Gå til innhold

Fellesvaskeri - hva er ikke greit å vaske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at fellesvaskeri blir brukt til å vaske mye man ikke ville hatt i egen maskin. Vi vasker hundetepper der - blir det sett på som greit?

Vi rister pleddene godt før vask for å fjerne mest mulig hår, og koster opp og fjerner såklart alt av hår. Etter vask fjerner jeg alle hundehår jeg ser i maskinen og setter på en tom kokvask etterpå, for å skylle ut resten.

Hva mener dere - er dette greit?

Anonymous poster hash: ccd86...514

Videoannonse
Annonse
Gjest Saxofon
Skrevet

Hvis jeg ikke får masse hundehår på klærene mine så hadde det gått bra for meg :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at hvis man skal vaske slike ting som hundetepper, og også tøybleier, tøybind etc. - så får man ta kostnaden med å kjøpe seg sin egen vaskemaskin.

Anonymous poster hash: 6085a...fc5
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at hvis man skal vaske slike ting som hundetepper, og også tøybleier, tøybind etc. - så får man ta kostnaden med å kjøpe seg sin egen vaskemaskin.

Jeg bor i blok hvor man ikke får lov til å ha egen vaskemaskin. Det er ofte en grunn til at det er fellesvaskeri.

Jeg skulle gjerne hatt min egen.

Anonymous poster hash: 44d0d...991

• Liker 3
Skrevet

Alt som ikke ødelegger/skader vaskemaskina bør kunne vaskes i maskin, tenker jeg? Aner ikke hvordan hundehår fungerer inn på en maskin...

• Liker 1
Skrevet

De fleste som har mulighet til det har vel egen maskin? Det er vel som regel ikke viljen det står på?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å si dette enkelt, alt du ville puttet i din private maskin er det greit å putte i fellesvaskerimaskinen. Er noe for stort for privatmaskina, men ellers ok, så er det greit å putte dette i fellesmaskina.

Mange putter allverdens "greier" i fellesmaskina og ødelegger dem.

Hundehår og andre ting som tetter lofilteret/pumpa, bher med spiler, sandete barnehageklær osv. Er eksempler på ting som godt kan ristes ute eller støvsuges, skylles av i vaskekummen el. Før det stappes i maskinene.

Det er en gjenganger i fellesvaskeri i brl. At maskinene må repareres for store summer pga. Folk som putter inni all verdens ting uten å tenke. I tillegg får ikke de som trenger å aske alltid vasket når det er deres vasketur, fordi maskinene er i stykker.

Også har vi problemet som og gikk igjen i min tid som styremedlem, tromler fulle av støv, lo, sand, hår osv.

Anonymous poster hash: 5aefa...7bd

• Liker 2
Skrevet

De fleste som har mulighet til det har vel egen maskin? Det er vel som regel ikke viljen det står på?

Jeg kjenner folk som har bodd i blokk der det ikke er tillatt med egen vaskemaskin.

Man må jo bare bruke fellesmaskin til det man har behov for. Dog, mannen vaska en kjeledress i vaskemaskinen som han hadde søla diesel på. Det satt igjen lukt lenge etterpå. Sånt kommer ikke inn i vår madkin igjen.

• Liker 2
Skrevet

Hvis man setter på en kokvask med eddik fjerner man all lukt fra maskina.

Skrevet

Jævlig irriterende å komme for å væske klær og maskinene er opptatt, SPESIELT den ene maskinen som en idiot har satt til å gå uten noe i. Om noe ikke kan vaskes uten å levne hår, lukt eller dritt etter endt vask får du levere inn til et renseri.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man setter på en kokvask med eddik fjerner man all lukt fra maskina.

Eddik fjerner f.eks. ikke diesellukten som LukaFrost skriver om.

Veldig trivelignå skulle vaske en haug med babytøy og få alt ødelagt med diesellukt, eller få eddikrester i babytøy.

Heldigvis har vi nå flytta og har egen vaskemaskin.

Anonymous poster hash: 5aefa...7bd

• Liker 1
Skrevet

Av egen erfaring vil dyretepper alltid etterlate seg en god del hår i vaskemaskina, uansett hvor mye man rister på forhånd. Derfor synes jeg ikke slike ting kan vaskes i fellesmaskiner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte et slikt fellesvaskeri for studentboliger en gang. Ofte når jeg ventet på at vasken skulle bli ferdig så holdt jeg av en av tørketromlene ved å legge inn et par-tre gamle truser med brems i. Funket som juling det. Få som tok sjansen på å bruke den tørketrommelen. :) Ps. Bremsen var selvfølgelig ikke ekte. Malte trusene brun med en tusj.

Anonymous poster hash: c33af...2c5

Skrevet

Mitt tips, vask hundetepper inne i et putetrekk, det hindrer at man får masse hår i maskinen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dildo

Anonymous poster hash: c1e4e...000

AnonymBruker
Skrevet

Helt ok etter min mening, siden du tar de forholdsreglene du gjør.

Anonymous poster hash: 2e7b8...86e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...