Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greiene med skatteklasse for tiden? Har det skjedd noen endringer de senere år?

I 2012 stod det "Skatteklasse 2".

I 2013 stod det bare "Skatteklasse" - sannsynligvis fordi jeg rapporterte som selvstendig næringsdrivende.

Nå, for 2014, står det plutselig "Skatteklasse 1" igjen.

Nå har man visst "glemt" at jeg er selvstendig næringsdrivende, for jeg har igjen fått skjema for "lønnstakere og pensjonister". Greit nok, jeg må vel opplyse om at jeg har fått feil skjema, men likevel: Nå har man lignet meg i skatteklasse 1, mens jeg i 2012 var i skatteklasse 2. Jeg er aleneforsørger, har vært det i mange år.

Hva med å bestemme seg? :forvirret:

Anonymous poster hash: 6da4b...625
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greiene med skatteklasse for tiden? Har det skjedd noen endringer de senere år?

I 2012 stod det "Skatteklasse 2".

I 2013 stod det bare "Skatteklasse" - sannsynligvis fordi jeg rapporterte som selvstendig næringsdrivende.

Nå, for 2014, står det plutselig "Skatteklasse 1" igjen.

Nå har man visst "glemt" at jeg er selvstendig næringsdrivende, for jeg har igjen fått skjema for "lønnstakere og pensjonister". Greit nok, jeg må vel opplyse om at jeg har fått feil skjema, men likevel: Nå har man lignet meg i skatteklasse 1, mens jeg i 2012 var i skatteklasse 2. Jeg er aleneforsørger, har vært det i mange år.

Hva med å bestemme seg? :forvirret:

Skatteklasse 2 for enslige forsørgere eksisterer ikke lenger... Man får et fradrag på skatten for alle måneder man mottar utvidet barnetrygd i stedet...

Anonymous poster hash: 8965f...c93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor står det da "Skatteklasse 1" på årets skjema? Hvis det likevel ikke finnes forskjellige skatteklasser?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor står det da "Skatteklasse 1" på årets skjema? Hvis det likevel ikke finnes forskjellige skatteklasser?

Skatteklasse 2 finnes fortsatt men gjelder kun hvor den ene parten forsørger den andre i et parforhold. Gjelder altså ikke for enslige forsørgere lenger.

Anonymous poster hash: 8229e...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...