Glittergiraff Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Hei! Hvis jeg gjennomfører en styrketreningsperiode på 8 uker med 3 økter per uke, hvorav to eller en av disse er harde økter (maks-styrke) mens de andre er utholdende økter, hvor mye har jeg da sjanse til å forbedre meg? Har ikke trent særlig mye styrke før. Minimum 1 gang uka. *Hvis jeg klarer 9 stk push-ups før styrketreningsperioden, er det mulig/realistisk å klare 17 stk etter perioden da (hvis man virkelig legger seg i selen og gjennomfører alle øktene osv.)? *Hva med situps? Er det realistisk å klare 46 stk etter denne perioden der utgangspunktet var 26 stk? *Kroppshev, er det realistisk å klare 21 mot tidligere 8 stk.? Takk på forhånd
Supraspinatus Skrevet 20. mars 2015 #2 Skrevet 20. mars 2015 Styrketrening periodiseres ikke i utholdenshetstrening og maks styrke. Nå virker det som du tenker spesifikt på noen øvelser du vil bli bedre i, eller øke antall repetisjoner i. Kroppsvektøvelser som push ups, pull ups, kroppshev og situps responderer utrolig bra på en teknikk som heter "greasing the groove". Det betyr at en trener med høyt volum over lang tid, men lite volum per økt. All trening er submaksimalt og alltid relativt lett, men siden det er flere økter om dagen vil man totalt sett ha et veldig stort volum. Søk gjerne på google etter slike treningsprogrammer. 1
Glittergiraff Skrevet 20. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2015 Styrketrening periodiseres ikke i utholdenshetstrening og maks styrke. Nå virker det som du tenker spesifikt på noen øvelser du vil bli bedre i, eller øke antall repetisjoner i. Kroppsvektøvelser som push ups, pull ups, kroppshev og situps responderer utrolig bra på en teknikk som heter "greasing the groove". Det betyr at en trener med høyt volum over lang tid, men lite volum per økt. All trening er submaksimalt og alltid relativt lett, men siden det er flere økter om dagen vil man totalt sett ha et veldig stort volum. Søk gjerne på google etter slike treningsprogrammer. Så du mener at man ved et slikt treningsprogram så er det mulig å forbedre seg så mye som jeg ga eksempel på?
Supraspinatus Skrevet 20. mars 2015 #4 Skrevet 20. mars 2015 Så du mener at man ved et slikt treningsprogram så er det mulig å forbedre seg så mye som jeg ga eksempel på? 8 uker er kort tid, og det kan være mye å kjøre "greasing the groove" på 3 øvelser samtidig. Da bør man kanskje kjøre litt lavere belastning enn hvis man bare hadde kjørt 1 øvelse. Jeg er ganske sikker på at du klarer å forbedre deg ganske mye, men hvor mye avhenger av treningsgrunnlaget ditt fra før. Om du er godt trent så er det langt vanskeligere å gjøre store forbedringer. Uansett skader det ikke å ha høye ambisjoner. Motstå dog fristelsen til å teste maks antall repetisjoner for ofte. 1 gang i måneden burde holde.
Glittergiraff Skrevet 21. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2015 8 uker er kort tid, og det kan være mye å kjøre "greasing the groove" på 3 øvelser samtidig. Da bør man kanskje kjøre litt lavere belastning enn hvis man bare hadde kjørt 1 øvelse. Jeg er ganske sikker på at du klarer å forbedre deg ganske mye, men hvor mye avhenger av treningsgrunnlaget ditt fra før. Om du er godt trent så er det langt vanskeligere å gjøre store forbedringer. Uansett skader det ikke å ha høye ambisjoner. Motstå dog fristelsen til å teste maks antall repetisjoner for ofte. 1 gang i måneden burde holde. Ok, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå