Gå til innhold

Katten har pissa på skinnstøvlettene mine!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør jeg????

http://tujanka.blogg.no/1426795969_hjelp_meg_n.html

Linker innlegget for å få med bildene. Om dette er uutholdelig i forhold til at noen kunne risikere å gi meg blogklikk, så regner jeg med at jeg får en streng moderatorbeskjed fra KG. So be it. Greia her er - hvordan skal jeg få renset skinnstøvlettrer for kattepiss, både lukt og skjolder?

Anonymous poster hash: b94e9...1b3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen tips til å få bort tisset, men det går an å laste opp bilder her på forumet også.

Anonymous poster hash: c253c...943
AnonymBruker
Skrevet

På dyrebutikk har de middel mot det

Anonymous poster hash: 73bfb...aaa
Skrevet

Jeg vet ikke hva som kan gjøres med skjoldene, men beste metoden jeg har for å få bort kattepiss og lukt er OMO color.

Har du flytende er det enklest. Hvis du bare har pulver, bland ca to dl pulver til 0.4 liter varmt vann i en flaske eller lignende og rist godt slik at pulveret løser seg godt opp.

Gni støvlettene inn med det, skrubb gjerne med en myk kost eller en svamp og skyll godt. Gjenta om nødvendig.

Er det vanlig skinn så tåler det en ordentlig vask, men jeg er som sagt usikker på om det kommer til å hjelpe mot skjoldene. Er læret skikkelig farget, vil ikke fargen smitte av ved denne behandlingen, har brukt den på en svart, ekte skinnsofa. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva som kan gjøres med skjoldene, men beste metoden jeg har for å få bort kattepiss og lukt er OMO color.

Har du flytende er det enklest. Hvis du bare har pulver, bland ca to dl pulver til 0.4 liter varmt vann i en flaske eller lignende og rist godt slik at pulveret løser seg godt opp.

Gni støvlettene inn med det, skrubb gjerne med en myk kost eller en svamp og skyll godt. Gjenta om nødvendig.

Er det vanlig skinn så tåler det en ordentlig vask, men jeg er som sagt usikker på om det kommer til å hjelpe mot skjoldene. Er læret skikkelig farget, vil ikke fargen smitte av ved denne behandlingen, har brukt den på en svart, ekte skinnsofa. :P

Enig med dette.

Og så kan vel skokrem skjule skjolder?

AnonymBruker
Skrevet

Huff, det skulle sikkert være morsomt med alle skjellsordene du bruker om katten og at den såvidt reddet livet, men jeg synes bare det var trist å lese. Lykke til med støvlettene, ville prøvd Urine-Off e.l.

Anonymous poster hash: 2a01d...000
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katten min tisset på min litt for dyre skinn veske. Den var jo ødelagt om jeg ikke fikk bort lukten, så det var verdt et forsøk. Heiv vesken i maskinen med omo og litt eddik som skyllemiddel, tørketrommlet vesken og når den var ferdig lukta det ingenting. Vesken var derimot litt tørr så jeg kjøpte en slags balsam til skinn. Funket fint kan ikke love at de overlever det, men kan ikke akkuratt se at du har så mye valg:/

Anonymous poster hash: 3c433...7df

Skrevet

Enig med dette.

Og så kan vel skokrem skjule skjolder?

Det kommer helt an på om fargen som er brukt tåler vaskingen. Er skjoldene veldig prominente også etter at støvlene har tørket, er det bare så mye en skokrem kan gjøre, og skjoldene sitter da i selve læret, slik at det kan bli vanskelig å skjule dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...