Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi sitter å diskuterer hvor vi skal legge ferien og lurer på om dere har noen tips?

Vi har vært inne på Thailand og cruise, men er åpne for andre destinasjoner/reiser bare det er varmt/varmere enn hjemme.

Gutten vår vil være 9 mnd når vi planlegger denne turen.

Er det noen som har erfaringer de vil dele?

Endret av Fanteria
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i Sør-Afrika når minsten var 8 mnd, det gikk veldig fint. Synes denne alderen er ganske grei når det gjelder reise og ferie. Vår hadde ikke startet med å krabbe skikkelig ennå, det gjorde kanskje ting ekstra enkelt. Veldig kjekt hvis man fremdeles ammer, da har man drikke lett tilgjengeli på flyturer, utflukter etc, men selvfølgelig dumt at amming er tabu mange steder...

Jeg har hørt mange som har vært veldig fornøyd med å ha med babyer til Thailand, sikkert flere som kan komme med erfaringer rundt dette.

Anonymous poster hash: f1fd1...3ba
Skrevet

Er det sommer eller vinter dere tenker å reise og hva har dere lyst til å gjøre i løpet av ferien. Er budsjettet disponibelt for dyrere turer eller er lav pris noe som spiller inn.

Skrevet

Er det sommer eller vinter dere tenker å reise og hva har dere lyst til å gjøre i løpet av ferien. Er budsjettet disponibelt for dyrere turer eller er lav pris noe som spiller inn.

Vi tenkte i hovedsak sommer og budsjett er ikke satt, men ser ikke for oss lavbudsjett.

Ønsket er en avslappende ferie med mulighet for å se ting. Har ikke behov for shopping og cafeer.

Skrevet

Vi var i Sør-Afrika når minsten var 8 mnd, det gikk veldig fint. Synes denne alderen er ganske grei når det gjelder reise og ferie. Vår hadde ikke startet med å krabbe skikkelig ennå, det gjorde kanskje ting ekstra enkelt. Veldig kjekt hvis man fremdeles ammer, da har man drikke lett tilgjengeli på flyturer, utflukter etc, men selvfølgelig dumt at amming er tabu mange steder...

Jeg har hørt mange som har vært veldig fornøyd med å ha med babyer til Thailand, sikkert flere som kan komme med erfaringer rundt dette.

Anonymous poster hash: f1fd1...3ba

Var dere i Cape Town, eller reiste dere utenfor storbyene? Hvordan opplevde dere å bli tatt imot/behandlet som familie med en liten en?

Skrevet (endret)

Vi tenkte i hovedsak sommer og budsjett er ikke satt, men ser ikke for oss lavbudsjett.

Ønsket er en avslappende ferie med mulighet for å se ting. Har ikke behov for shopping og cafeer.

Med tanke på den lille på 9 måneder så hadde jeg gått for et av Ving sine Sunwinganlegg da disse er tilrettelagt for barnefamilier og at man også kan få Happy baby leiligheter som er ekstra tilpasset de minste.

Sommer er veldig varmt rundt middelhavet og derfor hadde jeg valgt meg Mallorca som har lavere gjennomsnitt temperatur enn f.eks Hellas, Tyrkia, Kypros, Italia som ofte er oppe i 40 pluss. Det kan bli i varmeste laget for den lille.

Mallorca ligger mer i 25 til rett over 30 grader så det er sommer nok.

http://www.ving.no/spania/alcudia/sunwing-alcudia-beach

Thailand om sommer har regntid, høy luftfuktighet og dengusmyggen klekker i mai.

Ofte mye bølger i sjøen og. Og de minste har ikke rukket å få alle nødvendige vaksiner.

Når det gjelder cruise så går Allure of the seas fra Barcelona denne sommeren og det er en fin båt å feriere på. Eneste er at det igjen kan bli veldig varmt om sommeren. Apollo har pakke med fly og cruise.

Hvis dere velger Juni måned så er det bedre temperatur på både de greske øyer, Kypros, Italia og Tyrkia pluss at det er billigere før skoleferien starter .

Kikk også på hotel Flamingo i Albena,Bulgaria. Ving har charter hit. Bulgaria er også ok i juli.

Star tour har Blue Village hotel som er noe tilsvarende Sunwing. Eneste er at de har ikke happy baby leiligheter.

Endret av caroprins
AnonymBruker
Skrevet

De skal reise i november caroprins....

Anonymous poster hash: 26271...d6f
  • Liker 1
Skrevet

De skal reise i november caroprins.... Anonymous poster hash: 26271...d6f

Ja det ser jeg nå men da jeg spurte henne ovenfor her så sa hun at de tenkte å reise om sommeren. Så ble litt usikker her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolket det som "vi reiser i november men ønsker sommerklima". Jeg har ingenting å bidra med altså, ønsker bare tips selv. ;)

Anonymous poster hash: 26271...d6f
Skrevet

Var visst litt uklar ja. Vi skal reise i november og ønsker å dra et sted med varmt vær. :)

Men skal notere ned tipsene dine for senere anledninger, for det blir garantert flere turer med denne krabaten :)

Skrevet

Tusen takk for tipset! Så helt herlig ut :)

Ja jeg har allerede sikret meg bilett dit til vinteren.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på cruise fra Barcelona til Kanariøyene da babyen var 8mnd. Helt genial ferieform med såpass små barn!

Særlig deilig var det at vi bare pakket ut én gang, og likevel kunne gå i land og utforske nye steder nesten hver dag.

Anonymous poster hash: bf714...421

Skrevet

Ja jeg har allerede sikret meg bilett dit til vinteren.

Det kan jeg godt forstå. Forsto ut i fra siden at det ikke var mulig å bestille før i slutten av november, så må sjekke nærmere om det er mulig å dra i starten. Du har uansett gjort at vi ser på andre steder :)

Skrevet

Vi var på cruise fra Barcelona til Kanariøyene da babyen var 8mnd. Helt genial ferieform med såpass små barn!

Særlig deilig var det at vi bare pakket ut én gang, og likevel kunne gå i land og utforske nye steder nesten hver dag.

Anonymous poster hash: bf714...421

Caroprins var også inne på det. Denne gangen tenker vi å reise i november, så vi har notert det ned til senere anledninger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...