AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Hei, Er det noen her som har litt peiling på hvilke rettigheter man har når man skal ta over en hybel. Flytter til høsten for å gå på høgskole og skal derfor leie en hybel. Har allerede nå kontakt og må bestemme meg over helgen om jeg vil ha hybelen eller ikke. Er litt redd for å bli lurt i noe som ikke er så "bra". Det er ingenting som virker feil, men er redd for det uansett. Hvis jeg skriver under kontrakten, så må jeg betale husleie i minst et år, altså jeg kan ikke si opp hubelen hvis det er noe som ikke funker. Noen tips til hva jeg bør se etter i kontrakten slik at jeg ikke blir lurt på noen måte. Vil virkelig vite alt av rettigheter jeg har i tillfelle jeg kommer til hybelen til høsten og da *må* bo der i et år. Har gjort litt research på fyren som leier ut og han virker ok, ikke noe feil. Eneste var at han hadde dårlig likviditetsgrad på proff.no. Har ikke peiling på hva dette betyr. Men hvis noen har litt peiling, tips? Anonymous poster hash: e31c2...a37
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Ingen? Anonymous poster hash: e31c2...a37
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Jeg synes det er litt merkelig å må betale leie i et helt år. Ville heller hatt 3 måneders oppsigelsestid men jeg har ikke leid ut så mye. Vet ikke om det andre du spørre om. Anonymous poster hash: cd6fb...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #4 Skrevet 20. mars 2015 Ville ikke signert ettårskontrakt uten oppsigelse. For egen bolig er ikke det lov for en periode på mindre enn 3 år, men mulig hybel der du deler noe med utleier eller andre er et unntak? Normal oppsigelsestid er 3 mnd. 1 mnd dersom du deler noe av boligen med utleier.Anonymous poster hash: 48bda...ef4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #5 Skrevet 20. mars 2015 Har du vært og sett på hybelen? Hvis ikke ville jeg styrt laaangt unna en med dårlig likviditetsgrad! Du bør søke om hybel hos student....? Hva heter det? De som leier ut hyvler til studenter?Anonymous poster hash: 54fee...39e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #6 Skrevet 20. mars 2015 Har du vært og sett på hybelen? Hvis ikke ville jeg styrt laaangt unna en med dårlig likviditetsgrad! Du bør søke om hybel hos student....? Hva heter det? De som leier ut hyvler til studenter?Anonymous poster hash: 54fee...39e Studentskipnaden? De tar bare inn studenter under 20 år først, så de som er eldre etterpå.. Jeg er 21. Eierene av hyblene (de er to stk i "firmaet" - eier flere bygninger) driver å bygger flere atm, så kan ha noe med likviditetsgrad? Jeg skjønner egentlig ikke helt hva det går ut på, hvis du kan forklare TSAnonymous poster hash: e31c2...a37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå