AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Kjenner jeg er utrolig skuffa på poden sin vegne. Han feira ettårsdag og alle besteforeldre/nærmeste familie har snakka lenge om dette og tydelig ment at dette var noe stort. Det syns selvsagt vi foreldre også! Så kommer dagen, vi hadde invitert de nærmeste til kaffe og kake kl xx. De kommer en etter en, unntatt et par. Jeg venter llitt, kan de ha glemt det? De andre spør om ikke de kommer? Jeg svarer vet ikke, de er invitert. Ekkel situasjon. Jeg prøver å konsentrere meg om bursdagsbarnet, dette er en stor dag for meg Det er bildetaking, blåse ut lyset på kaka, åpne presanger....Til slutt sender jeg en sms og spør om de har glemt det. Tar litt tid før jeg får svar så jeg blir opptatt med å sjekke mobilen for svar. Unødvendig når jeg heller vil bruke tida på selskapet! Så får jeg svar om at nei de har ikke glemt det men kommer en dag det passer bedre. ?!?! Jeg skjønner ingenting, og må bare prøve å konsentrere meg om selskapet. Jeg får vite neste dag at de ikke kom pga at noen andre var der! (De hadde sett bilen hos oss). Begrunnelsen var at "de ville skåne meg" for en ekkel situasjon. Jeg ble sint! Og jeg svarte at hvis jeg hadde syntes det var så ekkelt så hadde jeg selvsagt ikke invitert dem samtidig! Dessuten hadde vi dåp hvor alle disse personene var til stede, så begrunnelsen med at det var ekkelt for meg, henger ikke på greip! Jeg brukte unødvendig tid og oppmerksomhet på å lure på hvorfor de ikke kom, hvorfor de ikke svarte på sms med en gang, og så når de endelig svarte; på hva i all verden de mente med at de "kommer en dag det passer bedre". Og når jeg får høre forklaringa dagen etterpå, blir jeg enda mer provosert. Så til neste bursdag/sammenkomst, vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre. La være å invitere de som ikke kom? Gjøre det klinkende klart at det er bursdagsfeiring da og da, og *navn på alle* er invitert? Anonymous poster hash: 61994...2f3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 Populært innlegg #2 Skrevet 19. mars 2015 Oh my God! Dette MÅ være tull! Og dersom ikke: Build a bridge and get over it!!! Anonymous poster hash: 7156b...dec 72
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 TS her. Hva mener dere er tull...? Anonymous poster hash: 61994...2f3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 synes du aser deg veldig opp over noe lite betydelig. Konsentrer deg om deg og ditt. Nyte dagen, som i dette tilfellet var ettårsdagen til barnet ditt. Som kom var smålig. Jeg hadde ikke lagd noen stor greie ut av det. Selskapet er over, de kom ikke, ferdig med det. Inviter de neste år eller neste gang, så får det fortsatt være opp til de hvor smålig de har tenkt å være. Etterhvert som barnet blir eldre, type 3-4 år og eldre, så burde de respektere barnet nok til å si ja eller nei til en invitasjon, av hensyn til bursdagsbarnet. Anonymous poster hash: 479b6...101 6
Gjest Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Snakk om å lage storm i et vannglass. Bare drit i det. Inviter hvem du vil og de som ønsker får komme. Og at det ble så mye styr fordi 1 par ikke kom? Jeg hadde forstått det om ingen hadde kommet 14
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 TS her. Hva mener dere er tull...? Anonymous poster hash: 61994...2f3 At du klarer å hisse deg sånn opp over at to personer ikke møter til en bursdag til et barn som ikke kommer til å huske det engang. Hopp ned fra din høye hest og innse at livet kommer i veien av og til. Alt handler ikke om deg/dine. Anonymous poster hash: 7156b...dec 36
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 synes du aser deg veldig opp over noe lite betydelig. Konsentrer deg om deg og ditt. Nyte dagen, som i dette tilfellet var ettårsdagen til barnet ditt. Som kom var smålig. Jeg hadde ikke lagd noen stor greie ut av det. Selskapet er over, de kom ikke, ferdig med det. Inviter de neste år eller neste gang, så får det fortsatt være opp til de hvor smålig de har tenkt å være. Etterhvert som barnet blir eldre, type 3-4 år og eldre, så burde de respektere barnet nok til å si ja eller nei til en invitasjon, av hensyn til bursdagsbarnet. Anonymous poster hash: 479b6...101 Ja de oppførte seg smålig. Og legge skylda på meg? Skåne meg liksom, når det åpenbart ikke er tilfelle. Jeg skal ihvertfall ikke forklare poden hvorfor de ikke kommer i bursdagene hans fremover, da får de jammen meg forklare det selv. Bursdager er stort for barn. Det å ikke komme i bursdager er for barn ofte ensbetydende med "de liker meg ikke". Man ser jo hvor lei seg barn blir i disse triste sakene hvor ingen barn møter opp til nvitert bursdag. Snakk om å lage storm i et vannglass. Bare drit i det. Inviter hvem du vil og de som ønsker får komme. Og at det ble så mye styr fordi 1 par ikke kom? Jeg hadde forstått det om ingen hadde kommet Jeg syns ikke det ble "mye styr"? Hva mener du egentlig med det ut i fra hva jeg skriver? Hvis du mener at jeg sendte sms og spurte om de hadde glemt det, så måtte jeg jo faktisk det, i tilfelle de faktisk hadde glemt det. Anonymous poster hash: 61994...2f3
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Ser ikke problemet Folk har vel viktigere ting å drive på med en og gå i en bursdagsfest. 5
bobler Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Jeg synes overdriver veldig, ts. Du burde vel heller være glad for at såpass mange kom 8
Gjest Miss Selfridge Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Det var en 1 års dag. Tror ikke barnet merka at 2 stk ikke var der. Kjedelig ja, men ikke noe å lage styr over.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Jeg syns det ble en veldig ekkel stemning blant gjestene, når de spurte meg om hvorfor de ikke kommer, og jeg måtte svare vet ikke, for alle har snakket så mye om denne bursdagen, litt for mye om dere skjønner, dert var tydelig at alle hadde gleda seg veldig. Så til dere som mener at jeg må stige ned fra min høye hest, at ikke alt handler om meg/mine; det var ikke jeg som hadde lagt føringen for at dette skulle bli en stor dag . Det gjorde de inviterte helt fint selv, de hadde snakket lenge om denne ettårsdagen, nevnt det hver dag vi møttes de siste månedene, ble liksom ikke ferdig med det, det var veldig tydelig at dette var noe de gleda seg til.... Anonymous poster hash: 61994...2f3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Ser ikke problemet Folk har vel viktigere ting å drive på med en og gå i en bursdagsfest. Problemet var at de inviterte hadde på en måte ikke snakka om annet de siste månedene, de var veldig tydelig at dette ville de ikke gå glipp av, de hadde lenge spurt hvordan vi hadde tenkt å feire bursdagen, om vi hadde bestemt noe tidspunkt etc, dette tolket jeg dithen at de ikke ville gå glipp av den ved å legge andre planer Anonymous poster hash: 61994...2f3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Jeg synes det var veldig dårlig gjort å først si at de skal komme, for så å utebli uten beskjed. Det minste de kunne gjort var å melde avbud når det ble klart at de ikke kom likevel. Jeg synes det er smålig at årsaken til at de ikke kom til tross for at de allerede hadde takket ja, var fordi de ikke ville møte noen av de andre gjestene. Voksne mennesker bør kunne møtes til slike anledninger, og oppføre seg høflig og ordentlig. Men, jeg synes også at du dramatiserer det hele en del med beskrivelsene dine om at oppmerksomheten din ble brukt på å sjekke mobilen i stedet for å fokusere på barn og gjester. Men det er ikke sikkert at du var slik du selv beskriver deg i innlegget. Anonymous poster hash: 55846...e35 14
Gjest Miss Selfridge Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 Jeg syns det ble en veldig ekkel stemning blant gjestene, når de spurte meg om hvorfor de ikke kommer, og jeg måtte svare vet ikke, for alle har snakket så mye om denne bursdagen, litt for mye om dere skjønner, dert var tydelig at alle hadde gleda seg veldig. Så til dere som mener at jeg må stige ned fra min høye hest, at ikke alt handler om meg/mine; det var ikke jeg som hadde lagt føringen for at dette skulle bli en stor dag . Det gjorde de inviterte helt fint selv, de hadde snakket lenge om denne ettårsdagen, nevnt det hver dag vi møttes de siste månedene, ble liksom ikke ferdig med det, det var veldig tydelig at dette var noe de gleda seg til.... Anonymous poster hash: 61994...2f3 Hvorfor er det ekkelt for deg? Jeg hadde jo bare svart at "Nei, det aner jeg ikke. De sa nå ihvertfall at de skulle komme." Er det noen det er ekkelt for, så er det jo de som ikke holder avtaler.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #18 Skrevet 19. mars 2015 Problemet var at de inviterte hadde på en måte ikke snakka om annet de siste månedene, de var veldig tydelig at dette ville de ikke gå glipp av, de hadde lenge spurt hvordan vi hadde tenkt å feire bursdagen, om vi hadde bestemt noe tidspunkt etc, dette tolket jeg dithen at de ikke ville gå glipp av den ved å legge andre planerAnonymous poster hash: 61994...2f3 Ikke snakket om annet de siste månedene? En ettårsdag til andres barn? Eh.... Tror kanskje du har tatt dem en smule for seriøst her.Anonymous poster hash: e1bf2...dc7 49
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #19 Skrevet 19. mars 2015 Du kan ikke forvente at folk skal være i en situasjon de åpenbart er svært ukomfortable med, bare for din skyld. Da får du heller legge til rette for at det kan feires hver for seg.Anonymous poster hash: ec450...5d4 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #20 Skrevet 19. mars 2015 Jeg synes det var veldig dårlig gjort å først si at de skal komme, for så å utebli uten beskjed. Det minste de kunne gjort var å melde avbud når det ble klart at de ikke kom likevel. Jeg synes det er smålig at årsaken til at de ikke kom til tross for at de allerede hadde takket ja, var fordi de ikke ville møte noen av de andre gjestene. Voksne mennesker bør kunne møtes til slike anledninger, og oppføre seg høflig og ordentlig. Men, jeg synes også at du dramatiserer det hele en del med beskrivelsene dine om at oppmerksomheten din ble brukt på å sjekke mobilen i stedet for å fokusere på barn og gjester. Men det er ikke sikkert at du var slik du selv beskriver deg i innlegget. Anonymous poster hash: 55846...e35 Takk for noen som endelig forstår... For å si det sånn, da de ikke kom og klokka gikk, tenkte jeg de må ha glemt det. Det er dumt for de har jo gleda seg sånn. Jeg venter noen minutter til. De kommer ikke - jeg tenker jeg må være grei og minne dem på det i tilfelle de faktisk har glemt det, og velger å sende sms fremfor å stå og ringe når vi har besøk. Jeg er spent på om de har glemt det eller om det i verste fall er noe annet som har skjedd, og må følge med mobilen. Jeg får svar, og skjønner ingenting. Bruker energi på å gruble (har jeg gjort noe galt, sagt noe, har det skjedd noe hjemme hos dem etc etc). Hadde de sendt meg sms/ringt og sagt at de ikke kommer likevel, hadde det vært litt bedre for da hadde jeg visst det i stedet fir å bruke unødvendig tid og energi på å finne ut av dette tullet der og da. Anonymous poster hash: 61994...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå