner ikke håret, men det sies at det er bra å bruke varmebeskyttene.

-Deo Bruker deo hver dag jeg skal ut i offentligheten. Skal jeg bare være hjemme eller en kjapp tur på butikken er det ikke alltid jeg gidder.

-Rense ansiktet hver morgen og kveld Bruker som nevnt kun vann til å vaske med, men hender jeg tar ansiktsmaske. Ikke så mye på grunn av at jeg må, men heller for velværens skyld.

-leppeskrubb en gang i uka Det har jeg aldri gjort

-ansiktsmaske en gang i uka Som nevnt, noen ganger for velværens skyld.

-Dagkrem Det bruker jeg hver dag, men jeg har ganske tørr hud i ansiktet.

-Nattkrem Aldri

- sminkefjerner Her slurver jeg ofte og vasker stort sett vekk med vann. (Men så bruker jeg stort sett bare øyeskygge og mascara til hverdags)

-toner for å fjerne sminkefjerner Igjen, kun vann.

-solkrem før sminke Jeg er elendig på å bruke solkrem. Da jeg var i midtøsten i fjor glemte jeg det helt, men så har jeg en hudtype som ikke blir brent veldig lett. Det er likevel fare for hudkreft så jeg burde skjerpe meg. BRUK SOLKREM!

-øyekrem Nei, hva skulle det være godt for?

-serum ( hvorfor?) Dette måtte jeg google faktisk. Aldri brukt, og kan ikke se for meg at jeg kommer til å bruke det i nærmeste fremtid heller. For meg virker det mer som noe man har skapt for å tjene penger. Noen har sikkert nytte av det, men jeg personlig ser ikke behovet for min egen del.

-ansiktspeeling to ganger i uka Jeg vasker ansiktet morgen og kveld med en vaskeklut og det holder i massevis for meg. Hvis jeg har spakveld peeler noen ganger ansiktet.

-Eventuelle kremer for kviser/mindre porer og whatnot Jeg har aldri hatt kviser i ansiktet så jeg har ikke brukt det, men dette er høyst individuelt.

-Tanntråd Etter at jeg ble opptatt av å ha hvite tenner har jeg blitt flinkere å bruke tanntråd. Anbefalingen er å bruke det daglig. Jeg er oppe i annenhver dag. BRUK TANNTRÅD! Det er bra for tennene dine, og tar 2 minutter.

-Tannpuss morgen og kveld Selvfølgelig. Har ALDRI hatt hull i tennene, og min intensjon er at det skal vedvare så lenge som mulig. Noen har imidlertid svakere tenner enn andre så selv om de pusser ofte får de hull i tennene. Lite tips: Ikke skyll munnen med vann etter kveldstannpussen. Da får virkestoffene i tannkremen jobbet mye mer.

-munnskyllevann Noen ganger for å skylle ut f.eks knekkebrødsmuler eller lignende, eventuelt hvis jeg har dårlig tid og skal treffe noen.

-Neglfiling/fotfiling Jeg biter negler, så her er nok ikke jeg helt representativ.

Så kommer jo sminke i tillegg, pluss ting som hårfjerning og småting som tannbleking osv som jeg ikke har tatt med i lista. Det er sikkert mange ting jeg har glemt og. For ikke å snakke om sminkekoster som må vaskes ( men det er et helt annet kapittel)

Noen av disse tingene gjør jo jeg og, men jeg ville bare liste det opp så man kan se mangfoldet av ting som gjøres på badet. Altså, jeg vasker jo ikke ansiktet mitt før jeg drar på jobb en gang. Bare grer håret og pusser tenna. En sjelden gang kan jeg finne på å smøre noe i fjeset eller på kroppen men da er det isåfall den samme kremen overalt.

Er det meg det er noe galt med? er det virkelig helt vanlig å ha en så lang rutine på badet nesten hver dag?

Jeg valgte å svare på listen i hovedinnlegget og tar resten her. Jeg bruker 5 minutter på å sminke meg, og er jeg trøtt om morningen og ikke skal noe spesielt velger jeg å sove istedenfor. Jeg barberer legger og armhuler 1-2 ganger i uken, og bleker tennene med jevne mellomrom.

Nei, det er ikke deg det er noe galt med. Dusj minst annenhverdag, ha på deg rene klær og unngå fett hår så kan du egentlig gi blanke i alt annet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk deo :)

Anonymous poster hash: adb9a...ffe
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Å bare bruke vann når du skal vaske deg nedentil er ekkelt.

Anonymous poster hash: 4200b...ec8
  • Liker 2
Skrevet

Nei da det er ikke deg det er noe galt med :)

Tror de fleste har litt forskjellige rutiner, noen gjør nesten ingenting og noen gjør nesten alt. Under kategorien "personlig hygiene" har jeg også i løpet av min karriere som kg kvinne i alle fall funnet ut at det ligger mye innunder som jeg ikke gjør, og jeg gjør mye andre ikke gjør. Det viktigste er vel at en dusjer har reine klær, ikke går rundt med drageånde, fjerner sminke, ser ok ut på håret og ellers ikke ser ut eller lukter som Gollum..

Selv så dusjer jeg annenhver dag, men vasker håret hver dag (jeg har kort hår, som vil si at en våkner med pulesveis hver eneste dag, en må skylle/vaske det for at jeg i det hele tatt skal se ut som et menneske).

I dusjen vasker jeg meg med hempvott, jeg tar ofte (si annen hver gang jeg dusjer da) en runde med body skrub og barberer beina og under armene (hver gang jeg dusjer) det tar sånn ca 2 min å barbere beina så det er ikke noe jeg ser på som et tidsfordriv som opptar meg så mye, men det gir meg mye i form av vevlæren.

Har hårkur men tar det ikke en gang i uken engang, kanskje en eller to ganger i måneden.

Og bruker intimsåpe sånn i dann og vann, og bare vann ellers

Etter dusj smører jeg meg med olje på beina, (får tørre bein om vinteren og av barbering) men tar sjeldent hele kroppen. Tar på deo. Enten lufttørker håret (igjen siden jeg har kort hår tar det kanskje 10 min) ellers føner jeg håret lett uten noe produkter i.

Tar voks eller gel i håret om morgningen, sminking om morgningen tar kanskje 10 min, (gjøres mens jeg drikker kaffe i sofaen og ser på nyhetene)

Jeg bruker ingen nattkrem, rynkekrem,øyenkrem, dagkrem eller andre kremer i ansiktet, (unntaket er når jeg har tatt ansiktsskrub)

Tar ansiktsskrub kanskje hver 14 dag.

Ellers napper jeg brynene en gang i uken og farger de annen hver uke.

Fjerner sminken om kvelden med bare vanlige sminke fjerner servietter, påfører som oftest ny om morgningen. Jeg tar fotbad ca hver 14 dag eller hver 3 uke etterfulgt av filing og fotkrem, og jeg er veldig glad i neglelakk både på tærne og hendene. (dette gjøres 100% av velværefølelse)

Pusser tennene hver morgen og kveld, prøver å bruke tanntråd 1 gang om dagen men innrømmer på kg foran alle og enhver at jeg burde vært flinkere med tanntråd og bruker munnskyld 1 gang om dagen.

(mange av disse aktivitetene utfører jeg dog ikke alle på badet f.eks så sitter jeg i stuen og tar fotbad, farger bryn, tar på neglelakk ofte blir det litt multitasking også, (skyller jeg munnen om mårningen gjør jeg det mens jeg tar på sko og kåpe

De resterende tingene du nevner som leppeskrubb, serum, egen såpe for ansiktet har jeg aldri brukt.

Når alt dette er sagt og skrevet om meg og mine rutiner så er det mange som ikke barberer leggene og det er mange som ikke farger brynene, det er mange som ikke er så opptatt av neglelakk og det er mange som ikke bryr seg med ansiktsskrub og annet, og det er helt vanlig det også.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Alltid noen fanatikere som skal mene at noe er ekkelt basert kun på sine egne erfaringer her på kg.

Høviks (som er gynekolog) beste tips til rengjøring av underlivet er derfor kun å bruke varmt vann, og eventuelt litt såpe utvendig. http://www.kk.no/livsstil/du-kan-bare-droppe-intimvaskproduktene-19365

"Intimsåpene er ikke så milde som du tror

Produktene forverrer underlivsplagene.

Selv pH-nøytrale underlivssåper og intimservietter kan føre til ubalanse i den naturlige bakteriefloraen i underlivet. Særlig om de brukes hver dag.

Sexologen mener at kvinner gjør flere feil i dusjen og er for renslige.

- Det er fint å være påpasselig med intimvasken, men de fleste vasker seg altfor mye og med feil såpe.

Du skal helle ikke dusje deg inn i skrittet, mener hun."

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article821239.ece

At du mener det er ekkelt betyr ikke at det er det eller at eksperter på området mener det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 15
Skrevet

Det er ikke vanlig nei. Forskjellige folk har forskjellige rutiner etter behov. Noen bruker egen såpe til ansiktet hvis de har uren hud, eller fet hud feks. Intimsåpe er strengt tatt ikke nødvendig, dette kjenner de fleste på selv.

Det er nok normen å vaske håret ca annenhver dag, men dette merker du om ditt hår trenger eller ikke. Som regel trenger man ikke å vakse det så ofte. Og ansiktsmaske, leppeskrubb osv er bare ekstra forfengeligheter. Ansiktsmaske har jeg bare brukt mot uren hud, av og til når jeg føler jeg har uren hud.

Skrevet

Høres helt fint ut, dine rutiner ;) På morgenen bruker jeg selv så lite tid jeg kan. Pusser tenner, vasker ansiktet og smører inn med en dagkrem, bruker litt bare minerals pudder og litt maskara. Dusjer håret annenhver dag,barberer armhuler og bikinilinjen 1-2 ganger i uken. Så lenge du føler deg ren og pen så er det nok ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo litt på livssituasjon også. Når jeg har kjæreste kan jeg fint dusje morgen og kveld, dusjer da "ordentlig" på kvelden med hårvask og høvel og hele pakka (har hår som blir utrolig fort fett inntil hodebunnen, langt og tungt), og en kjapp dusj på morgenen for å våkne, samt å vaske seg etter nattens aktiviteter :fnise: Når jeg er singel holder det som regel med en dusj om kvelden og en kjapp vask om morgenen. Er litt mer stress når jeg må dusje om morgenen, har så tørr hud at jeg MÅ ha fuktighetskrem etter hver dusj...

Ellers bruker jeg deo og rene klær hver dag, og selvsagt alltid fuktighetskrem under sminken (pga tørr hud). Bruker også solkrem under sminken om sommeren, pga at huden min (veldig lys) bare blir solbrent, og ikke brun. Har nå bytta ut solkremen i ansiktet med en foundation som inneholder solfaktor (latskapen lenge leve!) Har også egen ansiktssåpe, pga vanskelig hudtype og skrubber kanskje ett par ganger i måneden. Neglefiling kan jeg fort finne på mens jeg ser på TV osv, (er så enkelt når den ligger på stuebordet) men bruker generelt lite tid på neglepleie, neglene mine knekker så fort uansett så filer mest for å bli kvitt ujenve kanter ..

Intimsåpe bruker jeg ett par-tre ganger i uka, mest for å føle meg renere selv :fnise: Sminkefjerner kommer an på sminken, noen typer forsvinner med vann og såpe, andre må man ha sminkefjerner for å få fjernet.

Pusser tennene 2 ganger om dagen men bruker ikke tanntråd (Må skjerpe meg!).

Ansiktsmasker og hårkurer osv kommer an på hva du trenger, vi har forskjellig hud og hår. Når håret mitt er slitt kurer jeg det oftere, mens når det er i toppform, kan det gå lenge mellom hver kur. Ansiktsmasker og lignende har jeg omtrent aldri brukt.... Varmebeskyttende ting osv til håret har jeg aldri brukt, hverken føner eller bruker rettetang/krølltang/div.

Men for å oppsummere: du spurte etter rutiner, her er mine (nå som jeg er singel):

Morgen: Kjapp vask, tannpuss, deo og rene klær, sminker meg og fixer håret.

Kveld: Dusj med hårvask og høvel, (og egen ansiktssåpe) av og til intimsåpe, fuktighetskrem og deo, samt tannpuss.

Innimellom: Skrubb, hårkur, div annet :P

Anonymous poster hash: 25c06...e7c
AnonymBruker
Skrevet

Ser du fikk svar av Skreppamedleppa, signerer det hun skriver.

Da jeg vasket meg med intimsåpe omtrent daglig slet jeg med vond lukt fra underlivet, sopp OG bakteriell vaginose.

Gikk over til olje og vann, for så bare vann (olje på reise).

Rent, ingen lukt og absolutt mye mindre ekkelt :Nikke:

Et helt annet (under-)liv!

Anonymous poster hash: fbd73...b2c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

-Dusjing Morgen og kveld Så ofte er faktisk ikke så sunt, spesielt om det er såpe

-Intimsåpe ( jeg bruker bare vann) tommel opp

-Egen såpe for å vaske fjeset jeg bruker det, men ikke et must

-skrubber/hempvott eller lignende ja, det er helt sikkert velvære og gnukke på huden, men dette kan helt fint droppes. Huden ordner opp i det meste selv

-Hårvask minst annenhver dag dessverre må jeg det, selv om det strengt talt ikke er bra. Fett hår

-Hårkur en gang i uka ser ikke poenget om håret er ok (dessuten, helt skadet hår kan ikke repareres så lett)

-Smøre hele kroppen med fuktighetskrem etter hver dusj ( blir det ikke klissete?) klissete og unødvendig

-Varmebehandlingsspray i håret hver gang før føning Ingen poeng i det, varmen er der fortsatt

-Deo Det er folk som ikke må bruke deo og likevel ikke lukter svette på slutten av dagen, jeg bruker deo for å hindre lukt, ikke for å hindre svette (som Stop24 osv)

-Rense ansiktet hver morgen og kveld Gjør dette selv kun til kvelds pga sminke. Morgenen skyller jeg ansikt i vann. Prøvd å rense ansikt morgenen, resulterte i økt behov for fuktighetskrem og over tid oljete hud

-leppeskrubb en gang i uka aldri prøvd og ser ikke behovet

-ansiktsmaske en gang i uka ikke et must, jeg kan bruke masker men jeg kan også gå måneder uten for å la huden få fred (bruker masker mest for velvære)

-Dagkrem bruker på vinteren

-Nattkrem vinter

- sminkefjerner den er mildere enn såpe som oftest, har eget produkt til dette. Men ikke et must

-toner for å fjerne sminkefjerner nei

-solkrem før sminke solkrem skal ikke under sminke, da forsvinner det meste av effekten

-øyekrem en av kremproduktene på markedet som er totalt bortkastet mener jeg

-serum ( hvorfor?) hvis du har en ok hud, ikke lag deg bry med å begynne med masse produkter. Huden har det faktisk best uten (utenom solkrem, alltid lurt)

-ansiktspeeling to ganger i uka Som over

-Eventuelle kremer for kviser/mindre porer og whatnot helt unødvendig om du ikke føler for å kaste deg uti det

-Tanntråd tannbørsten fjerner ikke belegget som legger seg helt inntil tannen, som tærer på emaljen. Dette belegget kan sitte mellom tann og tannkjøtt. Anbefaler tanntråd! :)

-Tannpuss morgen og kveld Er sløv på morgenen til tider, men en tannpleier fortalte meg at morgenpussen er undervurdert. Tannpussen til kvelden er selvsagt viktig :)

-munnskyllevann /flurotabletter. Jeg spiser mye dårlig mat, spesielt sukker, samt har ikke så sterke tenner. Da er dette naturlig for meg å prioritere. Etter jeg begynte med tanntråd hver kveld, og skyllevann, har jeg ikke hatt hull.

-Neglfiling/fotfiling Delt mening om hvorvidt dette er nyttig. Har du normale føtter og negler, dropp dette styret med god samvittighet :)

Det er ikke direkte vanlig å bruke så mye tid på alt, som man skulle tro ut i fra bloggere, magasiner og annet. Noen gjør det, helt klart. Andre igjen gjerne i perioder eller fokuserer på et område de bruker tid på (hudpleie, hår, sminke, negler, kropp eller føtter).

Ingenting galt med deg, du høres ut som du har et sunt forhold til kropp og hygiene. Tror det er usunt å ha et så voldsomt regime fra topp til tå, hver dag.

Anonymous poster hash: fbd73...b2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ENDELIG EN SÅNN POST! Bra det er flere enn meg som reagerer!!!!!!!!

Dusjer annenhver dag med såpe og sjampo - ikke balsam.
Har tatt hårkur to ganger i mitt 32 år gamle liv.
Alle de andre tingene er helt far out i min verden. Men jeg pusser tenna daglig, neglelakk hvis jeg skal på fest. Thats it. Aldri følt meg noe ekkel av den grunn!
Ikke rart at flere og flere kvinner får kreft med så mye kjemikalier dere gnir, smører og sprayer på kroppen, og forferdelig trist at jentunger vokser opp til å tro at de må forgifte seg for å bli "pen"

Toxic-Cosmetics_edited-1.jpg

Anonymous poster hash: 89479...e3e
  • Liker 4
Skrevet

Kjære deg, Ikke heng deg opp i alt dette dillet, det blir så overveldende for deg!

Du ikke gjøre alt dette...

God hygiene er ikke synonymt med tannbleking, serum og hårkur ect..

Dusj, bruk deodorant, puss tenner, klipp neglene/hold dem rene, og ta på deg rene klær :-)

Gjør det som DU føler deg vel med. Ta et skritt av gangen, og føl på behovet. Føler du deg uren og blass i huden, kan du begynne med en ansiktsrens f.eks.

Du trenger ikke 10 ansiktsprodukter, eller 3 typer hampvotter i dusjen ;D

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er sundt og mere riktig. (De greiene der nede er mye selvrensene)

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg gjør svært lite på den listen der. Mer nå enn for noen år siden, riktignok, men fremdeles svært lite. Dusjer hver dag, samme såpe i mus og på kropp, vasker ikke håret (kjører balsammetoden), deo, tannpuss morgen og kveld og floss når jeg gidder. Sminkefjerner når jeg gidder og bodylotion ved behov.

Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke noe særlig av alle de produktene mange bruker. Men fikk lyst til å kommentere at jeg bruker deo hver dag. Pusser tenner hver morgen og kveld, samt før jeg skal ut av huset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er ikke hva du gjør eller ikke gjør, men at selv er fornøyd med og glad i kroppen din slik den er og at du er ok å være i nærheten av for folk flest.

Med det siste mener jeg at folk flest opplever at du fremstår som ok og ikke lukter f.eks. svette.

Anonymous poster hash: 4594a...2b9

AnonymBruker
Skrevet

-Dusjing Morgen og kveld - Holder meg til en gang om dagen.

-Intimsåpe ( jeg bruker bare vann) - Bruker kun vann og eplecidereddik (godt utblandet) på en ren klut.

-Egen såpe for å vaske fjeset - Bruker ikke vanlig dusjsåpe i ansiktet, men sant å si gidder jeg sjelden å bruke annet enn vann i ansiktet.

-skrubber/hempvott eller lignende - Gidder svært sjelden.

-Hårvask minst annenhver dag - Mellom 1-2 ganger pr uke, ellers blir håret tørt og flatt.

-Hårkur en gang i uka - En gang i året, kanskje.

-Smøre hele kroppen med fuktighetskrem etter hver dusj ( blir det ikke klissete?) - Bare om jeg føler huden er tørr.

-Varmebehandlingsspray i håret hver gang før føning - Føner ikke håret.

-Deo - Hver dag, om jeg er ute eller bare hjemme. Påføres hver gang jeg har dusjet.

-Rense ansiktet hver morgen og kveld

-leppeskrubb en gang i uka

-ansiktsmaske en gang i uka

-Dagkrem

-Nattkrem

- sminkefjerner

-toner for å fjerne sminkefjerner

-solkrem før sminke - Dagkrem med solfaktor, ja.

-øyekrem

-serum ( hvorfor?)

-ansiktspeeling to ganger i uka

-Eventuelle kremer for kviser/mindre porer og whatnot

-Tanntråd

-Tannpuss morgen og kveld -Ja.

-munnskyllevann - Ja, men bare fordi reguleringstannlegen min insisterte.

-Neglfiling/fotfiling

Anonymous poster hash: ae709...dc7

AnonymBruker
Skrevet

Gjør svært lite på den listen.

Tannpuss morgen og kveld. Tanntråd og fluorskyll om kvelden, bare vanlig munnskyllevann om morgenen (får lett tannstein, derfor munnskyllevannet).

Vasker ansiktet med vann om morgenen.

Dusjer etter trening hver dag. Vasker kroppen med vanlig såpe, bruker intimsåpe noen ganger i uken, ellers bare vann der nede.

Vasker håret tre ganger i uken.

Deodorant hver morgen og etter hver dusj.

Bruker ansiktsrens kanskje en gang i uken.

Fuktighetskrem ved behov, både når det gjelder kropp og ansikt.

Bruker sminkefjerner hver kveld.

Anonymous poster hash: c74ab...298
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble jo ikke født bak en låvedør heller så jeg var ikke den på skolen som gikk rundt og luktet vondt og gikk i skitne klær.

TS her.. så at jeg hadde glemt et ord i den setningen :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...